Mijn broertjes worden steeds uitgescholden

  • 17 March 2020
  • 1 reactie
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, ik heb twee kleine broertjes, nouja klein, de een is 10 en de ander bijna 12. Ze gaan vaak samen buitenspelen. Maar dan worden ze ook vaak uitgescholden en dan maakt me verdrietig. 

Zo gingen ze een keer voetballen en toen rolde de bal de bosjes in. Een van mijn broertjes ging dus de bosjes in om de bal te halen. Toen riep er een man vanaf zijn balkon ‘Hey, oprotten! Anders bel ik de politie!’ diezelfde man deed dat ook toen hun tennisbal de bosjes in rolde. 

Pas geleden gingen ze in de speeltuin spelen en kwamen er twee meisjes. Mijn ene broertje zei hoi, maar de meisjes konden dat niet horen dus zei mijn andere broertje dat wat harder. Toen kwam er een man, ik weet niet of het hun vader was, maar die zei ‘Vinden jullie dat normaal? Moet ik naar jullie huis komen en even met je ouders gaan praten ofzo?’ volgensmij schold hij er ook nog bij. Mijn broertjes moesten zelfs ‘Ja, meneer’ zeggen, in plaats van gewoon ja. Ze durfden natuurlijk geen grote mond te geven, want ze waren heel erg bang. 

Maar het is niet alleen tijdens het buitenspelen. Een van mijn broertjes liep een keer op het dorp en toen stootte hij per ongeluk tegen een man aan. Die man noemde hem toen gelijk een klootzak en zei dat hij beter uit zijn doppen moest kijken. Mijn broertje was toen nog maar 8 of 9 jaar...

Ik schrok hier echt van en wil ze heel graag helpen, maar ik weet niet hoe. Ik ben er zelf nooit bij dus ik kan het niet voor ze opnemen. Willen jullie me helpen? 

Liefs :heart:


1 reactie

Hey Naira193

 

Wat naar dat er zo vervelend gedaan wordt naar je jongere broers toe. Niet fijn dat ze zo hard aangepakt worden. 

 

Jammer genoeg vrees ik dat mensen wel vaker geneigd zullen zijn om jongere kinderen wat ruw aan te pakken. Wat je echter zou kunnen doen, is je broertjes geruststellen, en er zo nodig voor zorgen dat ze begrijpen dat ze niet in de fout waren. 

 

Je zou je broertjes kunnen leren dat ze in zulke situaties kalm dingen kunnen zeggen als ‘sorry dat u het zo zag, maar dat was onze bedoeling niet’ of iets dergelijks. Op die manier verweren ze zich op een respectvolle, geweldloze manier. 

 

Gr. Kenshin

Reageer