Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Mijn vader slaat mij

• 25 december 2017
  • 3 reacties
  • 2296 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, wanneer mijn vader boos is en ik hem tegenspreek dan slaat hij me of hij trekt aan mijn haren. Dit doet hij al heel mijn leven lang en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik weet niet of ik de politie moet bellen of niet want ik kan het echt niet meer aan.

3 reacties

Heb je al aangegeven of gezegd hoe je je voelt? Het is heel belangrijk om je grenzen aan te geven! Als je dat al hebt gedaan en het gaat gewoon door zou ik (wat ik zou doen 😉 ) zeker hulp inschakelen.

Xxx eenpersoon
Ik heb meerdere keren tegen hem gezegd dat hij mij niet mag slaan en dat hij daar geen recht op heeft maar wanneer hij boos is dan negeert hij mij volledig. Dus alles wat ik zeg klopt niet en hij heeft blijkbaar altijd gelijk.
Hoi!

Je vader mag dit niet doen. Wat er ook gebeurt, geweld is nooit de oplossing.
Je hebt al tegen hem gezegd dat je het echt niet ok vindt, maar hij blijft doorgaan. Je vader lijkt echt niet te snappen dat hij verkeerd bezig is, en dat hij het recht niet heeft om jou, of wie dan ook, pijn te doen, dus het lijkt me tijd dat iemand anders hem dat duidelijk maakt. Woont je moeder bij jullie? Wat zegt zij hierop?

Je kunt dit aan je mentor vertellen. Je mentor kan een gesprek hebben met je ouders, en misschien komt je vader dan tot inzicht. Als je vader het dan nog niet doorheeft, kan je mentor diensten inschakelen die jou kunnen beschermen.

Als je het eng vindt om dit aan je mentor te vertellen, kun je het eerst aan een vriend(in) vertellen en dan samen naar je mentor gaan. Dit aan een vriend(in) vertellen is sowieso een goed idee. Een extra iemand om mee te praten en die van de situatie op de hoogte is komt altijd van pas.

Je kunt je mentor ook een mail sturen en daarin de situatie uitleggen. In die mail kun je langer nadenken over je woorden, en je verstuurt de mail pas als die helemaal weergeeft wat jij wilt zeggen.

Als je je echt niet meer veilig voelt bij je vader, of je voelt dat de situatie uit de hand aan het lopen is, voel je dan vrij de politie te bellen. Zij kunnen ingrijpen als dat nodig is, of jou tips geven over hoe met de situatie om te gaan.

Groetjes
x

Reageer