Mishandeling of niet?

  • 10 May 2020
  • 6 reacties
  • 275 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

ik ben 14 en mn vader is vaak snel agressief als hij boos is, dan gaat hij met z’n tanden naar voren en maakt hij vaak een beweging alsof hij me gaat slaan en dat gebeurt dan ook soms. Dan kan hij zich niet inhouden en meestal valt het wel mee en pakt hij me gewoon alleen maar hard vast of geeft ie een tikje, maar eens in de zoveel tijd doet hij iets wat dan wel echt lang pijn doet en ook niet alleen iets wat fysiek pijn doet. Hij sloeg me bijvoorbeeld een keer met een mes, een botermes maar toch het gaat om het principe, op mn knie en het deed best veel pijn en die pijn voelde ik ook van binnen. Elke keer als mn vader agressief is geweest spoken er vragen door mn hoofd. Ben ik een slecht kind? Ben ik een last? Misschien heb ik het ook wel verdiend? Is dit niet gewoon deel van de opvoeding? Ik durf het tegen niemand te zeggen, want straks is het hartstikke normaal en vinden ze me een aansteller. En als dat het niet is en het is wel erg dan word misschien mn vader van me af genomen en dat wil ik ook niet! Hij kan ook echt heel lief en grappig zijn als hij niet boos is en dan hou ik echt van hem! Maar ik vind het gewoon echt heel lastig, want ik wil ook dat het stopt ook als het geen mishandeling is. En ik heb nu wel een heel verhaal zitten te vertellen maar mn vraag is eigenlijk; is dit mishandeling of niet? En wat kan ik eraan doen?

,liefs


6 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo,

Het is natuurlijk vervelend dat dit gebeurd en dat hij je slaat met een mes vind ik niet iets heel normaals. Ik zou het wel even aan iemand vertellen; kan je moeder of je oma of opa zijn? Iemand die je vertrouwd. Je kan natuurlijk ook tegen je vader zeggen dat je het niet fijn vind dat hij je slaat en dat je wilt dat hij daarmee stopt. Je kan erbij zeggen dat als hij boos is op je dat hij je naar je kamer moet sturen en al je elektronica moet afnemen ofzo. Dit is natuurlijk ook niet leuk maar beter dan slaan. En als hij echt heel boos is zou hij eigenlijk even naar buiten moeten gaan weg van jou en daar stoom afblazen. 

Probeer dit een beetje onder de orde te brengen bij je vader want dit is natuurlijk niet fijn.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

xx💕

Reputatie 3
Badge +2

En het is ook niet zo dat je vader van je word afgenomen door een klein tikje maar het gaat er om dat jij het niet fijn vind en dat is het belangrijkste.

Hoi,

 

Jeejtje wat een verhaal, ik snap hoe je je voelt en je kunt het mishandeling noemen maar natuurlijk ook weer niet. Het is natuurlijk niet fijn dat je vader zoiets doet.  Misschien moet je dat een keer tegen hem zeggen dat het niet perse pijn doet van buiten maar wel van binnen, ik denk dat hij er dan wat anders over zal denken.

 

Groetjes

nilly

 

hey,

het gedrag van je vader is niet helemaal okey. Het is wel fijn om te horen dat je nog van hem houd en een goeie band hebt. Als er nog zo iets plaats vindt ga naar een mentor of iemand die je kan vertrouwen. Als je die stap niet wilt zetten maak een dagboek behandel het als een persoon een echt gesprek leg uit hoe je je voelt en wat je graag anders had gezien en dat helpt ook vaak. Dat is steunend .. .

groet en succes!

heey, lastig zeg! ik snap heel goed dat je het niet durft te vertellen omdat je je misschien aanstelt of het wel erg is en je vader word afgenomen, die struggle komt vaker voor! Die vragen die in je op komen zijn erg vervelend, maar je moet proberen daar niet mee bezig te zijn en die vragen van je af te dwingen. Want je bent geen slecht kind en niemand verdiend het! Jij ook niet dus. je vader kan ook heel lief en grappig zijn vertel je, dat is natuurlijk super fijn! Ik denk zo te horen dat je vader misschien zelf wat problemen heeft mentaal of dat hij gewoon ergens mee zit en snel boos word op jou. Dat ligt dus niet aan jou. En ik weet ook heeel zeker dat jou vader het dus allemaal niet zo bedoeld en hij jou geen pijn wilt doen. Ik zou het gesprek, als je durft natuurlijk aangaan met je vader zelf en niet met iemand anders. Dat kan heel eng zijn, ik weet niet hoe oud je bent precies. Je kan zeggen van ‘pap, ik wil even ergens over praten’ en dan van ‘je bent een hartstikke leuke vader (als je dat vind) maar ik snap niet zo goed waarom je soms zo snel boos op me word. En daarna verder naar de vraag ‘als je boos word sla je me ook wel eens en dat doet pijn’. Begin het gesprek rustig en op een rustig moment, wanneer het niet net is gebeurd dat je vader je sloeg of boos werd. Heel veel succes! 

Reputatie 1
Badge +1

Het is natuurlijk heel vervelend dat je vader je slaat. Dit moet je echt tegen je moeder of iemand anders die je vertrouwd vertellen, hier moet je echt niet mee zitten. Het gaat om het principe, ja. Mijn vader geeft mij soms ook een tik, maar alleen als ik echt heel vervelend ben. Misschien voel jij dit ook aan? Ik ben vervelend als ik door zeur of boos doe. Hier moet je wel over praten, start maar eens met iemand die je vertrouwd, zoals ik net zei, en dan met je vader, maar zorg wel dat diegene met wie je had gepraat vlak bij jullie zit, zodat die kan ingrijpen als het echt nodig is. 

Veel succes, en ik hoop dat je hier iets aan had!

 

Reageer