Vraag

Ik word mishandeld. Zelfmoord?

  • 22 October 2017
  • 13 reacties
  • 2981 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal... Ik zit met een probleem. Ik woon thuis met mijn ouders en mijn zusje... Als mijn zusje ruzie heeft gehad met mijn ouders raken ze erg gefrustreerd... Vaak vlucht ik dan naar mijn kamer, maar dat helpt niet. Ze stormen naar boven, mijn kamer in. "Zo Nina..." zegt mijn moeder dan. Ze pakt touwen en bind ze om me heen. Daarna bedint ze me te slaan. Eerst met de platte hand op mijn wang en daarna met de vuist in mijn ogen... Daarna word ik vaak uitgescgokden voor kuthoer of tyfuswijf... Vervolgens zetten ze me buiten (nog vastgebonden) en zeggen: "We komen je na het eten wel ophalen!" Dit is erg vervelend... Af en toe komt de buurman mij losmaken en dan mag ik bij hem eten, maar vaak is hij niet thuis.


Hier zit ik heel erg mee, ik rijs met de metro naar school en twijfel vaak of ik ervoor zal springen... "Zal ik het doen?" Denk ik dan. Maar dan komen mijn vriendinnen aangerend en duwen me naar achter zodat ik niet KAN springen. Ik weet niet meer wat ik met deze situatie aanmoet en wil zelfmoord plegen, hopelijk hebben jullie tips om deze situatie oo te lossen ZONDER zelfmoord...

~Groeten Nina

13 reacties

Heey Nina, dit vind ik zo erg op te horen?
Laten we beginnen bij je ouders, klaag ze aan, je hebt er alle recht voor! Desnoods loop je met blauw oog en al naar de politie! Dit is echt te erg!
Om heel eerlijk te zijn vind ik die buurman van jou ook niet heel erg goed, want als volwassene kon hij net zo goed ook de politie bellen!!
Maar jaa begin daar eerst mee, er is volgens mij een nummer voor kindermishandeling (zoek het later ff op) en/of bel gelijk de politie! Je ouders zijn echt te ver gegaan!!

En dat zelfmoord... schat het leven is te mooi om het te doen! stel je een leven voor met vrede tussen je ouders, je vriendinnen en familie! Doe dit vooral NIET!
Ik snap helemaal dat je deze situatie helemaal zat bent, maar alles komt goed!❤️ Probeer is contact op te nemen met de kindermishandeling en desnoods met de kindertelefoon! Zij kunnen vast alles eraan doen om alles goe die maken!
Je bent mooi zoals je bent, en laat die stomme ouders je niet van gedachten veranderen❤️
Hoe zou je het eigenlijk vinden om in een pleeggezin te wonen??
Xx
Ik zou het ook niet weten, je zit in een hele moeilijke situatie. Miss kan je het aan iemand vertellen. Je beste vriend of vriendin?
Ik durf het niet te vertellen... Mijn ouders zeggen dat ze me gaan ophangen als ik het vertel... Ik voel mezelf echt kut...
Hi NinaSdam,

je zou ook eens kunnen kijken op de site van veilig thuis https://www.vooreenveiligthuis.nl/

Je ziet daar 2 rode pijlen en als je op de pijl klikt die voor jou van toepassing is kom je na het beantwoorden van nog een vraag op de juiste plek. Zij kunnen je vast wel verder helpen.
Als je kiest voor "bij mij thuis" en "jonger dan 18 jaar" kom je op deze site https://www.vooreenveiligthuis.nl/het-gaat-bij-mij-thuis-niet-goed/ik-ben-jonger-dan-18-jaar/

Daar staan een aantal dingen die je kunt doen.

Ik hoop dat het snel beter wordt voor jou thuis en dat er een oplossing komt.

groetjes,
M&M's
Thx
Graag gedaan.

