Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Mijn vriendin word geslagen

• 18 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 2264 Bekeken

Hallo,
Mijn vriendin (we noemen haar even p) word thuis mishandeld. Een andere vriendin vertelde het me. Die zei dat ze thuis door haar vader word geslagen?
En dat dat vaak gebeurd. Soms doet ze niet mee met gym of heeft blauweplekken. Als haar vader haar slaat moet ze huilen op haar kamer vertelde ze. Enz.........
Ik weet het niet 100% zeker, maar het valt wel op dat ze pijn heeft. Ze weet niet dat ik het weet, en als we het doorvertellen ben ik bang dat ze boos word!

Xxxxbezorgde vriendin!

3 reacties

Hoi!

Wat erg voor die vriendin :(
Je hebt via een andere vriendin gehoord dat ze mishandeld wordt, dus kun je met de persoon die mishandeld wordt gaan praten? Weet zij dat jij het weet?

Je zou haar kunnen overtuigen met haar mentor te gaan praten. Deze situatie moet aangepakt worden, voor dat die nog verder uit de hand loopt. Ze heeft pijn, fysiek en mentaal, en het is belangrijk dat er zo snel mogelijk ingegrepen wordt.

Als dat meisje niet met haar mentor wilt gaan praten, kun je zelf (desnoods anoniem) de tip aan haar mentor geven dat je vermoed dat dat meisje haar thuissituatie niet goed zit. Ook al wordt dat meisje boos, wanneer de situatie wordt aangepakt en wanneer ze weer veilig is zal ze je dankbaar zijn.

Groetjes
x
Reputatie 6
Hoi,

Lastige situatie!

Ik denk dat je vriendin het vervelend zou vinden als je rechtstreeks dit verteld aan je mentor o.i.d. Dat zou ik namelijk hebben. Daarom denk ik dat het verstandig is hier met je vriendin over te praten. Belangrijk is dat je niemand veroordeeld, je laat weten dat je haar steunt en dat je wel richting hulp stuurt. Jij bent geen hulpverlener en je bent niet in staat om dit probleem op te lossen. Je kunt haar alleen ondersteunen.

Gr. Pin
Hey,

Wat een lastige situatie! Ik snap heel goed dat je niet wilt dat je vriendin boos wordt. Ik denk niet dat ze boos zal worden. Misschien zelfs opgelucht dat ze geholpen kan werden.
Misschien kan je eerst aan je vriendin zelf vragen hoe het bij haar thuis is. Zodat je iets meer zekerheid hebt, voordat je het aan iemand gaat vertellen.

~ El1ne ~

Reageer