Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Mishandeld

• 8 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 2174 Bekeken

Mijn ouders mishandelen mij,
Maar alleen mij en niet mijn broertje, ik heb ook altijd het idee dat ze liever een gezin zonder mij waren geweest.
Ik wordt hier heel erg ongelukkig van.

Vandaag heeft mijn broertje ruzie gemaakt en mijn moeder flipte helemaal maar niet tegen hem nee tegen mij terwijl ik niet eens is wat deed.
Soms zou ik liever in een pleeggezin willen wonen.

Heeft iemand ook zoeiest gelijks meegemaakt of zo?
Want ik zou het fijn vinden om er met iemand over te kunnen praten❤️

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Hoi !
Wat erg dat je het gevoel hebt thuis oneerlijk behandelt te worden !
Misschien kan je eerst eens proberen hierover te praten met je ouders zelf , want wie weet hebben ze het zelf niet door .
Als ze dit niet willen of ze ontkennen het kan je beter hulp inschakelen . Dit kunnen je broertje , oma/opa, tante/nonkel of vrienden van je ouders zijn . Probeer met hen over je gevoel te praten en vraag hen als zij het er met je ouders eens over willen hebben .
Als dit niet werkt of je het niet durft is het handig dat je naar iemand die met jou kan praten stapt . Je geeft zelf aan dat je er zelf over zou willen praten en dat is heel moedig van je ! Het verkleint ook een beetje de stap om iemand erover aan te spreken . Je kan best eens naar je mentor , leerlingenbegeleid(st)er op school of een andere leerkracht die je vertrouwt gaan . Zij kunnen er met jou over praten , en als ze denken dat de situatie te erg wordt jeugdzorg inschakelen.

Zou je dit willen proberen ? Succes!
Groetjes , Lot
Super bedankt, wat aardig dat je me wilt helpen❤️❤️
Ik ga het zeker doen❤️

Reageer