Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Misbruikt door broer. Hij gaat verder met zijn leven en ik heb levenslang...

Heey allemaal,,
Ik ben een meisje van 15
Het leven is één grote ramp...
Ik ben vroeger misbruikt door mijn broer ik weet alleen niet of hij ooit aan me heeft gezeten ik weet alleen dat ik dingen bij hem moest doen (ik was ongeveer 4 of 5 jaar) en dat is een jaar of twee geleden allemaal weer naar boven gekomen gekomen..
Ik heb er vorig jaar over gepraat met een vertrouwenspersoon maar ik vertrouwde hem voor geen meter en ik voelde me totaal niet op mn gemak bij hem.. hij wilde alleen maar dat ik aangifte deed en dat ik het mn ouders vertelde... nou hij heeft zijn zin gekregen hoor.. ik heb het mijn ouders vertelt maar ze geloofde me niet..
Ondertussen gaat het wel weer redelijk met me maar ik vertrouw nog steeds geen oudere mannen (mn broer is 10 jaar ouder) en dat is best vervelend..
Ik hoop hier mensen te vinden die ook iets als dit hebben meegemaakt,, maar andere mogen natuurlijk ook reageren!
Heel erg bedankt voor het lezen!
~ Xxx ~

13 reacties

Jeetje wat een ongelofelijk naar verhaal meis!
Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt, ik was altijd de oudste thuis, maar ik kan me wel goed voorstellen wat dit met je kan doen. Ik vind het heel naar dat je ouders je niet geloven. Gebeurd dit nog steeds?

Het is heel belangrijk dat je hierover gaat praten met iemand die je wél volledig vertrouwt en die naar jou kan luisteren. En aangifte doen heeft nu heel weinig zin meer, tenzij jij dat graag wilt en het je oplucht. Ik snap namelijk wel dat je je eigen broer nooit aan kan geven, het is toch je eigen broer.

Maar houd je hoofd hoog en blijf positief naar de toekomst kijken. Je bent een heel sterk meisje, het komt goed!
Liefs, xx
Heey,, heel erg bedankt voor je reactie!! ;)
Eerst wil ik even zeggen dat het me totaal niet uitmaakt hoe het met hem gaat al zou hij vandaag dood gaan het boeit me echt niet... hij is ook geen echte broer van me hij is mn pleegbroer ;)
En met 'Gebeurd dit nog steeds?' bedoel je dan of hij me nog steeds misbruikt?? want dat is niet zo (gelukkig) ik kan me er weinig van herinneren maar ik weet zeker dat ik nog heel klein was.
Ik wil ook echt geen aangifte doen nee want dan moet ik er over praten en dan wordt ik hoogtst waarschijnlijk ook doorgestuurd naar een psychiater en dat is nou niet bepaald wat ik wil :/
Ik ben heel blij voor je dat je niet iets soortgelijks heb meegemaakt want geloof me dat gun je je ergste vijand niet http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/eek.png

_ _
Xxxx \ \/ /
Wow jeetje lieverd, dat is echt heftig 😮!
En ja ik bedoelde met gebeurd het nog steeds inderdaad of je nog steeds misbruikt werd. Ik ben blij om te horen dat dat niet het geval is.
Maar dat wil niet zeggen dat je er nu geen last meer van hebt. Ik kan me best voorstellen dat je er nog best wel een soort van trauma aan heb overgehouden. Een psychiater of psychotherapeut is niet noodzakelijk maar het is wel belangrijk dat je er met iemand over kan praten. Ook al is dat hier op het forum, het is belangrijk dat je het niet opkropt. 🙂
Heel veel sterkte, xxxxx
Heey,
Ja praten op forums helpt zeker!! ik praatte eerder altijd op shit.nl maar die site is gesloten wegens problemen met geld 😢
Maar hier praten heeft ook zeker wel zin! :)
En ik schrijf ook alles op in een schriftje
Xxxx
Hee!

Goedzo, schrijven kan heel erg opluchten! Keep on going! En bewaar het schrifjte. Dan kan je later altijd nog even terug lezen. Volgens mij ben je echt een heel sterk meisje. Je hebt veel meegemaakt en overleefd. Jij komt er wel! :D

lots of love! xx
aii, wat erg !
het is belangrijk dat je het idd aan je ouders verteld,
maar dat ze je niet geloven is erg, als je nog last van hem hebt ,
kan je hier inderdaad het beste met iemand over praten,
maar dat je eigen ouders je niet geloven, daar moet je echt over gaan praten, want over zulk soort dingen lieg je niet,
ik zou persoonlijk niet in zo'n familie willen wonen waar de ouders je niet geloven, en je broer je 'misbruikt hebt of half;
maar dat ligt natuurlijk bij jou .

xxx
Hey,

Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met dingen die al zijn gezegd: praten en schrijven... Ik heb zelf niet zoiets meegemaakt, ben de oudste... Maar ik heb wel andere erge dingen meegemaakt en dit heeft mij heel erg geholpen, dus ik hoop dat het jou ook helpt!

xxxNobody
Hee meid,

ik snap wat je bedoeld, ik ben 4 jaar lang seksueel misbruikt door een zwarte begeleider toen ik op een woongroep woonde. Dit was van me 8ste tot me 12e en nu ben ik 15 jaar. Door hem ben ik in aanraking gekomen met het echte leven en zit ik aan de drugs. Ik begrijp je als je zegt dat je het niet kan verwerken, maar iedereen maakt erge dingen mee. Verleden is verleden en daar moet je eigenlijk gewoon schijt aan hebben! Je moet aan je toekomst denken, want dat is hetgene waar het nu allemaal eigenlijk om draait! En zodra je het hebt kunnen verwerken zit je niet meer met de gedachtens of je het wel aan je ouders moet vertellen. Maar je broer verdient het wel dat je ouders het weten! Maar ook hi jwas jong toen hij jou dit liet doen!

Veel sterkte meid, groetjes

uit Groningen x
ik  ken het. lees mijn verhaal maar. ook meegemaakt alleen jij hebt het al tegen je ouders vertelt. ik durf dat niet. ik heb wel geleerd dat je er zoveel mogelijk over moet praten.dus heb je een goede vriend(in) zeg het tegen diegene. het helpt echt!
Heey bedankt voor je reactie en ik heb je verhaal gelezen meid jij hebt zoveel meegemaakt! daarbij is dat van mij niks..  ik zal proberen erover te praten met iemand dat probeer ik al heel lang maar het is heel moeilijk want ik heb het al zo ver weg gestopt dat ik echt gek wordt als het weer bovenkomt maar ik blijf zoeken naar de goede persoon.. iemand die ik kan vertrouwen.
Badge +17
Ik zou dan naar een échte vertrouwenspersoon gaan. Desnoods naar een psychiator die kan je misschien wel helpen. Meer zal ik ook niet weten sorry.
Wat een ongeloofelijk verhaal.

Echt respect
Trustme; nee sorry ik kan daarvoor echt niet naar een vertrouwenspersoon gaan of psychiater.. ik kan het echt niet. toch bedankt ! :)

SimpleGirl; (l)

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen