Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Mishandeling? Ik weet het niet....Help!

• 23 oktober 2013
  • 16 reacties
  • 845 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hooi, ik heb even een vraag.
Als je ouders je slaan/sloegen is dat dan mishandeling?
Een paar jaar geleden ben ik namelijk best wel vaak geslagen door me ouders..dat was echt niet fijn maar ik mocht het tegen niemand zeggen. Me moeder heeft me een keertje zo hard geslagen dat ze haar handen onder de kraan moest houden omdat ze zo zeer deden, dat vergeet ik echt nooit meer..
Ook heeft ze me zusje en ik best vaak geslagen en geschopt, dan waren we op de grond en toen schoptte ze ons, ook wel eens dan was ze boos en toen lagen we in bed en toen ging ze ons slaan op ons hoofd.j
Me moeder en vader zegt nu dat ze dan nooit meer zouden doen, ik geloof dat niet helemaal want me vader is heel erg aggressief en daardoor gaat hij snel slaan..Ik ben gewoon soms bang voor hem.
Maar mijn vraag nu, is dit mishandeling?  Mijn moeder zegt dat het allemaal mee valt... dus ik weet niet wat ik moet geloven>>>
xx

16 reacties

Hooi nickensimon(gebruikersnaam)
Je ouders zouden het niet meer doen maar als je echt bang bent dat ze erdoor mee blijven gaan zal ik de kindertelefoon bellen en zeggen dat je bang bent dat het weer gebeurt. Of je kunt het met je leraar/mentor over kunnen hebben of vriendinnen/vrienden..
En ik ben 100% zeker dat het mishandeling is ..
Xx en veel succes thuis ..
jaa dit is zeker kindermishandeling!
wat xxtienertjuh2000 zegt zou ik zeker doen

heel veel succes 
heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga met iemand praten , ik ga het zeggen want ik wil er echt vanaf! Heel erg bedankt voor jullie advis!
xx
heey nickensimon

ja dat is wel degerlijk mishandeling.
je moet er misschien iets van een melding van maken bij jeugzorg
dus wat xxxtienertjuh2000 zegt zou ik zeker doen

succes & sterkte

xx
Bij jeugdzorg? Is dat niet een beetje te erg? Ik denk dat me ouders dan een beetje heel erg boos gaan worden....ik durf het niet...
Hello,

Uit jou tekst blijkt dat je echt vaak en ruw geslagen werd. Dat is niet goed,  dat is wel mishandeling. ik lees in jou reactie boven dat je niet naar jeugdzorg wilt gaan, ik begrijp dat wel. het zijn je ouders, en daar ben je wel bang voor.

zoek iemand, een vertrouwingspersoon, ( familielid)  praat met die gene
als het echt erg is heb je bij scholen ook meestal een maatschapelijke werker.

het ligt aan jou keuze, maar denk erom, mishandeld worden door je ouders is niet goed

su6
Hey, dankje voor je reactie, we hebben idd een maatschappelijk werkster op school. Maat ik heb na de vakantie een gesprek met de mentor van de zorgleerlingen en misschien ga ik het haar vertelen. Ik hoop dat ik hhet durf want ik wil uk het gewoon kwijt! Xx
Oja en dat gesprek heb ik omdat me ouders gaan scheiden en me mentor vond het beter voor me als ik met haar ging praten
besten nickensimon dit is inderdaad 100% mishandeling maar ik wou je een ding zeggen ik denk dat als je ouders gaan scheiden het meschien ook wel minder word ik hoop het voor je heel veel sucses een psiejater kan je ook helpen of een psycoloog die hebben mij en anderen kinderen ook erg goed geholpen
Als ze doorgaan gewoon kinderbescherming bellen
ja ik denk ook wel dat het mischien beter gaat worden als ze uit elkaar gaan, dat hoop ik teminste heel erg! mischien word het dan eindelijk een keer gezellig en leuk thuis ookal geloof ik daat niet zo. ik wil eigenlijk helemaal niet dat ze gaan scheiden ik weet niet waarom. maar hoop wel dat het beter word.!
Wordt volgens mij ook mishandeld, ik word regelmatig door mijn vader over de knie gelegd en krijg dan een flink pak slaag op mijn blote billen
hey jannes, doet je vader dat voor de lol of echt als hij boos is?of als je ruzie heb met hem?
Hoi nickensimon, nee mijn vader doet het niet voor de lol, vorige week was ik aan het chatten met de kindertelefoon hij betrapte me en ik kreeg s'ävonds na het eten een flink pak slaag hij doet  het als hij boos is. Maar hij is vaak boos op me.
hoii nickensimon
het is oke beter om daar je vrienen te ga en die je helpen met dingen ,,of je kan naar school ga en zegen de heel vehaal nooit moet je vader of je moeder je niet slaan dat doent pijn .. laat ga je vader spijt krij wat jij je heb aangedaan heb
Heey,

Ik maak het nu ook mee, en tis echt wel mishandeling.
Praat erover met de Kindertelefoon.nl of met een persoon

XXX Lara

Reageer