Vraag

Schelden met ziektes, wat vinden jullie hiervan?

  • 10 January 2023
  • 26 reacties
  • 304 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15

Hoi allemaal!, 

bij mij in de klas wordt het er aardig op los gescheld…. Nu is dat natuurlijk geen ( groot ) probleem, maar er wordt ook vaak genoeg gescheld met erge ziektes zoals “kanker” of iemand zomaar een autist noemen….

 

ik vindt dit ( natuurlijk ) nie kunnen en spreek ze er weleens op aan , maarja , alsof dat helpt…. 
 

wat vinden jullie hiervan? En schelden jullie met erge ziektes ( als kanker?) 

 

lieve groetjes 

Mij_Niet_Gezien 


26 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ja ik heb daar ook echt een hekel aan en doe het zelf ook niet. Nou, ik scheld wel eens maar nooit met ziektes. Ik heb er ook wel eens mensen op aangesproken maar de meesten interesseert  het niet zo veel helaas.

Reputatie 7
Badge +15

Turlijk … schelden doet iedereen weleens , voor de mensen die Wél met ziektes schelden . Doe het ajb niet! Gwn onrespectvol

 


Mij_Niet_Gezien 

Hoi @Mij_niet_gezien !

Helemaal mee eens, met ziektes schelden vind ik ook niet kunnen..

Ik scheld heel af een toe wel, maar dan met woorden zoals kut, soms godver, maar absoluut geen ziektes en ik wil ook niemand kwetsen.

Reputatie 7
Badge +15

Is her hier iemand die dat wel doet?! * schelden met ziektes

 

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +15

En @Jesse_2008 bedankt voor je reactie!!

ik heb ook ff gereageer dop jou topics, al waren ze al een paar weken ( of sommige maanden ) oud….

 

😅

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 6
Badge +4

Ik schold met ziektes. Dit kwam mede doordat iedereen in mijn klas dat deed, en doordat andere (')vrienden(') dat ook deden.

 

Ik leer het mezelf gewoon af, maar ik scheld zelf eigenlijk bijna nooit. Alleen met vrienden erbij, omdat ik me automatisch aan zit te passen aan anderen, en dus hun gedrag (deels) overneem om 'erbij te horen'.

 

Ik probeer het wel zo min mogelijk, want het is gewoon niet fijn (voor mezelf, verleden en sowieso ook voor anderen). Ik haat dat wel echt aan mezelf. Maar nu scheld ik eigenlijk niet meer.

Hi

Oja ik vind het echt stom en niet leuk als mensen met ziektes schelden en heel op mijn school schelden ook met homo en dat vind ik ook echt heel erg stom

Reputatie 7
Badge +15

Oja ik vind het echt stom en niet leuk als mensen met ziektes schelden en heel op mijn school schelden ook met homo en dat vind ik ook echt heel erg stom

Ja! Dat ook idd.! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi,

goed dat je er wat van zegt!

Ik zelf scheld wel met regelmaat, oeps… soms ook met ziektes. Maaar ik probeer hier wel echt op te letten. Dit doe ik alleen als ik heeeeel boos ben trouwens 

Reputatie 7
Badge +15

@jaivy & @VragenVragen 

thnx voor jullie andwoordt……

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +19

Ik vind het trouwens wel anders als iemand scheldt als die boos is of als iemand het voor de fun doey

Reputatie 7
Badge +15

Ik vind het trouwens wel anders als iemand scheldt als die boos is of als iemand het voor de fun doey

Zeker iets anders (!) maar nog steeds niet acceptabel & oké vindt ik…. 
 

kijk ik vindt sws schelden met k***er toch iets anders dan bijv. K*t of sh*t 

Want dat doet idereen weleens vlgns mij….

 

 

Mij_Niet_Gezien 

@Tai6565 ,

Klopt inderdaad.Op mijn school ook veel gescheld met gay , homo etc.Ik ben het zelf niet, dus ik heb er niet echt veel '’last'’ van, maar ik kan me wel voorstellen dat dat wel voor mensen die het wél zijn heel rot is.Pers. vind ik het ook niet kunnen, ik doe het ook niet.

Reputatie 2
Badge +3

Ik scheld met allerlei ziektes

 

En er is niks wat jij kan doen om dat te veranderen

Reputatie 7
Badge +15

Ik scheld met allerlei ziektes

 

En er is niks wat jij kan doen om dat te veranderen

Ok! …. Maar wrm doe je het ( expres en met opzet mensen willenen beledigden?! Want dan voral zo door gaan …) ik vindt het raar hoor, en ik weet gwn zeker dat als juj dit ooit in je nabije omgevinhg meemaakt ( kanker bij bijv, zus,broertje oma ect. Je het dan niet en nooit meer zou doen. 
 

  1. Mij_Niet_Gezien 
Reputatie 6
Badge +4

Ik ga denk ik niet eens alleen mezelf er op corrigeren, zodat ik niet meer scheld, maar ook andere proberen erop te wijzen.

Reputatie 2
Badge +3

Ik scheld met allerlei ziektes

 

En er is niks wat jij kan doen om dat te veranderen

Ok! …. Maar wrm doe je het ( expres en met opzet mensen willenen beledigden?! Want dan voral zo door gaan …) ik vindt het raar hoor, en ik weet gwn zeker dat als juj dit ooit in je nabije omgevinhg meemaakt ( kanker bij bijv, zus,broertje oma ect. Je het dan niet en nooit meer zou doen. 
 

