Vraag

mijn vader heeft me geslagen

  • 14 July 2019
  • 5 reacties
  • 583 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het was 2 uur in de nacht en mijn zusje was lawaai aan het maken en toen kwam mijn vader en hij zei dat ik naar boven moest
Toen ik boven was dan begon mijn zusje tegen mijn bed te schoppen toen kwam mijn vader en hij zei dat ik naar zijn kamer moest en dat ik daar op de grond moest slapen toen zei ik nee ik kan daar niet slapen
Dan begon hij mij te slagen en mijn moeder was er ook maar ze zei alleen maar dat ik geen geluid moest maken

5 reacties

Ten eerste is de reden dat jouw vader boos werd al niet echt een goede reden. Jouw zusje misdroeg zich, en daarom werd hij boos op jou. Dat vind ik niet logisch, noch eerlijk. De straf die hij daarbij verzon is ook een vorm van mishandeling: hij ontneemt jou je basisdingen.

Maar het feit dat jij voor jezelf opkwam is al helemaal geen reden om jou te slaan. Als jij wat raars had gedaan had hij dat nog niet mogen doen. Hij zat fout, en ik hoop dat hij zijn excuses nog aanbiedt. Ook zou ik jouw zusje nog aanspreken voor wat zij doet/gedaan heeft.
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Ik heb ook veilig thuis gehad, werkt niet echt
Ik snap het niet helemaal
Jouw vader sloeg je omdat je ZUS tegen JOUW bed stampte? Waat?
hey

rot dat je vader je heeft geslagen.
doet hij dat vaker? als hij dat vaker doet zou je een keer kunnen bellen met veilig thuis zij weten beter dan wij wat je de volgende keer ansers zou moeten doen of in iedergeval zij weten wel raat.

en ik wil even zeggen je hebt niks verkeerd gedaan je bent voor je zelf op gekomen! en dat is goed!

groetjes
bella
Hey Mav

Wat naar dat je vader je geslagen heeft. Niet ok dat hij je kwetste. Heeft je vader inmiddels zijn excuses aangeboden? Werd er gevraagd hoe het met je ging?

Zoals Bellablue zei, mag je gerust contact opnemen met Veilig Thuis. Daar kan je terecht voor doelgericht advies. Je verhaal bij iemand kwijt kunnen lijkt me sowieso fijn. Ook kan je anoniem contact opnemen met de KinderTelefoon.

Gaat het er thuis vaker gewelddadig aan toe? Aangezien je vader overging tot geweld, lijkt het me van belang hierover te praten. Kan je dit met je moeder of mentor bespreken? Als je vader inmiddels tot rust gekomen is, zou je ook bij hem kunnen aangeven dat het slagen te ver ging.

Groetjes
Kenshin

Reageer