is dit aanranding?

  • 13 October 2021
  • 3 reacties
  • 453 Bekeken

Badge

 

Ik zit dus in de 3e klas en ben al bevriend met een jongen, laten we hem @ noemen.  Ik heb @ veel over mij verteld. @ weet veel over mij en ik over hem.  Hij heeft een knipperlicht relatie gehad met mijn beste vriendin maar nu zegt ze dat ze er klaar mee is. 

Ik heb zelf al sinds een waterkamp van mijn school goed en fijn contact met een schoolgenootje. Hij is erg lief en zorgzaam en hij is absoluut niet het probleem in mijn verhaal. 

Ik ging met hem (schoolgenootje, nu goede vriend) en @ afspreken, we hadden besloten om naar mijn huis te gaan. @ was er al wel eens geweest maar voor hem was het de eerste keer dat hij mijn huis zag. Wat er dus gebeurde was nogal naar.  @ had mij weleens 1 keer aangeraakt op mijn kont maar ik nam het aan als een grap. Maar nu was ik nogal met die andere jongen bezig en was hij denk ik jaloers. Hij zat een paar keer in korte tijd aan mijn kont en ik zei stop. Ook wou hij ineens een knuffel, hij had me wel eens vaker gewoon een knuffel gegeven maar nu wou ik het niet omdat hij mij al een paar keer had aangeraakt. Toen was op een gegeven moment die andere jongen er ook klaar mee, dus probeerde goed op te letten en hij heeft ons ook uit elkaar proberen te houden. Hij had hem zelf als soort grap maar ook weer niet bij z’n keel gegrepen omdat hij maar niet stopte. Toen we bovenaan mijn trap stonden stond @ achter mij en die andere jongen naast mij. @ deed 2 vingers van achter bij mijn geslachtsdeel. Ik was van slag. Maar die andere jongen zag dat ook en duwde mij naar voren zodat ik weg bij @ was. Die andere jongen zei volgens mij nog wel iets maar ik was te van slag om het te horen. Aan het eind gaf die andere jongen mij een knuffel en later hadden we het over de app nog over. hij zei dat hij het ook irritant vond en zag dat ik het niet chill vond. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Een vriendin, hij en twee andere jongens weten het en volgens mij schrokken ze wel.

Mijn vriendin zegt dat ik met @ moet praten omdat het niet acceptabel is maar ik durft het niet zo goed. Het klikt raar maar ik ben bang dat de band tussen mij en @ weggaat. En dat wil ik niet. Hebben jullie tips met wie ik dit kan bespreken? En is dit aanranding?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Het is inderdaad aanranding. Maar ik zal het niet met @ bespreken. Hij gaat dan waarschijnlijk alleen maar rotter doen. Als hij het na een tijdje weer doet is hij geen goede vriend. Succes 

Liefs Lucky 

Heyy

 

Wat naar dat dit je is overkomen zeg..

 

Het geen wat @ deed valt volgens mij inderdaad onder een vorm aanranding en dat is natuurlijk niet echt oké. Ik snap dan ook goed dat je hiermee zit en dat je niet weet wat je nu moet.

 

Wanneer ben je aangerand?

Als iemand je tegen je wil aanraakte of je dwong om iets seksueels te doen (zonder penetratie).

Iemand kan bijvoorbeeld:

  • je borsten of geslachtsdelen betasten
  • je verplichten om je eigen penis of vagina aan te raken
  • je dwingen om je uit te kleden
  • je kleding uittrekken
  • je dwingen jezelf te masturberen
  • je dwingen om hem of haar af te trekken of te vingeren

https://www.allesoverseks.be/aanranding-van-de-eerbaarheid

 

Als je deze gebeurtenis anoniem met iemand wilt bespreken kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met een medewerker van de kindertelefoon. Die zijn bereikbaar op het nummer 0800-0432 en kunnen samen met jou kijken naar wat nu het beste is om te doen voor jou.

 

Zelf vind ik het best lastig om je een goed advies te geven als ik eerlijk mag zijn.. Je kan en mag natuurlijk altijd met @ gaan praten over dat je dit niet fijn vond, maar ga alleen met hem praten als je dat ook echt zelf wilt en daar zelf een goed gevoel bij hebt. Als je niet met @ wilt / durft te praten moet je het niet doen.

Het kan zijn dat @ er dan op een respectvolle manier op reageert, maar het kan zoals Lucky ook al aangeeft ook voor een vervelendere situatie gaan zorgen. 

 

Misschien kan je het er nog over hebben met je schoolgenootje / goede vriend en kijken wat die je adviseert om te doen? Je kan natuurlijk ook altijd met iemand anders in je omgeving praten over deze gebeurtenis zoals met je ouders of iemand anders die je vertrouwd.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Ik vind het heel moeilijk om je advies te geven, maar ik zou het echt met hem over hebben, en stel dat ie dan boos word ofzo, dan is hij je het echt niet waard.

xxx 

Reageer