Vraag

Moeder flipt weer

  • 2 July 2019
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kwam net laat thuis door een afspraak met een goede vriendin, en ik zag al dat mijn moeder slechtgezind was. Dus toen liep ik al vast naar boven om confrontatie te vermijden. Voor vijf minuten gaat alles goed, maar daarna komt ze naar boven stormen, witheet van woede. Ik snap er niets van dus dat ik zeg ook. Ze zegt dat ze me heeft geroepen maar ik heb niks gehoord.

Dan begint ze spullen van en uit mijn bureau naar me te gooien en daarna gaat ze schoppen, slaan en schelden. Eigenlijk het gewone wat ze doet als ze boos is.

Dan denk ik dat ze klaar is, maar dan ziet ze dus iets bijzonders liggen. Ik heb met moeite een gesigneerde foto van mijn favo acteur weten te krijgen, en ze weet dat ik er waarde aan hecht. Wat doet ze? Ze verscheurt het. Dat vind ik nog het ergste.

Morgen ga ik naar mijn vriend toe en dan vertel ik hem alles. Hij weet wel dat mijn ouders me slaan, maar ik heb hem maar gezegd dat het meevalt om hem niet ongerust te maken. Ik hoop dat ik daar een nachtje of twee mag slapen.

Sorry dat ik weer lekker kom zeuren, maar ik ben nu echt even op van verdriet.

5 reacties

Hey!

Je wordt mentale en fysieke mishandeling! Daarom kun je contact zoeken met Veilig Thuis. Je kunt ook praten met je mentor, die je ouders dan uitnodigt voor een 'tien minutengesprek', maar ik denk niet dat dat werkt, omdat je moeder zo gemeen doet.

Fijn dat je vrienden hebt waar je je verhaal kwijt kunt, maar zij kunnen er ook weinig aan veranderen. Veilig Thuis kan maatregelen nemen.

Groetjes,

Geen_Naam
Heyo,

Ik vind het vreselijk om te horen dat je moeder dit met je doet. Ze horen er juist te zijn voor steun en advies. Het lijkt me een heel goed idee als je morgen naar je vriend toe gaat, neem een tas met kleren mee en andere spullen zodat je daar een paar dagen kan blijven.

Je vriend weet dat je moeder je slaat en uitscheldt, weten de ouders van je vriend dit ook? Kan je met hun erover praten? Misschien kunnen zij iets voor je doen.

Heb je enig idee waarom je moeder zo boos kan worden ineens?

Eigenlijk is dit gewoon mishandeling van je kind, en dat is strafbaar, hier kan je dan contact opnemen met Veilig Thuis (zie linkje van Geen_Naam).

Ik hoop dat je een paar dagen bij je vriend kan blijven, hopelijk koelt je moeder dan een beetje af. En anders hoop ik dat je zo snel mogelijk een oplossing kan vinden, want dit is echt niet Normaal!

Spookyzx.
Het ergste is dat ik mee begin te doen met mijn moeder. Als ik in mijn eigen ogen iets fout doe ga ik mezelf ook slaan. Ik ga dan met een haarborstel op mijn arm rammen tot ik er zeker van ben dat ik een blauwe plek ga krijgen of ik sla mezelf zo hard dat ik vlekken ga zien. Ik vind op dat moment dat ik het verdien. Later ga ik er last van krijgen en beloof ik mezelf dat ik het niet weer doe, en daar houd ik me dan aan totdat ik weer eens boos op mezelf ben.
Reputatie 2
Badge +1
Beste @MissyAnoniem,

wat een vervelende situatie zeg! Heel goed dat je met die vriend gaat praten. Ik denk dat het misschien ook verstandig is om met je ouders zelf te praten, misschien helpt dat. Als dat niet werkt is het misschien ook fijn om te praten met een moeder van een vriend of vriendin. Dat lucht namelijk ook op en misschien wilt zij nog met je ouders praten. Als het erger wordt allemaal en je hebt meerdere keren toenadering gezocht met je ouders, kan je het ook hogerop zoeken door bijvoorbeeld de kindertelefoon te bellen. Een reden waarom je moeder misschien erg boos kan zijn is misschien door stress , als je heel stresserig bent heb heb ook een kort lontje. Als dit het geval is zou ik een beetje afstand nemen en met haar praten over waar de stress vandaan komt, dat jij een onder lijd en wat jullie er eventueel aan zouden kunnen doen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes,
JustMyLovelyAdvice
Ik begrijp je advies heel goed en ik waardeer het ook echt, maar het helpt niet.

Reageer