Mijn beste vriend wil zelfmoord plegen

  • 2 July 2018
  • 4 reacties
  • 460 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Mijn beste vriend staat op t punt om zelfmoord te plegen. qua vrienden ben ik de enige. ik heb elke dag met hem gepraat en bleef dat ook doen. maakt niet uit waar ik was en met wie ik was. zelfs als ik bij mijn vriend was praatte ik non stop met hem. dit heb ik maanden volgehouden en de laatste maand was hij in zo’n fase dat hij mij de schuld gaf van alles. de hele tijd ruzie maken en zeggen dat het mij schuld is dat hij zelfmoord wilt plegen en dat ik de slechtste vriendin ooit was. en dat hij me ook depressiviteit toen wenste. zo ging dat dagelijks. tot op een dag dat ik het niet meer aankon en toen zijn we gestopt met praten. we hebben nu 2 weken geen contact meer gehad. deels omdat ik hem niet meer durfde te appen en ik dacht dat hij zo beter kon worden zonder dagelijkse ruzie aan zijn hoofd. tot deze morgen. hij stuurde een appje met dat ik de reden ben dat hij zelfmoord gaat plegen en dat hij mij weer de schuld gaf van alles. hij neemt mijn telefoontjes niet op en ik ben heel erg bang. ik voel me super schuldig en mijn vriend zij me dat ik er niks aan kon doen. maar wat als ik dat wel kon? wat als ik wel de hele tijd bleef appen ondanks de ruzie? was het dan wel goed gekomen? ik ben heel erg bang en weet gewoon niet meer wat ik moet doen. zijn familie is er ook sowieso van op de hoogte...

4 reacties

Vraag hem wat je hebt gedaan, en ook wat je kan doen en wat jee voor hem kan betekenen. Let natuurlijk ook op jezelf en laat je niet kapot maken door een persoon als hij. Neem contact op met zijn onders of een psychiater. Jij bent niet zijn psychiater en jij kan niet alles voor hem oplossen. Je bent zelf ook nog jong en je hebt een eigen leven. En please luister hier goed naar... Ik heb zelf ook in een situatie als deze gezeten en het heeft heel erg veel kapot gemaakt voor mij. Mijn hele school is naar de klote gegaan en ik lig er nog elke nacht wakker van. Laat je niet gek maken en haal er hulp bij van iemand die hierin is getraind en is opgeleid
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Jij hebt al veel meer gedaan dan de meeste zouden doen. Hij moet blij zijn dat jij er al die tijd voor hem bent geweest. Jij bent totaal niet verantwoordelijk voor zijn beslissingen. Jij hebt hem alleen maar geholpen, maar nu is het tijd daarmee te stoppen. Breng zijn ouders op de hoogte zodat hij professionele hulp kan krijgen. Soms zijn families namelijk totaal niet op de hoogte, omdat dat weer té dichtbij is. Jij hebt je best gedaan, maar hij accepteert je hulp niet meer. Voel je niet schuldig, dat is nergens voor nodig. Wees trots dat je er al die tijd voor hem geweest bent. Hij heeft een probleem. Hij weigert hulp van jou en schuift alles zelfs op jou af. Het ligt allemaal, ja allemaal, aan hem. Laat hem gaan, ook in je gedachten. Je hebt alles gedaan wat je kon en meer kan je niet doen.
Hoi!

Jij hebt hem willen helpen. Het is niet ok dat hij jou de schuld geeft van zijn ongeluk. De keuze of hij uit het leven stapt ligt bij hem. Jij hebt gedaan wat jij dacht dat goed was voor hem. Het is niet de bedoeling dat jij je ongelukkig gaat voelen door een onterecht schuldgevoel.

Als je je zorgen maakt om hem, kan je het noodnummer 112 bellen.

Dit zijn zware zaken om alleen te dragen. Jij kan geholpen zijn met een gesprek met de KinderTelefoon. Daar vind je hier meer over.

Groetjes
x
Hallo,
Wat is jou vriend een raar persoon! Ik zou zijn ouders inlichten en misschien dat hun dan een maadschappelijkewerker voor hem kunnen regelen! Het is niet jou schuld, want uiteindelijk bepaald hij zelf wat hij doet in zijn leven!
mvg,
Miss.W

Reageer