Mijn arme moeder

  • 5 August 2019
  • 1 reactie
  • 331 Bekeken

Badge
Oke, dit gaat een erg lang verhaal zijn. Toen ik 16 weken jong was en mijn broer 5 jaar was mijn vader overleden aan een erfelijke ziekte, dus stond mijn moeder er alleen voor met mijn broer ( Hij heeft Autisme en Pdd Nos ) en met een kleine broekpoeper. Mijn moeder wou wel graag dat er een vader figuur in het huis was dus ging ze naar een vriend zoeken en kwam iemand tegen, ik noem hem wel even Luuk ( voor privacy ) en het ging goed met hem, ik en mijn broer hadden zelfs een stiefzusje! Maar na een tijdje vond mijn moeder hem vervelend worden omdat hij steeds meer aandacht van haar wou dus maakte ze het uit. Na een half jaartje had ze weer met iemand, deze man heette Tijn ( alweer niet echte naam ), deze man was heel erg lief! Tijn was eigenlijk de beste maar omdat Luuk ons begon lastig te vallen wou Tijn daar niks mee te maken hebben en verlaatte hij mijn moeder en ons. Na een tijdje kwam Rowan in het plaatje, Rowan woonde heel dichtbij maar had niet zo veel geld en woonde met zijn oude vader in een klein huisje. Na een poosje begonnen ze ruzie te maken en na een tijdje mijn moeder mentaal pijn te doen, begon hij haar ook fisiek pijn te doen. Toen nam mijn moeder afstand en nam ze met Dennis, Dennis was... anders. Dennis was aardig enzo maar een beetje raar, laten we het netjes houden. Nadat hij was vreemd gegaan nam mijn moeder weer met Rowan nadat hij zn slechte excuus had gegeven aan mijn moeder. Eerst ging het goed maar toen de dag dat hij mijn broer uitschold om uit hun kamer te gaan omdat hun sliepen op mijn broer zijn verjaardag ( Ze lagen nog te slapen en mijn broer was gewend om wakker te worden en meteen te horen; Gefeliciteerd! ) begon Rowan mijn moeder weer pijn te doen. Dit ging een lange tijd door... Uiteindelijk kwam Jan in ons leven! Jan was niet mijn moeders vriendje, hij was gewoon een goede vriend die we toevallig kenden door Dennis. Jan hielp ons met weggaan van Rowan en beschermde ons. Toen kwam als nog een goede vriend van ons Justin in ons leven en die had weer problemen thuis en moest 3 weken bij ons komen slapen en hij werd verliefd op mijn moeder, ik en mijn broer waren het er daar niet mee eens, ja oke, leeftijd is maar een getal maar kom op 18 en 40?! Dus uiteindelijk gingen we weer vaker om met Jan en ging Justin weer weg. Toen kwam Jos in ons leven, Jos had t allemaal voor elkaar, hij had een paar boten ( waarop 1 hij leefde ) en een lieve hond genaamd Vinny. Voordat ik over Jos begin wil ik even zeggen dat mijn broer heel vervelend is in het huis met woedeaanvallen en ik ben te lui om zegmaar iets te doen want we hadden nooit regels. Een lange tijd was Jos aardig, we hadden altijd plezier en hij was heel aardig voor ons, maar 1x kwamen we thuis en hij was dronken en toen vertelde hij de waarheid over ons wat hij dacht en ging hij weer tegen mijn broer schreeuwen en mijn moeder overal de schuld over geven. Dit gebeurde vaker, 1x moesten we op de boot slapen het ging fout, jos wou nog even de boot dicht doen omdat hij had beslist dat hij meeging naar ons huis. Ik zei tegen mijn moeder dat ze moest wegrijden maar nee, ze wou nog even vertellen dat ik hem niet mee wou nemen, waardoor hij meeging en de sweer in de auto niet bepaald gezellig was. Ik was hem excact aan het vertellen wat ik kut vond aan hem en hij doorratelen over hoe Vinny overleden was en dat we verwend waren. Dus toen hij zei: als je dronken bent ( hij was namelijk dronken ) vloept alles eruit wat je altijd binnen houd. Dus ik zei half huilend: nou dan moet jij eens horen wat ik te zeggen heb als ik alcohol op heb. En toen was het stil en de dagen daarna praatte we niet, een paar dagen na wat er was gebeurt was hij huilend zijn excuus aan het aanbieden. Vandaag rond 3 uur snachts was hij weer dronken en boos op ons en appte hij beneden tegen mn moeder om te zeggen dat hij naar de hoeren in leeuwarden ging dus mijn moeder ging naar beneden om te vertellen dat ze klaar was, ze maakte een verkeerd opmerking over dat Vinny toch een blaffende kuthond was ( ze had ons elke nacht wakker ) en toen sleepte hij mn moeder schreeuwend door de kamer ( mijn moeder is heel klein en mager ) en ging de pot van vinnys assen los en lag het over de hele keuken, toen we de eerste schreeuw van mijn moeder hoorde renden ik en mijn broer schreeuwend en uitscheldend naar beneden, mijn broer ( inmiddels 18 maar mager en lang, die 1 keer is geslagen door Jos ) Jos deed de deur van de gang open en liep stormend op mijn broer af en mijn moeder schreeuwde dat we de politie mochten bellen maar ik wist het niet zeker en ze hoorde me volgens mij niet toen ik vroeg of ik het moest doen, Jos ging weg en ik moest mijn moeder helpen met Vinnys assen opzuigen omdat hij waarschijnlijk haar pols heeft gebroken en morgen gaan we naar de dokter en als de dokter het haar vraagt van; wat is er gebeurt? Gaat ze alles uitleggen, mijn oom word gebeld en die gaat Jos zijn spullen geven en Jos zijn sleutel van ons huis ophalen. Ik wil met mensen praten wie misschien een beetje hetzelfde hebben of advies krijgen. Bedankt voor het lezen.

1 reactie

Hey,

Wat een vervelende situatie. Ik zit zelf niet in een verglijkbare situatie. Ik raad je echter wel aan om (zoals je hier ook hebt gedaan) alles uit te schrijven of alles tegen iemand te vertellen. Iemand die je vertrouwd, denk hierbij aan je vertrouwenspersoon op school, een kennis, je vrienden of vriendinnen. Ook kun je elke dag van 11:00-21:00 bellen/chatten met De Kindertelefoon. Je moet niet met je gevoelens blijven zitten, uiteindelijk zul je overstromen aan gevoelens. Ik wens je veel sterkte.

Groetjes,

Jack

Reageer