Is dit normaal?!

• 22 december 2014
  • 12 reacties
  • 748 Bekeken

ik ben Jeanne en ben 13 jaar oud sinds mijn 6e wordt ik elke dag mishandeld en aangeraakt op plekken waar ik het niet wil.
me vriendinnen vinden dat ik me aanstel.. maar zo voelt het niet.
altijd als ik thuis kom moet ik gelijk naar boven, daar staat hij al klaar. eerst slaat hij me en trapt me en venederd hij me.
dan gooit hij me op de grond en loopt naar beneden, hij neemt altijd wat in een soort pil.
als hij weer boven komt is hij nog aggresiever, meestal slaat hij me nog harder en soms grijpt die me keel, opgegeven moment dieuwt hij iets tegen me mond.
vanaf daar weet ik dan niks meer. als ik dan weer wakker wordt lig ik meestal op me bed in me kamer.
me vader is dan al weg, ik voel me dan een ****, een mislukt kind.
als ik naar beneden ga om te eten zit me vader bier en wijn te drinken.
als ik hem om wat te eten vraag begint hij te schreeuwen, hoe dom mislukt kind ik niet wel ben, hoe lui en dik ik niet wel ben.
Ik loop dan naar de la om te kijken wat er is, meestal hebben we niks om te eten.
me moeder ik nu al 9jaar dood. Sindsdien doet me vader zo.

mijn vraag is daarom ook heb ik dit verdiend en is dit normaal?
wat moet ik doen?
hopelijk kan iemand me helpen..

12 reacties

Dit is echt zo zielig en dit is echt heel gestoord van je vader ! Nee jij hebt niks fout gedaan en het ligt echt niey aan jou dat weet uk 1000% je moet er echt met iemand over gaan praten zodat dit stopt of gwn voor een tijdje bij iemand anders logeren, inieder geval IETS doen.. Want dit moet gwn stoppen :/ 
heeeeel veel succes en het komt goed x :) 
Lieve Jeanne,

Dit is niet normaal!
Zorg alsjeblieft goed voor jezelf en ga met iemand praten!
Ik weet het is moeilijk, maar als je het anders wilt moet je erover praten!
Wat een ontzettend heftig verhaal.

Ik krijg er gewoon zelf tranen van in mijn ogen.
Het grijpt me echt aan.

Niemand op deze hele planeet verdient dit om mee te maken, dus jij ook niet!!!

Praat er met iemand over, voor je er te lang mee blijft zitten en je er ernstige trauma's aan overhoudt.

STAY STRONG!!!

xx Mia
Hey,

Alles wat hierboven gezegd wordt klopt helemaal en ik hoop ook dat je daar iets aan hebt. Je zecht dat je bang bent dat je vader je doodslaat als hij er achter komt dat je hulp hebt gezocht. Ik raad je daarom aan om zodra je echt om hulp hebt gevraagd en ze gaan met je vader praten om hem van zijn probleem af te helpen, dat je dan bij mensen blijft die je vertrouwt. vraag bijvoorbeeld of je bij een vriendin kan logeren. Je vader zal je niks kunnen doen als jij bij die vriendin zit en dan kunnen de mensen waar aan jij hulp hebt gevraagd rustig met hem praten.

Knuffels 😉 Masbot
Hey,

Ik zie dat Bepositieve je al echt heel goed heeft geholpen.
Aan haar reacties kan ik eigenlijk niks toevoegen.

Als je hier met een volwassenen over praat, laten ze je echt niet aan je lot over, schat.

Jij hebt hulp nodig om dit te verwerken.
Maar degene die echt hulp nodig heeft is je vader!
Jouw valt niks te verwijten. 

