Vraag

Mezelf pijn doen, is dit normaal?!

  • 18 January 2022
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hey,

 

sinds kort doe ik mezelf pijn als ik boos ben. 

het bloedt dan meestal. het is nu al even geleden dat ik het heb gedaan.

nu doe ik mezelf eerder op een andere manier pijn. maar is het normaal dat ik dit doe? 

het helpt me wel. 

mvg

celina_hehe

 

( Manieren van zelfbeschadiging verwijderd door de Kindertelefoon vanwege forumregel 9: ‘Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.’  Het gedetailleerd beschrijven van zelfbeschadiging kan namelijk triggerend of choquerend zijn voor anderen. )


4 reacties

Doe je het expres? 

 

( Methode van zelfbeschadiging verwijderd door de Kindertelefoon vanwege forumregel 9 )

Reputatie 2
Badge +1

 

Bwa het is gewoon om je woede te kunnen uiten enz

Ooh oké! Ik zal er wel mee stoppen…

Reputatie 3
Badge +1

Hey,

Het is denk ik een vorm van omgericht gedrag, ik heb er zelf ook last van. Dit is in principe natuurlijk gedrag, zoals bijvoorbeeld bepaalde vogels in de grond pikken ipv elkaar of een persoon uit agressie met de vuist op tafel slaat. Het weerhoudt je ervan de agressie op de ander af te reageren.

Maar in jouw geval kan de pijn ook een prettig gevoel ofzo geven, of het kan je helpen vergeten, en dat is niet echt goed. Je kan het proberen net wat anders te doen, bijvoorbeeld tegen een kussen trappen ipv tegen de muur, of je nagels in een stressbal zetten ipv in je huid.

Succes🍀

Reageer