Vraag

mijn vriend word mishandeld door zijn ouders en is nog minderjarig

  • 24 November 2018
  • 1 reactie
  • 235 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik heb een vraag

Mijn vriend word mishandeld door zijn moeder en zen ouders zijn gescheiden hij is 17 jaar oud.
Hij woont ook niet graag bij zijn vader omdat hij onder invloed is van drugs altijd, en geen ouder is voor hem.
Ik vraag me af of hij bij mij kan komen wonen en mijn ouders of als die bij zijn vader moet blijven wonen totdat hij 18 jaar is?

Alvast bedankt
Debby

1 reactie

Hoi

Je vriend wordt door zijn moeder mishandeld, en bij zijn vader wonen is geen goede optie. Volgens mij kan er een regeling getroffen worden dat je vriend (tijdelijk) bij jou kan komen wonen. Hoe dit precies werkt weet ik niet, maar daar kunnen ze je bij Veilig Thuis vast verder mee helpen. Je kan contact met ze opnemen, en samen bekijken wat de opties zijn.

Het kan niet de bedoeling zijn dat je vriend verblijft op een plek waar hij mishandeld wordt. Kan hij dit met iemand bespreken, bv. zijn mentor? Op school kunnen ze hem verder helpen. Ik vermoed dat de huisarts hem ook kan doorverwijzen naar de organisatie(s) die hem hiermee kunnen helpen.

Heb je hierin de steun van je ouders? Zouden zij het ok vinden als je vriend bij jullie kwam inwonen?

Groetjes
Kenshin

Reageer