Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Mishandeling vriendin

• 14 januari 2017
  • 2 reacties
  • 529 Bekeken

Hai,

Ik wil even iets kwijt, want ik weet niet zo goed wat ik ermee miet... Mijn 'vriendin' zij laats op school dat ze door haar vader tegen de muur aan werd gesmeten omdat ze haar kamer niet had opgeruimd. Maar wij (de vriendinnen) lachten haar uit en zeiden zo van; ja, tuurlijk en dat had je vast verdiend. Nu voel ik me hier ontzettend lullig over... Maar het probleem is dat ik niet weet of ze het gewoon heeft verzonnen voor aandacht, of dat het echt is. In het begin zij ik dus: 'vriendin', dat is omdat ze eigenlijk een beetje bij ons vriendinnen groepje is gepersd laat maar zeggen, dat komt omdat ze eerst in een andere klas zat waar ze werd gepest, daarna ging ze naar onze klas en zat ze in een vriendinnengroepje omdat ze met een meisje in dat vriendinnengroepje samen fietste. Maar dat vriendinnengroepje vond haar grof gezegt "kut", dis zei dat vriendinnengroepje gewoon: 'ja, misschien kun je beter bij die vriendinnengroep (dat waren wij dus) gaan, daar pas je beter bij'. Dus kwam ze maar bij ons, we stuurden haar natuurlijk niet weg omdat dat ik fucking zielig zou zijn, maar onze hele vriendinnengroep vind haar eigenlijk helemaal niet zo aardig... (ik hoop dat jullie het allemaal nog snappen... 😉 ) Maar wat ik dus wou vragen, vinden jullie dat ik moet vragen of het echt was wat ze over haar vader zei? Het zou inprincipe best wel waar kunnen zijn, omdat die vader al lang zonder werk zit en misschien daarom aggressief wordt. Dat meisje waar het nu overgaat zegt ook best vaak op school dat ze zelfmoord wil plegen, maar wij lachen dat meestal een beetje weg. Ik weet niet meer wat ik wel en niet moet geloven... Dus heeft iemand nog tips?

2 reacties

ja als ik weet dat het slecht gaat met mensen dan ga ik ze meestal appe want dat praat veel makkelijker voor ze dus dan app ik meestal eerst hey en dan wachten en dan als die reageert of alleen al leest zeg je hoe gaat het en als diegene zegt goed vraag je weet je het zeker en als die gene dan nog steeds zegt goed zeg je ohh ik dacht dat je mishandeld werd thuis klopt dat ? en als ze dan nog nee zegt dan zeg je dat zei je toch een keer.. en daarna stuur je nog wat je kunt me altijd alles vertellen dat moet je weten xxx en dan heel lief zijn enzo ik denk dat dat wel werkt bij mij werkt het altijd
Reputatie 6
Hey,

Lief dat je je zorgen maakt!

Ik zou het in het echt vragen wanneer je alleen met haar bent. Als je appt kun je niet zien hoe haar lichaam reageert en of ze liegt of niet. In het echt kun je dat wel zien. Het kan namelijk zijn dat het een soort schreeuw om aandacht was, maar omdat ze niet serieus werd genomen ze het makkelijker zegt. Als ze dan opeens ermee geconfronteerd wordt, is dat misschien beangstigend.

Gr. Pin

Reageer