  1. Mij_Niet_Gezien 

Mijn oma had kanker, ze leeft nog steeds Godzijdank. 

Sommigen gebruiken dat soort woorden. Ik zie er hier ook 2. Vaak doen mensen dat uit frustratie over hun eigen tekortkomingen en onvermogens. Hoe meer en harder ze met dit soort woorden schelden hoe meer medelijden je eigenlijk met ze moet hebben. Er ontbreekt namelijk iets aan iemands' persoonlijkheid, moed en kracht als ze dit soort scheldwoorden nodig hebben.  Voor mij daarom totaal onaantrekkelijk en eigenlijk een gebrek aan beschaving en persoonlijkheid. Ik vind ze medelijdenwekkend.  Meer niet.

 

Reputatie 7
Badge +15

 

Ik scheld met allerlei ziektes

 

En er is niks wat jij kan doen om dat te veranderen

Ok! …. Maar wrm doe je het ( expres en met opzet mensen willenen beledigden?! Want dan voral zo door gaan …) ik vindt het raar hoor, en ik weet gwn zeker dat als juj dit ooit in je nabije omgevinhg meemaakt ( kanker bij bijv, zus,broertje oma ect. Je het dan niet en nooit meer zou doen. 
 

  1. Mij_Niet_Gezien 

Mijn oma had kanker, ze leeft nog steeds Godzijdank. 

Jamaar…. Dan weet je toch hoe erg en heftig de strijd kan zijn. ? 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge +3

 

Ik scheld met allerlei ziektes

 

En er is niks wat jij kan doen om dat te veranderen

Ok! …. Maar wrm doe je het ( expres en met opzet mensen willenen beledigden?! Want dan voral zo door gaan …) ik vindt het raar hoor, en ik weet gwn zeker dat als juj dit ooit in je nabije omgevinhg meemaakt ( kanker bij bijv, zus,broertje oma ect. Je het dan niet en nooit meer zou doen. 
 

  1. Mij_Niet_Gezien 

Mijn oma had kanker, ze leeft nog steeds Godzijdank. 

Jamaar…. Dan weet je toch hoe erg en heftig de strijd kan zijn. ? 
 

Mij_Niet_Gezien 

Nee, geen idee hoe erg het kan zijn

Reputatie 4
Badge +2

Hoi allemaal!, 

bij mij in de klas wordt het er aardig op los gescheld…. Nu is dat natuurlijk geen ( groot ) probleem, maar er wordt ook vaak genoeg gescheld met erge ziektes zoals “kanker” of iemand zomaar een autist noemen….

 

ik vindt dit ( natuurlijk ) nie kunnen en spreek ze er weleens op aan , maarja , alsof dat helpt…. 
 

wat vinden jullie hiervan? En schelden jullie met erge ziektes ( als kanker?) 

 

lieve groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Ehm, ik deed het vroeger gewoon omdat iedereen om me heen het deed totdat een familielid van mijn beste vriendin eraan doodging en toen ben ik gestopt. Sinds dat moment ben ik heel heftig als het gaat over met ziektes schelden en bij mij in de klas gebeurt het soms maar dan word iedereen boos op dat persoon dus jaaa

Reputatie 4
Badge +2

Ik scheld met allerlei ziektes

 

En er is niks wat jij kan doen om dat te veranderen

Okay, fijn. Maar waarom? Ik bedoel wat is het doel? Als je scheld omdat je boos bent, nice, goed doe wat je wilt. Maar het feit dat je scheld met een ziekte waar mensen letterlijk dood aan gaan is de grootste bullshit ooit. Ik bedoel heb je geen hart ofzo?

Reputatie 7
Badge +15

Ik scheld met allerlei ziektes

 

En er is niks wat jij kan doen om dat te veranderen

Okay, fijn. Maar waarom? Ik bedoel wat is het doel? Als je scheld omdat je boos bent, nice, goed doe wat je wilt. Maar het feit dat je scheld met een ziekte waar mensen letterlijk dood aan gaan is de grootste bullshit ooit. Ik bedoel heb je geen hart ofzo?

Prc! En ook op die toon… nouja, zoals ik al zeg/er al wordt gezegd;

 

Sommigen gebruiken dat soort woorden. Ik zie er hier ook 2. Vaak doen mensen dat uit frustratie over hun eigen tekortkomingen en onvermogens. Hoe meer en harder ze met dit soort woorden schelden hoe meer medelijden je eigenlijk met ze moet hebben. Er ontbreekt namelijk iets aan iemands' persoonlijkheid, moed en kracht als ze dit soort scheldwoorden nodig hebben.  Voor mij daarom totaal onaantrekkelijk en eigenlijk een gebrek aan beschaving en persoonlijkheid. Ik vind ze medelijdenwekkend.  Meer niet.

 

!!!

 

Mij_Niet_Gezien 

Ik scheld wel eens met ziektes maar nooit met kanker. Dat moet ik thuis ook niet proberen terwijl mijn ouders verder best tolerant zijn met vloeken.  Maar ik zeg wel ooit tyfus ofzo. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zeg nooit k****r want mijn overgootopa en oma zijn er aan overleden, wel heeft een klasgenootje het bij mij gedaan (expres) zodat ik boos zou worden, dat heb ik hem gauw afgeleerd hij is keihard op de grond gebeukt (door mij) ik scheld wel met godverdomme of kunt of lukt of shit enz.. maar niet met ziektes en als iemand vraagt of ik stop doe ik dat

Reageer