Vraag

over vroeger

  • 25 July 2020
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ik kan iemand mij een tip geven mis over vroeger dat ik het kan vergeten ik blijf er nacht wakker van ik bijna niet slapen omdat mij moeder vroeger is geslagen door de ex van me moeder en ik heb wel een vader maar hij wil geen contact met mij en dat vin ik heel jammer omdat ik drie jaar was toen ik na Nederland ging en ik ben beste wel berneuiwd naar hem kan iemand mij hier tip voor geven en de ex van me moeder heeft mij achternagerent toen hij dronken was ik was toen beste wel bang maar ik ben soms nog wel bang als hij aan de deur komt 

 

kan iemand mij helpen 

 

groetjes van celiajunior


4 reacties

Hallo CeliaJunoir :)

Je kunt misschien ontspannen in bed, mediteren is ook nog een optie. Is er een optie dat je wellicht kunt chatten/bellen met De Kindertelefoon hierover?

-TheMightySlayer <3

Hey CeliaJunior

 

Wat vervelend dat nare herinneringen je wakker houden. ‘t Moet erg beangstigend geweest zijn om je moeder gekwetst te zien raken door haar ex. Ook eng hoe die ex je achterna rende toen hij dronken was. 

 

Dingen als dit ‘vergeten’ is vaak geen optie. Wel kan je met herinneringen leren leven. Dat kan bijvoorbeeld door hier met iemand over te praten. Met een vertrouwensdocent bijvoorbeeld, of met een familielid. Zoals TheMightySlayer al voorstelde, zou je ook contact op kunnen nemen met de Kindertelefoon.

 

Er bestaan manieren om doelgericht je herinneringen aan te pakken. Op die manier worden ze minder beangstigend. Eén van die manieren is therapie. Onder leiding van een therapeut pakken jullie je angst aan, en leer je hier in een veilige omgeving mee omgaan. Voor meer info hierover kan je terecht bij de huisarts. 

 

Denk je dat te durven doen; naar iemand toe gaan die je vertrouwt, en eventueel (samen) langsgaan bij de huisarts? Het lijkt me goed om te bespreken wat er in je omgaat. Op je eentje hiermee worstelen lijkt me namelijk erg naar. Doet de ex van je moeder jullie trouwens nog weleens pijn?

 

Gr. Kenshin

Ja ik praat er soms wel met een leraar over maar die kunnen mij niet helpen en met moeder kan ik niet zo goed praten 

Goed dat je hier met een leraar over praat :thumbsup:  Dat moet alvast opluchten. 

 

Voel je je soms onveilig thuis? Zo ja, kan je altijd contact opnemen met Veilig Thuis. Da’s een organisatie die je advies kan geven rond hoe om te gaan met moeilijke situaties thuis. 

 

Gr. Kenshin

Reageer