Vraag

mijn vader heeft me geslagen en verkracht

  • 23 October 2022
  • 8 reacties
  • 1898 Bekeken

Badge

hallo iedereen ik ben emma (niet mijn echte naam) en ik wordt elke dag inelkaar geslagen door mijn vader hij heeft me ook al een paar keer knock out geslagen want hij zit aan de drank dus meestal na schooltijd ga ik naar mijn broer toe want ik wil dan niet bij mijn vader zijn en die donderdags moest iik dus van mijn vader persee meteen naar huis en toen heeft mijn vasder me verkracht wat kan ik nu doen ik wil het graag aan mijn vriendin vertellen dat ik verkracht ben door mijn vader ze weet al dat ik geslagen wordt maar ik weet niet hoe 

 

en door al deze gebuurtenissen zit ik nu in een depresie


8 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Emma,

 

Wat een lastige situatie, wat fijn dat je om hulp bent gaan zoeken, want je bent op de goede plek.

Je zou het kunnen bespreken met een vertrouwenspersoon, zoals jouw vriendin, en ik begrijp dat het lastig is omdat het jouw vader is, maar je zou dus net als hier een nep naam gebruiken. 

Verder kun je ook praten met de kindertelefoon of jouw broer, zij staan altijd open om jou te helpen.

Zijn er ook andere mensen in jouw huishouden en is jouw vader altijd thuis?

 

Om je gedachten er van af te houden, adviseer ik jou om misschien wat leuks te gaan doen met jouw vrienden na school, zij zullen altijd naar jou luisteren.

Werk aan jouw hobbies, luister muziek, of teken wat leuks, dat werkt ook altijd voor mij :D

 

Ik hoop dat je uit goed uit deze situatie terecht komt, wij geloven in jou!!

Veel sterkte!

Hi lieve @geheim123 ,

Wat ontzettend heftig dat dit gebeurd is. Ik kan me voorstellen dat jij je hierdoor depressief voelt. Wat ik écht aanraad is om contact op te nemen met https://centrumseksueelgeweld.nl/. Voor hulp of om gewoon even je verhaal kwijt te doen. Zoals je zelf al noemt lijkt het me een goed idee om dit met jouw vriendinnetje te delen, misschien dat je met haar kunt appen, het persoonlijk vertellen of een brief schrijven en deze haar laten lezen.

Je zou ook eventueel samen met haar wat hulp gaan zoeken, als je dat fijn vindt. Je staat er niet alleen voor! <3 Heel knap dat je dit met ons gedeeld hebt. Sterkte meis!

Liefs, Junia

Badge

Hi Emma,

Wat heftig wat er thuis gebeurd! ik snap je dat je het dan moeilijk vindt om met mensen erover te praten, maar weet dat je niet de enige bent met zo'n probleem. ten eerste is dit wel echt heel knap van je dat je dit zo deelt! want meeste mensen durven dat niet omdat ze het moeilijk vinden om met mensen erover te praten.  je kan school op de hoogte stellen zodat ze weten wat er thuis precies gebeurd. Meestal verwijzen ze je dan naar een psycholoog toe van op school (geen idee of jouw school dit ook heeft, maar dit kan wel helpen) en dan je verhaal daar doen en zeggen wat je gevoelens erbij zijn en dan hopelijk kunnen ze je dan helpen. Als je dit wat spannend vindt dan kan je contact opnemen met de kindertelefoon of veilig thuis, dat kan anoniem en gratis want zij zijn er ook natuurlijk om mensen te helpen met problemen ;) je kan ook naar een van je familielid gaan die je echt vertrouwt en dan samen hulp zoeken. heel erg veel sterkte en hopelijk komt het goed!

 

groetjes,

<3

Reputatie 1
Badge

Hoi Emma 

sorry ik weet niet hoe ik moet uitleggen maar ik wil je helpen ik heb misschien wat tips 

-ga naar de politie na school

-als je nog kracht hebt ga met je vuisten op de kin van je vader (hij wordt dan bewusteloos

-als in je kamer bent pak je spullen in (en wat eten) en ga naar een plaats waar je vertrouwd bent zoals een tante ofzo of de politie

-veel sterkte ik ben er voor je (sorry als het raar klinkt)

 

 

van meh_010

 

Badge

als ik jou was, zou ik naar de hoogste rechter in het land stappen hoor. 

Reputatie 7
Badge +15

als ik jou was, zou ik naar de hoogste rechter in het land stappen hoor. 

Dat gaat helaas niet zomaar, minderjarige moeten in NL toestemming hebben van hun ouders/voogd om naar de rechter te stappen, lijkt me in dit geval een beetje moeilijk.

 

Wat je wel kan doen @geheim123 is naar de politie, of het vertellen tegen je mentor! 
 

suc6. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 1
Badge

Love you Emma🩵 ga zo door. Miss kan je gewoon bij je broer blijven slapen om het te kunnen verwerken en dat dan niet tegen je vader zeggen.

Reputatie 1
Badge

Heyy emma 

Ik ben lex en ik zou hulp zoeken als ik jou was. Ik begrijp dat het lastig voor je is maar als je vriendin een gkede vriendin is hoop ik dat ze begrijp wat er speelt en dat ze mee denkt om jou. Want ik bedoel je mag echt wel gezien en gehoord worden hoor meid 💗  of misschien is ook een oplossing om tegen je broer te zeggem wat er allemaal speelt. Of tegem je juf of meester of docent. Geloof me die kunnen je echt heel goed opvangen . Ik hoop dat je hier mee wat kan strekte en we love you 💗💗💗 groetjes lex

Reageer