Via de meerhulpknop van de kindertelefoon kan je doorverwezen worden
in jouw geval halen ze je misschien even weg bij je vader, mast dat is denk ik ook wel goed
probeer eerlijk te zijn over je angsten en gedachten

dit is niet normaal.
jij hoort niet zo bang te zijn 
jou vader hoort dit niet te doen

heel verl sterkte!
xx
Pfoe, sterkte.. Ik hoop dat je snel hulp kunt zoeken! Ik vind het echt heel erg voor je..
Als je naar de site van chatmetfier gaat, kan je klikken op `wat doet fier`.
Ik denk dat je daar wel iets aan zult hebben.
Dankjewel maar ik moet gaan want hij komt k lunchen
Hee meis,
Ben je vandaag tussen 14.00u en 20.00u voor een periode van bv. 2,5 uur zeker weten alleen thuis? Of zou je misschien naar een vriendin of buurvrouw kunnen gaan?
Goed dat je zegt dat je bang bent daarvoor. Zoiets is ook heel goed om uit te spreken! Ik hoop en verwacht dat de hulpverlening daar rekening mee kan houden.
Ik kan me voorstellen dat je bang bent meid. Dit moet gewoon ophouden.. De situatie is verschrikkelijk en hulp zoeken is ook niet makkelijk, helaas..
Ik heb een aantal trefwoorden die je kunt gebruiken als zoekopdracht in google:
AMK, chatmetfier, seksueel misbruik, lichamelijke mishandeling, psychische mishandeling, verwaarlozing.
Ik vind het trouwens heel goed van je dat je naar het forum bent gekomen!
Als je nog meer dingetjes kwijt wilt, mag dat. Ik luister graag naar je.
Xxx!
Nou misschien doet hij het dan nog erger en wordt ik dood geslagen.
en ik ben bang.
bang dat hij erachter komt en dan ben ik erbij..
Wil je vertellen waarom je dat denkt?
Ik kan me inderdaad zo voorstellen dat jouw vader het niet erg op prijs stelt als jij hulp zoekt.
Maar, ik denk ook dat jouw papa nu niet echt jouw papa is.. En dat al negen jaar lang.
En dit gaat om jou, wat jou overkomt kan en mag gewoon niet!
Zou je jezelf een ergere situatie na zoeken van hulp kunnen voorstellen? Wil je die vertellen?
Misschien is het goed om uit te spreken wat jou tegenstaat bij het zoeken van hulp.

Kan je eens wat lezen over Kindermishandeling? Ik denk ook aan Seksueel Misbruik als ik je verhaal zo lees, klopt dat? En ook aan Verwaarlozing. Zoek maar eens naar AMK op Google.
Lieve meid, als je niet ingrijpt, gaat er niks veranderen..

Ik ben al heel blij dat je twijfels had over of dit normaal gedrag is. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat zoiets er na negen jaar zo in is geprent, dat je misschien wel denkt dat het normaal is.
Dankjewel maar het probleem is als ik naar de hulp verlening ga dan wordt het misschien alleen maar erger.
Lieve Jeanne!

Om maar gelijk antwoord te geven op de vraag in de titel van je topic: Nee! Dit is absoluut niet normaal!
Je vertelt dat je moeder negen jaar geleden is overleden. Het lijkt erop dat je vader daar op een verkeerde manier mee omgaat en dat hij dan zulke nare dingen doet bij jou. Dit is echter geen excuus! Iemand kan en mag dit niet doen. Jij verdient dit absoluut niet!
Er zijn verschillende wegen om bij de hulpverlening te komen. En ik denk dat dat in dit geval noodzakelijk is. Dat zeg ik omdat het al zo lang duurt en omdat het best wel heel heftig is, vind ik! Verder is het nu kerstvakantie, dus in een veilige omgeving als school kan je nu ook niet echt hulp zoeken.
Wat betreft de hulpverlening denk ik dat een snelle klap de `Meer hulp`- knop van de Kindertelefoon zal zijn. Je kunt van 14.00u tot 20.00u chatten of bellen met de Kindertelefoon. Ik denk dat het goed zal zijn om in ieder geval even te spreken met een medewerker achter die knop. Hij/zij kan jou vast beter informeren dan ik dat kan doen.

Heel veel sterkte meid! Ik vind het heel erg voor je! En ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders denken we gewoon verder.

Xxx!
Ik hoop op reacties want ik; ik weet niet meer wat ik moet doen.

Reageer