ik word geslagen en geknepen

• 14 november 2011
  • 21 reacties
  • 2790 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vader slaat me met een slipper en mijn moeder slaat me heel hard en knijpt hard word ik mishandeld?

21 reacties

Uhhh.. zo komt het bij mij niet over
Ik weet niet wat ik moet doen

dit is hoe het is gegaan:

Ik kreeg Zondag ruzie omdat Kars (mijn broertje)op zij discofeestje Zaterdag avond op de wc zat te huilen omdat ik de leiding had. Maar ik vind het niet erg dat daar een keer over gesproken word maar die avond was ik heel de avond erop aangesproken en Zondag ochtend ook al 3 keer en elke keer dat ik verkeer ben etc. uiteindelijk ben ik huilen naar boven gegaan. Ik kreeg het gevoel dat ik niets goed deed. Mijn ouders riepen toen dat ik me aanstelde. Uiteindelijk ben ik beneden op de wc gaan zitten huilen en toen ben ik bijna plannen wezen verzinnen hoe ik zelfmoord wilde plegen. Ik wil niet meer zo leven, mijn vader en moeder zeiden dat ze misschien wel wat meer complimenten mochten zeggen maar uiteindelijk geven ze toch de schuld aan de evolutie dat ieder mens sneller negatief denkt dat positief. Ze wilde gewoon niet toegeven dat ze fout zijn. En toen riepen ze dat ik Famke ( een vriendin) moest afbellen. Ik werd verdrietig en ik zat bijna te hyperventileren want ik mocht niet huilen. Als ik huilde mocht ik weer naar mijn kamer. Dus ik belde Famke huilend af. Ik voel me nog steeds rot over dat mijn ouders me niet wilden brengen. Ik durf niet naar de kindertelefoon ermee want die willen mij doorzenden naar de jeugdzorg maar daar moet ik gegevens afgeven. Ik wilde ook al een keer weglopen maar dat heeft ook geen zin. Het enige wat me nog vrolijk maakt en zin in het leven geeft is school en mijn vrienden. maar gelukkig ben ik thuis niet de enige die pubert mijn moeder pubert volgens mij ook. Ze heeft erge stemmingswisselingen maar ook sinds dat ze de tijdslot op onze pc heeft gezet is er een hele vervelende sfeer in huis. Ik word naar mijn gevoel behandeld als een klein kind en ze willen niet me vertrouwen en dus risico’s nemen op het moment. Alsof ze me niet willen loslaten.

En dit:

In het weekend kreeg ik ruzie met mijn ouders en toen sloeg mijn vader mij en ik had nog 3 uur striemen op mijn hand. En ik qas naar boven gerend eenmaal beneden deden ze alsof er niks was gebeurd en ik mijn moeder zei dat ik me aanstelde. Mijn vader sloeg me laatst ook met een slipper
Hallo anoompje,

Het beste is dat je toch contact opneemt met de Kindertelefoon of met een volwassen iemand gaat praten die er meer van weet. Ik denk dat er op jou school wel een paar Vertrouwens Personen zijn waar je het tegen kan vertellen. Vertrouwens personen zijn mensen die je helpen en het geheim houden; dus je vriend(innen) komen er niets van te weten als jij dat niet wilt.

Groetjes,
Helper
Ja dit is lichamelijke mishandeling en daar moet je snel wat aan doen! Ga maar eens naar de dokter en leg daar alles uit. Zij stuurt je dan door naar iemand die er heel veel van weet en het allemaal geheim moet houden.
Succes!
ga je de ouders van een goede vriendin van je? Of andere familie leden? misschien kunnen die met je praten
Ik zou met een vertrouwenspersoon of je mentor of leraar praten, dat lucht op en hun kunnen je ook tips geven.
Geloof me, hun kunnen je niet verplichten om naar de jeugdzorg te gaan! Dan moet je zelf toestemming geven.
Ik kan niet voelen wat jij voelt, maar ik vind het wel een beetje als mishandeling klinken, en wat ze tegen jou zeggen maakt jou waarschijnlijk ook wel een beetje onzeker.
Als je met iemand praat sta je er niet meer alleen voor! ;)
-xxx- Eline
Hartstikke bedankt allemaal 😃
Ik weet inderdaad niet of je hier wel goed zit?

Ik snap het probleem, misschien dat jeugdzorg je hierbij kan helpen, ik denk dat ze daar meer voor je kunnen betekenen.

Als je het hard wil spelen en je kan aantonen dat je ex niet goed genoeg voor de kinderen zorgt kan je naar de rechter stappen.

Hier is het kinderen voor (en door) kinderen. Maar misschien weet een medewerker van de kindertelefoon meer.....

