Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Mishandeling?

• 23 november 2011
  • 8 reacties
  • 1311 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hooii.
Thuis gaat het niet heel erg goed bij mij. Ik zal eventjes vertellen waarom ik dat vind:
  • Papa en mama maken heel vaak ruzie. Dat is al mijn hele leven zo.. Dan gaan ze elkaar uitschelden, duwen, slaan (met dingen), schoppen, bedreigen met messen enz. Een paar keer stonden ze zelfs met messen tegenover elkaar. Ze worden uber snel boos op mij. Ik hoef maar 1 dingetje verkeerd te doen (bv: de vaatwasser vergeten uit te ruimen ofzo), en ze worden uberr boos. Dan schelden ze me uit voor: Dik (ik weeg 48kg), lui, asociaal, dom, irritant enz. Maar ook: "Ik wou dat je nooit geboren was!". Of: "Rot maar op!". Dat soort dingen. Ik doe heel erg mijn best om "lief" te zijn: het huishouden zoveel mogelijk zelf te doen, geen grote mond, ervoor zorgen dat alles netjes is als mijn ouders thuis komen, goede cijfers halen op school.. Maar wat ik ook doe, het lijkt nooit goed genoeg te zijn. Soms word ik geslagen/ geduwd. Maar dat is niet vaak, dus eigenlijk is het bijna onnodig dit te vermelden.
Maar aan de andere kant zijn mijn ouders ook weer heel lief.. We hebben een mooi huis in een leuke buurt, ik krijg wat ik wil (meestal dan), ik hoef niks zelf te betalen, als het uitkomt word ik met de auto naar school gebracht, enz.
Alles wat mijn ouders tegen mij zeggen heeft wel gevolgen voor mij, zegmaar. Bijvoorbeeld: Ik ga afvallen, want ze zeggen dat ik dik ben. Ik hou mijn mond, want ze zeggen dat ik brutaal ben. Ik probeer iedereen te helpen, want ze zeggen dat ik asociaal ben. Ik probeer het huishouden te doen, want ze zeggen dat ik lui ben.. Enzovoorts. Ik doe echt heel erg mijn best..

Ik heb het ook aan mijn vriendinnen verteld, zij zeiden dat het "geestelijke mishandeling/ verwaarlozing" is.. Ik weet dat het zo "niet hoort", maar mishandeling is denk ik wel ietsheelveel erger dan dit. Ook weet ik wel dat het zo niet verder kan.. Maar dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is: Is dit mishandeling?
X. Justme

8 reacties

Ik weet niet precies waar de grens ligt, en wanneer iets "mishandeling" is, ik denk dat dat heel erg lastig te bepalen is. Maar ik denk niet dat het heel veel uitmaakt, want wat er bij jou thuis gebeurd is niet normaal. En mishandeling of niet, ga er alsjeblieft met iemand over praten en/of zoek hulp!
(En niet vergeten, jij bent ongelofelijk mooi zoals je bent, wat je ouders ook zeggen, en daar hoef je echt niets aan te veranderen.<3)
Meis, wat ik lees. JA dit is mishandeling! Zo wel lichamelijk als geestelijk. Ik zou echt hulp zoeken als ik jou was.

Sterkte!(L)
ik maak het precies hetzelfde mee 😞 ik durf geen hulp te zoeken mijn ouders maken mij zooo bang dat ik dat niet eens durf iemand raad? mijn ouders slaan mij ook en af en toe ook schoppen en er word aan mijn haar getrokken!!:(
@pc-lady
Ik weet precies wat je bedoelt.. Ik weet wel dat ik hulp moet zoeken maar ik durf het inderdaad ook niet.. Precies hetzelfde bij mij.. Mijn ouders slaan me soms ook.. Ik heb nu een gekneusde arm door hun en een hele grote wond op mijn arm.. Ik wens je heel veel sterkte toe..
X. Justme
Justme,

Mijn ouders maken ook Altijd ruzie.
Ik weet hoe je je voelt!
Maar vraag gewoon hulp het kan geen kwaad want diep van binnen zijn ze opgelucht dat je hulp haalt!
Bij ons zelf is er Jeugdzorg, door al die ruzie's.
Veel sterkte!
x joyce'
hoi justme
ik ben bijna mijn hele leven lang mishandeld geweest.
wat jij nu doormaakt is mishandeling,zowel geestelijk als lichaamlijk.
ze mogen zulke dingen niet zeggen,dat beschadigd je zelfvertrouwen,en het voelt helemaal niet goed om te horen wat ze allemaal zeggen.
en dat je soms geslagen/geduwd wordt is ook niet goed.
als ouder mag je je kind niet slaan,duwen,schoppen,.....
ik denk dat je best eens met een vertrouwenspersoon gaat praten.
zij/hij kan je helpen omgaan met de thuissituatie.
veel sterkte
nadia-xx
hoi Justme!,

Ik weet ook niet waar de grens zit bij psychische mishandeling.
ik maak thuis hetzelfde mee, ik krijg het gevoel dat alles wat ik zeg of doe hoort niet bij hoe mijn moeder (specifiek) denkt hoe haar dochter zich moet gedragen.
bijvoorbeeld als ik denk dat ik met bepaalde mensen geen foto wou maken vanwege mijn eigen normen en waarden, werd ik door haar belachelijk gemaakt. Ze maakte me belachelijk over hoe ik ben en wat ik denk.
maar eerlijk denk ik wel dat bij jou psychische mishandeling plaatsvindt, probeer eventueel met de zorgbegeleider van je school te praten om een tweede mening te krijgen.

veel sterkte!,
Twinkelpop538

Reageer