ruzie

  • 21 March 2018
  • 5 reacties
  • 388 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
als mn vader boos is gaat die schreeuwen op me en slaat die me ben helemaal blauw op mn arm en krijg ik te horen van ja je ben een k*twijf en bent niks waar en ik maak je dood en het word een strafkamp moet ik huilen zegt die wrm ik huil dat moet ik niet niet doen dat ik voor zielige meiden ik weet niet wat ik moet doen ik durf niet meer na huis help me

5 reacties

Hey
Wat ie beschrijft gaat te ver. Ouder horen hun kinderen niet te slaan. Beledigen of zoiets.
Het is niet normaal dat je niet meer naar huis durft en dat is een teken dat je er iets aan moet doen.
Hoe moeilijk het ook is, je zult hulp moeten zoeken. Dit kan een vertrouwenspersoon op schoop zijn een familielid of een huisarts bij voorbeeld. Ook kun je naar de stichting veilig thuis. Die werken ook samen met de kindertelefoon. Deze mensen kunnen je helpen. Dat betekent niet dat je uit huis moet als je d at niet wilt. Het kan ook een gesprek betekenen.
Succes
Jonah
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

dankjewel .ik vind dit gwn niet leuk en zo moeilijk
Hoi!

Dat is een heftige situatie waar jij inzit. Je vader mag dit helemaal niet doen. Je durft niet meer naar huis, dat is niet ok. Jij verdient een thuis waar je graag bent, en waar je je veilig voelt.

Zoals @Jonahhf zegt kan een vertrouwenspersoon of een organisatie die zich inzet voor een veilig thuis je helpen. Zie je het zitten om er met iemand over te praten? Ik begrijp dat het moeilijk is, maar hier mag je niet alleen mee blijven zitten. Jij verdient steun.

Groetjes
x
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-


ik weet niet met wie ik dat kan bespreken het word alleen ma erger
Het wordt alleen maar erger. Dan is het tijd om in te grijpen. Durf je dit aan je mentor te vertellen? Of aan je huisdokter? Als je het moeilijk vindt om hierover te beginnen, kun je eerst een mail sturen met daarin wat er aan de hand is.

Als je het niet weet, kan bellen of chatten met de KinderTelefoon voor verheldering zorgen. Soms heeft iemand buiten de situatie een heldere kijk op wat er aan de hand is.

Wat je vader doet is niet ok. Echt niet. Jij verdient een veilig thuis. Ik hoop dat je dat beseft. Hoe moeilijk het nu ook is, met de juiste hulp kan je tot een fijne thuissituatie komen. Jij bent niet de eerste in deze situatie. Er zijn personen en organisaties die weten hoe hiermee om te gaan. Die zijn er voor jou.

Reageer