Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Is het mishandeling? Of is het gewoon een tik?

• 8 november 2013
  • 4 reacties
  • 464 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hee mensen,

Ik heb een vraagje. Van vroeger herriner ik me wel dat ik wel vaak echt werd geslagen door mijn vader als hij boos op me was. Ik was nogal een beetje en druk kind. Ook mijn moeder deed dat toen. Nu doet mijn vader het nog steeds wel, maar niet heel vaak. Hij doet het iets van 1 keer per maand ofzo en de laatste keer hield het ook echt een blauwe plek op mijn jukbeen achter. Het was denk ik niet zo bedoeld, maar toch schrok ik wel. Hij sloeg me in mijn gezicht, twee keer en door de tweede keer klapte ik met mijn hoofd tegen de trap aan. Daarna ben ik naar boven gerend en hield ik de deur tegen, hij probeerde naar binnen te komen maar dat lukte niet. Ik weet niet of het wel mishandeling is of gewoon een tik, daarbij is het dan de volgende dag weer gewoon goed. Het laat niet vaak een blauwe plek achter hoor, hooguit paar keer gebeurd.

Groetjes, anoniem

4 reacties

Ouders horen hun kind echt niet te slaan! Ik zou zeggen dat dit valt onder mishandeling, want je wordt geslagen. Niet dat ik er erg veel van af weet.
Maar wat me niet helemaal duidelijk wordt: Zit je er heel erg mee?
Sorry dat ik je niet echt kon helpen
Het is een hele vervelende situatie als jou ouders je slaan, dit horen ze eigenlijk niet te doen. Je ouders horen met je in gesprek te gaan als ze boos op je zijn en niet de handjes te gebruiken. 

Waarschijnlijk heeft jou vader en/of moeder een probleem waardoor ze niet juist reageren op jou gedrag. 

Misschien kun je eens een keer aangeven dat je het vervelend vind dat ze je meteen slaan, juist erop wijzen dat slaan niet nodig is. 

Ik hoop je een beetje te hebben geholpen, 

Succes ermee!! 
Hallo,

Wat jouw vader doet kan voor jou misschien volkomen normaal zijn, dat heb ik namelijk ook.
Maar ik heb al van verschillende mensen gehoord om me heen dat het niet normaal is!
Als hij je heeft geslagen en nog steeds soms wel eens doet, dan moet je jezelf gaan afvragen of je er wat tegen wil doen.
Wil je er wat tegen doen, praat dan anoniem met de kindertelefoon of praat anders met jeugdzorg of de kinderbescherming.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

groetjess, en veel succes!!
Heee !!
K weet er niet zoveel van af, maar ik denk dat het GEEN mishandeling is.
Het wordt heel erg, als dit bijvoorbeeld iedere dag is gebeurd, en dat je er nog
Plekken van over hebt gehouden.
Als je het toch zeker wilt weten, zal ik het als ik jou was aan de kindertelefoon vragen
Tijdens de chat ofzo. ( Klinkt best stom, maar het helpt wel ! )
Al hoort het niet dat ouders je slaan, bij heel veel kinderen gebeurd dit,
Omdat ze bijvoorbeeld heel de dag heeel vervelend zijn geweest, en alsnog door gaan.

Sterkte & Veel success !!
Kissesss.

Reageer