Mocht je over zelfmoord willen praten check dan de site van https://www.113.nl/

Naast info op de site kun je met ze bellen en chatten. Lees even op de site hoe dat werkt voor het geval je er behoefte aan hebt.
Wacht eens, waarom pakken ze jou als je zusje een fout maakt?
Zorgen ze wel goed voor jouw zusje?
Want dan kan je beneden blijven,denk ik.
Want martelen is geen goede voorbeeld...

Durf je wel te bellen?
Want het is behoorlijk eng naar mijn gevoel.
Als je het gaat doen, top!
Als je het niet gaat doen, we kunnen je denk ik andere tips geven. ?

Gr. Lemac
Hoi mensen, ik ben vandaag weer eens een blauw oog geslagen... Ik hoop hiet dat mijn ouders hier achter komen! Ik zit nogsteeds te twijfelen bij de metro, dat trekt hoop ik wel weg
Hoi!

Wat een verhaal zeg 😞 Je ouders doen je pijn en bedreigen je, echt stom van hen!

Ik denk dat je dit, ondanks de bedreigingen van je ouders, aan een vertrouwenspersoon moet vertellen. Je mentor bijvoorbeeld. Hij of zij kan je beschermen tegen je ouders, zeker als ie hoort dat het er zo aan toe gaat bij jou thuis.

De situatie kan zo niet verder gaan. Ik ben bang dat het op een dag nog erger uit de hand loopt en dat je er dan meer dan blauwe plekken en verdriet aan overhoudt.

Je denk eraan voor de metro te springen. Je beseft zelf vast dat dit helemaal niet goed is. Er zijn instanties die jou kunnen helpen, zoals de kinderbescherming.

Groetjes
x
ik wil je een ding meegeven een paar dagen geleden heeft iemand die ik ken zelfmoord gepleegd door problemen waar hij niks mee deed en ik kan je vertellen dat zijn zus depressief is geworden en dat zijn vrienden zich schuldig voelen en ik vind dat als je ECHT ALLES hebt geprobeerd en niks lukt het oke is maar spring er anders alsjeblieft niet voor ik wil jou en je omgeving die lijn besparen
Ik vind het heel rot wat jou allemaal overkomt, al helemaal dat je word buitengezet. Misschien is het een idee on tijdelijk bij een vriendin of familielid te “logeren” Praat er over met je Mentor of ga naar de politie. Zelfmoord is geen optie. Bijvoorbeeld; hoe zouden jou vriendinnen zich erover voelen? En degene die jou vind dan? Als het jou nogsteeds dwarszit praat er dan over met iemand, je mentor bijvoorbeeld. Ook zijn er praat groepen met kinderen van jou leeftijd. Misschien lucht dat op?

Ik hoop dat je er veel aan had ❤️

Stay Strong
x Anoniempje ?
Ga gelijk naar veilig thuis bellen en laat je opgehaald of gewoon naar hun toe gaan maar je moet wel bewijs hebben waar wordt je het meeste geslagen daar moet je je telefoon op de grond of ergens anders goed verstoppen en natuurlijk d geluid uit en dan opnemen ik doe dit nauwelijks want mijn mama slaat me ook en soms bijt ze en dreigt mijn haar kort te knippen of een glazen fles te gooien dus verzamel bewijs en als je denkt dat je genoeg bewijs heb ga met je buurman naar veilig thuis. Want ik denk dat je je buurman kan vertrouwen
Wow, wat heftig is dit en ik wordt er oprecht verdrietig van dat dit gebeurt bij personen.

Ik zou als ik jou was meteen naar de politie gaan, en als je dat niet wilt of durft kan je ook met iemand praten die je vertrouwt, zoals je buurman, mentor of een vriendin van je. En ik zou ook als je ouders bijvoorbeeld rustig zijn vragen waarom ze dat allemaal doen, en zeggen dat je er erg verdrietig van wordt. Misschien gaan ze je wel begrijpen?

Hopelijk heb je hier wat aan en heel veel sterkte en succes x.

Reageer