Sterkte in ieder geval en laat ff weten als je verder bent!
Dag Anoompje,

In het bericht van Hobbes wordt aan de Kindertelefoon om een reactie gevraagd. Je zegt dat je niet weet wat je moet doen. Het klopt dat de Kindertelefoon via de chat of telefoon jou in contact kan brengen met Bureau Jeugdzorg. Daarvoor moet je wel uit de anonimiteit komen. Je kunt ook zelf contact opnemen met een Bureau Jeugdzorg bij jou in de buurt. Bij een leraar of een vertrouwenspersoon op school kun je ook hulp te zoeken. Daarnaast is het nog mogelijk om eens met je huisarts te gaan praten. Als deze mogelijkheden nog te moeilijk voor je zijn raad ik je aan om een vertrouwd persoon in je naaste omgeving in te lichten of om hulp te vragen. Ik hoop dat je hiermee verder kunt.
Vriendelijke groet,
De Kindertelefoon
Lijkt me een goed idee
ja dat is mishandeling ze mogen niet aan je komen want dat is mishandeling ik werd ook mishandelt door me moeder en toen was me vader het zat en toen maakte hij het uit en toen woonde we bij me vaader ik heb geen contact meer met me moeder aleen me stief moeder dat is me echte moeder die is voor mij de echte moeder me biologische moeder is dat niet
Ik zou met een vertrouwenspersoon of je mentor of leraar praten, dat lucht op en hun kunnen je ook tips geven.Geloof me, hun kunnen je niet verplichten om naar de jeugdzorg te gaan! Dan moet je zelf toestemming geven.Ik kan niet voelen wat jij voelt, maar ik vind het wel een beetje als mishandeling klinken, en wat ze tegen jou zeggen maakt jou waarschijnlijk ook wel een beetje onzeker. Als je met iemand praat sta je er niet meer alleen voor! ;)-xxx- Eline

Heb precies hetzelfde gedaan als wat jij zei.... Het lucht echt op en ze geven je ook tips wat je het best kunt doen!! XX
heey,
dit is mishandeling,je ouders mogen je niet slaan of knijpen,da is verboden.
je kunt er best eens met iemand over gaan praten.

nadia-xx
hey,
volgensmij valt dit onder mishandeling.
ik zou er met een volwassenen over gaanpraten
Heeey

Jeetje, je moet echt naar jeugdzorg gaan, weetje ouders die hun kinderen mishandelen, verwaarlozen hebbben vaak zelf iets meegemaakt of hebben heel veel pijn. Geloof mij, ik ben zelf geslagen geworden tussen mijn 2de en 7de en dat stopte pas toen mijn moeder helemaal de controle verloor. Ik zat te huilen en ze wilde dat dat stopte, het maakte niet uit hoe en wat. Met andere woorden al zou ze mij moeten vermoorden. Gelukkig stopte mijn moeder net op tijd, maar ik heb wel, ookal ben ik nu 14 nog steeds hoofdpijn daar van over gehouden, ben altijd bang om vermoord te worden en doe wel eens aan zelfbeschadiging en heb wel eens zelfmoord pogingen gedaan. Alsjeblieft, ik was niet oud genoeg om te begrijpen wat ik moest doen en dat het fout was, maar achteraf begrijp ik pas dat dat dus niet kon en dat mijn ouders mij echt naar de ehbo hadden moeten brengen, wat ze dus niet hebben gedaan omdat ze het niet nodig vonden(ze hadden niet eens gekeken). Ik zeg niet dat alle ouders zo erg zijn, maar ouders zoals mijn moeder die zelf mishandeld zijn geworden zijn tot alles in staat. Ga dus naar jeugdzorg en doe hier iets aan. Mijn ouders zijn op tijd veranderd, maar bij sommige is het ook te laat. Kindermishandeling mag nooit en dit mag misschien heel raar klinken, maar ook jou ouders houden van je en willen dat je geen pijn hebt. Ookal zeggen of handelen sommige daar niet naar, diep van binnen wel. Ik weet nu waarom mijn moeder dat heeft gedaan, ze kon mijn gewoon geen onvoorwaardelijke liefde geven. Gelukkig is dat nu wel aan het leren, maar thuis loopt het nog steeds niet helemaal soepel, ik word temiste niet meer geslagen.

Succes ermee, het lijkt misschien eng, vooral omdat de meeste ouder het ontkennen. Maar uiteindelijk is het wel het beste, want ook ouders maken fouten, maar als niemand ze verteld wat ze fout doen en hoe ze het wel moeten doen verandert er niks.

xx
mijn vader mihandelt me als mijn moeder weg is dan pakt hij zijn riem en slaat m ekeihard op me rug dan tilt hij me op gooit me op bed en dan zit hij aan me borsten mijn kutje en knijpt hij in alletwee er keihard in en als ik het zeg tegen me moeder zegt hij dat er dan iets ergs met mij gaat gebeuren
het licht er aan, of het vaker gebeurt of niet maar officieel mag het gwn niet myn vader sloeg, schopte, schold my ook heel vaakuit, myn oudres zyn nu net gesceiden en nu ben ik ook bijna met me vader gebroken, het maakt me eigenlijjk niet meeruit!!!! en vraag stuun aan iemand die je vertrouwd!!!!!!!!!!!PRAAT EROVER
xxx-joy
heej,

Het is beter om met iemand te praten, zoals vertrouwings persoon of iemand van de kindertelefoon.
Je moet denken aan zelfmoord, (is makkelijker gezegd dan gedaan) en niet denken dat je het niet waard bent of dat je niks goed doet.
Want iedereen doet dingen goed en iedereen is het waard!

Succes

X
ik heb precies hetzelfde!:( Ik ben echt bang voor mijn ouders en durf ze niks te vertellen. Ik ben bang dat wanneer ik het tegen iemand vertel en mijn ouders het horen ze mij echt vermoorden maar dan ook echt ophangen of dood trappen. Ik ben zelf nog maar 12 en heb een zus van 19 die binnen kort uit huis gaat en ook nog een zusje van 10 en een van 4. Maak ik hun leven niet kapot als ik het vertel? Ik ben nu bang voor iedereen eigenlijk

Reageer