Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

krijg thuis billenkoek

Ik groei op in een streng katholiek en behoorlijk ouderwets gezin. Mijn twee oudere zussen hebben altijd alle regels van mijn vader en oudere broers geaccepteerd en gehouden aan hun wil. Zij hebben nooit vriendjes gehad, gingen nooit uit en bleven altijd thuis bij mijn moeder om te helpen met het huishouden. Ze gingen naar school, maar daar buiten deden ze nooit echt veel.
Ik ben de jongste in het gezin en heel anders dan mijn oudere zussen. Ik wil niet de hele tijd thuis hoeven zitten bij mijn ouders, ik wil uitgaan en naar vrienden toe. Ik wil muziek luisteren die ík leuk vind en dingen doen die heel normaal zijn voor de andere mensen uit mijn klas. Helaas stellen mijn ouders dit niet zo op prijs, en zijn ze na een paar keer de mislukte "huisarrest" methode overgaan op het ouderwetse "billenkoek". Ik vind dit zo beschamend! Om het minste of geringste leggen mijn vader of één van mijn oudere broers me over hun knie heen... Mijn kleren moeten uit en na afloop moet ik in de hoek staan. Het ligt aan de ernst van wat ik volgens hun heb misdaan hoe dit "billenkoek" gebeurd, hoelang en waarmee.
Hoe kan ik hun duidelijk maken dat dit niet oké is?

12 reacties

Zoek hulp!

Vertrouwenscontactpersoon/ mentor op school?

Hier via de chat?

Bureau Jeugdzorg (evt. anoniem) bellen?

Ander familielid?

Vriend/vriendin?
Sorry, moet je echt naakt in een hoek gaan staan? Nee toch!
wtf moet je bloot in de hoek gaan staan ??? erg!!
hoi,

ik denk dat de beste oplossing is iemand van buiten er bij te betrekken.

mocht je liever niet iemand van school als mentor of vertrouwenspersoon vertellen.

kan je ook naar je huisarts. die kan je vast verder helpen of zoals eerder is aangegeven bureau jeugdzorg.

hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes
Huisarts is toch gewoon een dokter.....

Ik zou idd er iets aan doen de mensen van de indertelefoon kunnen je goed helpen 😉
huisarts is inderdaad een dokter. maar die weet wel welke instanties hij/zij kan inschakelen voor hulp in overleg met de persoon zelf. naar de huisarts kan dan de 1e stap zijn om de beste hulp te krijgen die bij je past....
ja ik ben het met melina eens !
heeeii,
omg, dit kan echt niet! Je moet echt snel hulp in gaan schakelen. Ze mogen niet zomaar slaan. Het is ook zeker niet normaal dat je helemaal naakt moet en daarna nog in de hoek moet gaan staan, wat denken hun wel niet?! Snel hulp inschakelen dat is mijn tip!!
Heeeeel veel succes & sterkte !
Xxxx.
ik ben het met @xxxlovely eens dit kan echt niet ps: ben je ook door hun verkracht of alleen dat ??
dit is niet normaal. laat duidelijk aan andere mensen weten wat er thuis gebeurt. die kunnen helpen.
Ik vind het héél erg voor je, dat je dat überhaupt al moet meemaken. Zoals iedereen hier al zegt; Zoek hulp. Er is vast wel iemand op school, een leraar of vertrouwingspersoon, die je ermee kan helpen. Anders kan je inderdaad altijd hierheen bellen/chatten, toch?
Ga met je mentor op school praten, of iemand anders die je ouders misschien kan overhalen!

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen