Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

mishandeling? (weet het niet)

• 13 september 2013
  • 5 reacties
  • 420 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hoi ik ben een meisje en ik ben 13 jaar oud.
ik heb best wel veel problemen thuis vooral met mijn moeder. ze slaat mij en dat soort dingen en zegt erg kwetsende dingen tegen me zoals dat ik dom ben, niets waard ben en niet geboren had moeten worden. ik weet niet zeker of dit wel helemaal telt als mishandeling. van mijn vader heb ik minder last op die manier maar soms slaat of trekt hij ook aan me. soms begint hij heel hard tegen me te schreeuwen en met spullen te gooien. hij is niet zo erg als mijn moeder maar hij trekt haar wel voor. als ik vertel dat er iets gebeurd is tussen mij en mijn moeder dan zegt of maakt hij duidelijk dat hij vind dat het vooral mijn schuld is maar misschien komt dat ook omdat mijn moeder meestal liegt over wat er gebeurd is. ik wil hier echt iets aan doen maar ik durf het niet te vertellen en ik wil ook niet uit huis geplaatst worden of met de politie te maken krijgen. ik heb aan mijn vriendin verteld over een van die ruzies maar zij schrok al heel erg terwijl dat niet eens een van de heftigste dingen was die ik heb mee gemaakt met mijn ouders. ik wil er echt heel graaf met iemand over praten en zorgen dat het stopt maar ik weet niet hoe ik dat moet doen en met wie. heeft er iemand nog tips of zoiets?
x

5 reacties

Ja. Wat jij omschrijft is kindermishandeling. Maar wat jij graag wil kan niet. Je wil graag dat het stopt, dan moet je met iemand praten, maar dan gaat er dus ook actie ondernomen worden (denk aan Jeugdzorg, politie). In het ergste geval kun je dus ook uit huis geplaatst worden, maar dat gaat in overleg met jou en dat zal zeker niet de eerste stap zijn.

Ik denk wel dat het het beste is dat je met je verhaal naar iemand toe gaat. Je mentor/ een docent die je vertrouwd of een vertrouwenspersoon bij jou op school. Maar hou er dus wel rekening mee dat die er alles aan gaan doen om het op te laten houden.
Johan heeft gelijk, begin eerst met praten.
Dan kunnen mensen je helpen met de volgende stappen, als het nog niet is opgelost.
oke ik denk dat ik een gesprek ga aanvragen bij mn mentor ofzo... in ieder geval bedankt
xx
Dat is een heel goed begin! Succes 🙂
Ja in iedergeval met je mentor erover praten.
Maar wat je moeder doet is gewoon waardeloos!
Je vader ook wel.. Met schreeuwen wordt het alleen maar erger
en gaat de relatie flink achteruit. 

Maar ben je met je mentor gaan wezen praten?
En wat zei zij/hij erover?

Ik vind het in iedergeval heel dapper van jouw
om het te vertellen aan je mentor.
Daar kan je trots op wezen op jezelf! 🙂

Reageer