Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

mijn ouders knijpen, slaan en beledigen me

hey ik ben een meisje van 13 en heb een vraagje aan jullie

als mijn ouders boos op me zijn gaan ze me slaan en knijpen.
en vaak beledigen ze mij terwijl ik niks doe.

wat vinden jullie?
moet ik dit zien als mishandeling???

xxx onzeker meisje

7 reacties

heey

in mijn ogen is dat mishandeling,je ouders mogen je niet slaan of knijpen,dat is lichaamlijke mishandeling,
en dat ze je dan ook nog uitschelden,dat is geestelijke mishandeling.
als ik jou was zou ik toch eens hulp gaan zoeken meis.
sterkte

nadia-xx
bedankt voor de reactie ik vind het moeilijk om er over te praten maar ik doe mijn best.
je kunt het ook altijd in een brief schrijven of mailen naar iemand,dat is ook veel makkenlijker om het te zeggen,en er over te praten.maar jij moet weten waar jij je het beste bij voeld.

nadia-xx
Ook ik denk dat het mishandeling is, in elk geval is het niet normaal. Ouders horen niet te slaan, knijpen of beledigen. Wat Nadia al zegt is het misschien een goed idee om het iemand te mailen, dan hoef je er niet over te praten, maar kan die persoon je wel helpen. Sterkte!
dankje voor de reactie's.
ik ga ff kijken naar wie ik kan schrijven ofzo
Je ouders mogen je wel een tik geven als je iets doet, maar natuurlijk niet hard, en ook niiet knijpen, je zegt dat je niks doet, je kunt ook je ouders vragen wat je hebt gedaan waardoor ze je slaan en knijpen, maar als je je thuis niet veilig voelt & ook bang bent voor je ouders zou je wel even je mentoren/juffrouw/meester erover hebben over veiligheid thuis en wat er thuis gebeurd. je kunt ook natuurlijk je vriendinnen vertellen over je situatie thuis, Als je je niet veilig voelt thuis moet je het zoiezo erover praten met een vertrouwde persoon, niet voorjezelf houden ! 
hey liizax,

ik heb er al een keer met mijn ouders over gepraat maar ze zeggen dat ik me aanstel. dus ja daar heb ik ook niet echt niets aan.
mijn vriendin weet het ook en zij helpt me wel heel veel. ik kan het niet tegen mijn mentor vertellen ten 1ste omdat ik vakantie heb
en ten 2de  omdat ik heb niet vertrouw! dus dat is ook geen oplossing.

maar tog bedankt voor het meedenken

xxx Denise

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen