Vraag

is dit normaal bij een trauma?

  • 13 August 2022
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

 

Ik heb meerdere Trauma's. 

Ik ben slachtoffer van Huiselijk geweld. Mijn beide ouders waren alcoholiekers (idk hoe je het schrijft).

Mijn vader is ook een narcist en mijn moeder heeft Borderline. Ik ben op mijn 7 uithuis geplaatst. Ik kwam op een goede internaat terecht. Na ong 2 jaar moest ik overgeplaatst worden. 

Op mijn 9j kwam ik dus terecht in een Jeugdzorg. In die leefgroep werd ik ook mentaal/fysiek mishandeld bijna 2j lang. Na 2 overplaatsingen (crisis) ben ik overgeplaatst naar een nieuwe groep die wel echt goed is. 

 

Ik had vroeger ook heel erg veel last van Nachtmerries, angst,... maar nu minder.

 

Maar ik heb de hele tijd het gevoel dat ik terug getriggert wil worden ofz... 

Ik wil terug dat moment kunnen voelen, maar als ik nu aan een moment denk dat me normaal heel erg triggert doet het niks. 

 

Hebben jullie dit ook?

En hebben jullie ook de dwang om de hele tijd terug getriggert willen worden? 

 

(Btw, ik ben 13.)

 

Mvg,

Célina!


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Celina_hehe,

Goed dat het je lukt om zoiets te vertellen! Dat is echt iets om trots op te zijn!

Het is heel normaal dat alles een beetje anders is/voelt, en dat je misschien terug getriggerd wilt worden.

Heb je je trauma’s wel goed verwerkt? Als dat niet zo is, moet je dat zeker doen, omdat dat later en ook nu allemaal vervelende gevolgen kan hebben. Mij heeft een EMDR behandeling heel erg geholpen om mijn trauma’s te verwerken. Je kan misschien aan iemand bij de jeugdzorg vragen of je zoiets kan krijgen.

Het is natuurlijk ook handig om dit aan een professional te vragen. Die heeft hier veel meer verstand van en kan jou ook beter helpen.

Succes!

Groetjes iemand.

Hi Célina,

Wat ontzettend knap dat je dit durft te delen, want wat heb jij verschrikkelijk heftige dingen mee gemaakt. Je mag écht trots zijn op jezelf! <3

Persoonlijk denk ik dat het normaal is dat jij terug getriggerd wilt worden, de moeilijke situaties en de gevoelens daarbij zijn voor jou denk ik heel “gewoon” geworden waardoor het voor jou comfortabeler kan voelen dan andere emoties die bij jou worden opgewekt. Beter worden is namelijk ontzettend eng en oncomfortabel, waardoor je misschien liever neigt naar jouw triggers. 

Natuurlijk kan ik niet met zekerheid zeggen of dit bij jou zo het geval is, het is een mogelijkheid ;). Ik wil je vooral meegeven dat het normaal is en ik hoop dat je het je goed gaat in de toekomst. Je bent een prachtig mens!

Liefs, Junia

Reageer