Vraag

Mijn vriendin word thuis geslagen, wat moet ik doen?

• 2 December 2012
  • 10 reacties
  • 4234 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vriendin word thuis geslagen! Ik weet niet wat ik moet doen, ze word geslagen als ze iets verkeerds doet, bloedneuzen, blauwe plekken en blauwe ogen! Wat moet ik doen? Help me.

10 reacties

Vertel het aan iemand!! Aan je mentor, meester of juf, of je ouders. Als je je vriendin wil helpen is dat denk ik het beste. xx suc6
Probeer eens met je ouders erover te praten, kijken wat die ervan vinden. Want je moet ook wel oppassen met wat je doet, misschien wilt dit meisje wel helemaal niet dat anderen dit weten. Vertel het even aan je ouders en wat je ermee moet doen, dat jij je toch wel verantwoordelijk voelt.

Succes!
Gelukking dat jij ook zo'n gevoel hebt.
Bij een vriendin van mij wordt ook thuis geslagen. Er was al iets maar ik wist het niet, ik mocht het alleen weten als ik het tegen niemand maar dan ook maar echt niemand mocht zeggen.
Zeg het snel tegen je ouders zij zullen hulp zoeken en dan zal ze mischien naar een pleeggezin gaan dat is beter dan geslagen worden
haaii,
Praat er met iemand over en ook met je vriendin, dat wat er bij haar thuis gebeurt niet normaal is.
Het beste is dat ze een paar dagen ergens anders doorbrengt enĀ  daarna weer naar huis gaat. Zodat ze even in veiligheid is.
Misschien is er een vertrouwingspersoon op school waarmee ze kan praten.

X
Praat erover met je ouders of iemand anders.
Je zult zien dat ze proberen om je vriendin te helpen.
mijn vriendin wordt ook geslagen door haar vader, maar hij is er bijna nooit en haar ouders zijn gescheiden. haar vader is alleen in de vakanties in nederland, verder is hij weg voor zn werk. ze mag er wettelijk voor kiezen om alleen bij haar moeder te gaan wonen, maar dat vind ze zielig voor haar vader. ze zegt dat haar moeder het weet, maar die zou er dan toch wel wat aan doen... ik weet zelf ook niet wat ik moet doen maar ik wil haar graag helpen, in wil niet dat ze mishandelt wordt
@een persoon, je kunt haar proberen te overhalen met een vertrouwenspersoon te gaan praten, zo heb je een second opinion op de zaak. Probeer dit idee rustig ter sprake te brengen, dwing haar niet, maar probeer haar toch duidelijk te maken dat dit de veiligste oplossing is, en dat er misschien voor een oplossing kan worden gezorgd die voor beide partijen voordelig is.

Groetjes
x
Wie kent het reclame spotje van de overheid van het houd niet op niet van zelf dan heb je een gratis nummer dan kan je je vermoedens delen

Reageer