Hallo, Mijn beste vriendin ken ik al een tijdje via school. Ze is altijd vaak bij mij thuis, maar de laatste tijd niet meer. Ze mag niks meer van haar ouders. Ze loopt 2 keer per week krantenwijk. het geld dat ze daarvoor krijgt moet ze aan haar ouders geven. Ze zijn met 11 kinderen thuis waarvan zij is 16 jaar en haar broer van 18 jaar van een andere vader afkomstig zijn. De anderen kinderen zijn van haar moeder en de stiefvader.
Zij en haar broer moeten voor het hele gezin zorgen en de huishoudelijke taken verrichten. Een paar jaar geleden zat ze op een internaat omdat de thuissituatie slecht eraan toe ging toen had haar moeder een nieuwe vriend leren kennen haar stiefvader na een tijdje is ze weer terug naar huis gegaan. gisteren heeft haar stiefvader haar in het gezicht geslagen eigenlijk om geen reden. Mijn beste vriendin is altijd heel erg lief ,behulpzaam en zal alles voor haar familie overhebben. haar moeder heeft haar bedreigd als zei het zou vertellen op school wat er allemaal aan de hand is dan zou haar moeder en haar stiefvader haar toekomst verpesten met haar vervolgopleiding enzo. Het gebeurd elke keer dat zij als stront vuil wordt gebruikt. Haar moeder zei zelfs was jij maar nooit geboren, en ze trekt haar zusjes voor alles. Ze mag op dit moment helemaal niks meer. Alleen naar school gaan en thuis meehelpen en de krantenwijk lopen. In de komende vakantie is ze alleen met haar broer en de anderen kinderen alleen thuis, want haar ouders gaan dan op vakantie. Ze moet dan samen met haar broer alleen voor de broertjes/zusjes zorgen. Ze mag helemaal niks meer, ze mag alleen contact hebben met het gezin. Wat kan ik nou het beste doen? Hebben jullie goede tips voor me? GR ANONIEM
Mijn beste vriendin wordt mishandeld thuis!
A
A
Heey,
Jeetje wat heftig! Hoe heeft ze je dit allemaal verteld?
Het belangrijkste is eerst goeie voorbereiding, probeer eerst samen met je vriendin bewijs te verzamelen. Dan kunnen jullie naar de politie gaan en onder schooltijd gaan bellen. Want dit is bedreiging en mishandeling,
Dan kan je een smoesje bijvoorbeeld verzinnen dat jullie moesten nablijven. Ik snap dat als je vriendin thuis komt een hele lading over dr heen krijgt maar dat word gedaan om groter lijden te voorkomen.
Xcelly
Jeetje wat heftig! Hoe heeft ze je dit allemaal verteld?
Het belangrijkste is eerst goeie voorbereiding, probeer eerst samen met je vriendin bewijs te verzamelen. Dan kunnen jullie naar de politie gaan en onder schooltijd gaan bellen. Want dit is bedreiging en mishandeling,
Dan kan je een smoesje bijvoorbeeld verzinnen dat jullie moesten nablijven. Ik snap dat als je vriendin thuis komt een hele lading over dr heen krijgt maar dat word gedaan om groter lijden te voorkomen.
Xcelly
A
het is het beste als je er over praat, vraag wat je vriendin wil en of ze er wel iets aan wil doen? Hoe wil je vriendin het aanpakken? Probeer eerst met haar ouders te praten en wanneer dat niet werkt vraag dan een gesprek aan op school, met jij, je mentor, je vriendin en haar ouders. Dan kunnen zij haar niks aandoen. Als dit niks veranderd, schrijf dan alles op en breng het naar de politie. Het is moeilijk, maar het beste.
A
Ik ben zelf vroeger mishandeld door mijn moeder en stiefvader.
Ik vond het altijd erg eng om hierover te praten met anderen, uiteindelijk heeft mijn zus (die al uit huis was) een AMK-melding gedaan (dit is een anonieme melding kindermishandeling). Dan komt er iemand langs die gaat onderzoeken wat er precies speelt binnen het gezin.
Deze persoon gaat in gesprek met docenten van die kinderen, en vraagt of er ooit iets is opgevallen aan het kind. Ze praten met buren en met kenissen en familieleden.
Als er uit het onderzoek blijkt dat de kinderen mishandeld worden, worden deze vaak uit huis geplaatst.
Het is maar net wat je vriendin graag wilt. Ik snap namelijk als geen ander dat je liever bij je moeder en/of stiefvader blijft, maar soms is dit niet het beste....
Ik vond het altijd erg eng om hierover te praten met anderen, uiteindelijk heeft mijn zus (die al uit huis was) een AMK-melding gedaan (dit is een anonieme melding kindermishandeling). Dan komt er iemand langs die gaat onderzoeken wat er precies speelt binnen het gezin.
Deze persoon gaat in gesprek met docenten van die kinderen, en vraagt of er ooit iets is opgevallen aan het kind. Ze praten met buren en met kenissen en familieleden.
Als er uit het onderzoek blijkt dat de kinderen mishandeld worden, worden deze vaak uit huis geplaatst.
Het is maar net wat je vriendin graag wilt. Ik snap namelijk als geen ander dat je liever bij je moeder en/of stiefvader blijft, maar soms is dit niet het beste....
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.