Mijn broer heeft mij mishandeld en niemand doet er wat aan...

  • 30 January 2019
  • 3 reacties
  • 271 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai,

Mijn broer heeft een bijzondere vorm van asperger en is daardoor heel snel aggressief, boos en/of dominant. Hij is 18 en ook nog eens heel groot (1,97 m) en heel breed en sterk. (altijd al geweest) Er is in mijn jeugd vaak gezeik geweest met of om hem. Vroeger liet ik deze dingen alleen gewoon voorbij gaan, vond ik ze wel eng enzo, maar dacht ik er verder niet over na. Maar nu denk ik veel over deze gebeurtenissen na en ik weet niet zo goed hoe ik ze moet verwerken.
Ik noem een paar gebeurtenissen:
  • Mijn broer wilde een apple watch voor zijn verjaardag krijgen, mn moeder zei nee, want dat is raar natuurlijk. Mn moeder liep bij m weg, ging naar binnen (ze zaten in de tuin), Hij liep boos achter haar aan. Mn moeder werd een beetje bang voor hem. Hij ging schreeuwen en dreigen, mn moeder deed de deur op slot. Hij heeft vervolgens alle ruiten in geslagen, zelfs de ruiten in de deur en hij is naar binnen gegaan. Hij heeft daarna nog meer kapot geslagen en gegooid.
  • We gingen barbecuen: Mn stiefvader, Hij en ik. Ik had een salade gemaakt. (veel werk aan besteed) Hij ging de hele tijd stukjes uit de salade eten voordat we aan tafel zaten. Ik vroeg hem of hij daar mee wilde stoppen, dat we bijna gingen eten, maar dat hij nog even moest wachten. Nu ging hij zelf de salade verpesten door het nog erger te doen. Ik pakte de salade van de tafel, maar uit het niets pakte hij mn arm en kneep en trok er zo hard in/aan dat het 3 weken rood is geweest, met bloeduitstortingen.
  • Hij ging me ook een keer slaan met een theedoek. Keihard. Heel vaak. Ik rende weg en sloot mezelf op op de wc. Hij was zo boos, hij heeft alle ruitjes in geslagen van de wc. Ik zat helemaal onder het glas, ik heb er nog littekens van.
Ik ben bang voor hem als hij zo is. Ik heb in mijn leven al super vaak politie gezien en zelfs al een paar keer mensen van een ambulance die hem een kalmeringsmiddel gaven. Ik ben al super vaak geslagen of geschopt en ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan. Er zijn namelijk al heel veel hulpverleners geweest voor mijn moeder en voor hem, maar nooit voor mij. Is het normaal dat dit gebeurt? Ik weet niet wat ik er mee moet. Dit is allemaal in het afgelopen jaar gebeurt. Kan ik met iemand hierover praten of is dat raar? Iemand tips of ideeën? Ik weet niet of ik dit namelijk goed verwerkt heb.

3 reacties

Hoi
Mijn broer heeft een bijzondere vorm van asperger en is daardoor heel snel aggressief, boos en/of dominant. Hij is 18 en ook nog eens heel groot (1,97 m) en heel breed en sterk.

Ik kan er over mee praten. Mijn broer heeft klasiek autisme maar kan al boos worden door een hoi.

(altijd al geweest) Er is in mijn jeugd vaak gezeik geweest met of om hem. Vroeger liet ik deze dingen alleen gewoon voorbij gaan, vond ik ze wel eng enzo, maar dacht ik er verder niet over na. Maar nu denk ik veel over deze gebeurtenissen na en ik weet niet zo goed hoe ik ze moet verwerken.

Het is lastig ze alleen te verwerken. Ik denk dat het jou zou helpen dat je met een volwassenen gaat praten die jou kan ondersteunen en dat jij als hij weer boos is geweest het kan vertellen en zo kan je het een beetje verwerken.
Ik zeg nu het omgekeerde wat ik heb gedaan. En dat heeft het alleen maar erger gemaakt.

Ik ben bang voor hem als hij zo is.

Dat snap ik. Heb jij hulp thuis? Zo ja miss moet je dat eens aan geven.

Ik ben al super vaak geslagen of geschopt en ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan.

Ik vraag me iets af die vraag kan heel vreemd over komen maar ik stel hem toch.
Zie jij jou situatie als leven of overleven?

Is het normaal dat dit gebeurt?

Ik vind het persoonlijk niet raar maar. Het is wel zo. Het is niet 'normaal' dat dit gebeurt.

Ik weet niet wat ik er mee moet. Dit is allemaal in het afgelopen jaar gebeurt. Kan ik met iemand hierover praten of is dat raar?

Het is juist goed als je er over praat. Zo dat je je hard kan luchten.

Iemand tips of ideeën? Ik weet niet of ik dit namelijk goed verwerkt heb.

Als je er met niemand over praat kan je het denk ik niet verwerken.
Misschien als je een speciaviekere vraag stelt kan ik je helpen.

Groetjes
Bella
Ik denk dat de beste optie is om erover te praten met je ouders of met je mentor op school, die hebben vast meer oplossingen dan ik kan bedenken. De enige oplossing waar jij iets aan kan doen is hem omzijlen en goed nadenken voordat je iets doet, dus zeker weten dat het hem niet boos maakt.
Het is inderdaad een ingewikkelde situatie maar ik denk dat praten de beste optie is.

Veel succes!
Dit is een hele lastige situatie, en heeft eigenlijk al te lang gebeurd.
Als het nog erger wordt of nog steeds gebeurt kan je met je ouders er over gaan praten en proberen een oplossing te bedenken.
Als hij eigenlijk nog steeds een “bedreiging” vormt voor jullie, moeten er eigenlijk maatregelen worden genomen (vind ik) en misschien dat hij uit huis wordt geplaatst.
Dat zou natuurlijk als nog heel lastig zijn. Maar het zou niet eerlijk zijn voor jullie om zo te moeten leven.

Ik hoop dat het een beetje helpt, het is eigenlijk meer mijn mening dan “tips” 😅

Groetjes! xx

Reageer