Mijn vriendin word geslagen, wat nu?!

  • 11 February 2018
  • 3 reacties
  • 360 Bekeken

Laatst was ik bij een goede vriendin van mij logeren. Ze is super aardig en altijd vrolijk. Zoals jullie weten is carnaval gisteravond van start gegaan, dus sommige mensen hebben een biertje op, net zoals haar vader. s’avonds gingen we naar beneden op chips te pakken, in eerste instantie dachten we dat de chips lekker was, maar nee. Mijn vriendin wou dus nieuwe chips pakken, maar haar vader reageerde meteen fel; “Nee, en nu kom je hier (ik noem haar maar even Lola) Lola!” Snel ging ze zitten en hij sloeg haar recht in haar gezicht. Ik zat erbij en wist niet wat ik moest doen. Ze zit samen met mij op de zorgboerderij dus ik wist al dat er iets was daar bij hun thuis, niet dat het zo erg was.

Mijn vriendin weet niet dat ik op het forum schrijf, maar wat moet ik nu doen?! ?

x Anoniempje

3 reacties

Hey
Het zou kunnen dat hij vooral iets te veel gedronken had, maar als het echt niet goed gaat bij haar thuis, ben jij als vriendin belangrijk voor haar. Je kunt een keer voorzichtig proberen of ze er met je over wil praten. Als ze dat niet wil, zou ik het even zo laten. Misschien komt ze uit zichzelf later nog naar je toe.
Jonah
Hoi !
Jeetje , dit is echt niet oké . Als haar vader nu dronken was of niet , je mag je kind nooit slaan ! Door het feit dat ze ook zo gedwee ging zitten zonder vragen te stellen doet ook vermoeden dat dit niet de eerste keer was.
Jij zal als vriendin inderdaad een grote steun voor haar zijn nu , maar vergeet niet dat jij niet 'bij machte' bent om dit effectief te doen stoppen , en er dus zeker nog iemand anders (volwassene) moet ingelicht worden .
Dan denk je best eerst ( samen met Lola) aan iemand die invloed kan uitoefenen op haar vader , haar moeder , een tante of nonkel , grootouders , collega's ,... maar ook iemand die er met Lola over praat zoals psychologen , leerkrachten ,... al zit dat laatste wss. wel goed als ze op een zorgboerderij woont .
Het is heel goed van je dat je er zo voor haar bent !

Succes !
groetjes , Lot

Reageer