ik wil naar een pleeggezin, maar hoe?

  • 15 December 2014
  • 26 reacties
  • 12705 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi iedereen 
ik ben lotte en ben 13 jaar 

Het gaat thuis echt niet meer goed en ik wil hier zo snel mogelijk weg,
er is de heletijd ruzie en mijn moeder is altijd boos op mij en mijn broer. En ik wil dit niet meer langer zo 
ik zal een voorbeeld geven, zondag ik werd waker en mijn moeder was al boos op mijn broer ik kwam beneden en 
het eerste wat ze zij is rot op uit mij ogen ik heb geen zin in jou nou ik ging weg, later kwam ik beneden en toen was ze nog steets boos,
en zo ging het door tot 12.45 uur s'nachts.
Hebben jullie mischien tips hoe ik uit huis kan 

liefs lotte 

ps. dit is nog maar wijnig normaal slaat en schopt mijn moeder ook 
pps. ik hoop dat dit een beetje duiderlijk is wand dit is de eerst keer dat ik dit doe en wist niet echt hoe het moest 

dankje voor het lezen 

26 reacties

Beste Lotte,

Ik wil ten eerste zeggen dat je dit topic goed hebt gemaakt!

Je moet sws eerst praten met je moeder, want dit gaat best wel ver. En als dit niet helpt ga alsjeblieft naar je mentor toen of een andere leraar op je school. Dit moet je echt met iemand er over praten. Ik snap dat je dit moeilijk vind.....

En uit huis doen ze niet zomaar. Dan moet je bureau jeugdzorg heel goed overtuigen. Maar kijk uit, want ik heb gehoord dat bureau jeugdzorg alles verdraait naar iets negatiefs.

gr Ano:)
Hoi Lotte,

heb jij familie-leden waar jij je fijn bij voelt en je alles kan vertellen?

Heb je ook enig idee waarom jullie moeder altijd boos is? Het kan zijn dat dit tijdelijk is omdat ze misschien haar baan is verloren, ik noem maar iets.

Mensen kunnen soms heel erg rot in hun vel zitten als er iets vervelends is gebeurd. Vaak reageren we dit vaak af op mensen die we het vaakst zien.
hoi ano 

ik heb al heel vaak geprobeert te praten 
maar dat liep elke keer in ruzie af 
ik zal gaan proberen om te praten met mijn 
mentor en heel erg bedankt voor de tip van 
jeugdzorg 
en bedankt voor het reageren 

liefs lotte 
hoi JGP 

nee ik heb geen familie met wie ik het kan bespreken 
en ik heb ook geen iedee waarom ze de hele 
tijd zo doet maar ik vind het echt super vervelend 
en wil ook al heel eeg lang weglopen 
maar ik weet dat dat ook niet altijd de oplosing is 
bedankt voor het reageren 

liefs lotte 
Mooi dat je actie onderneemt!!!! Laat me weten als het goed komt 😉
ja ik zal je laten weten hoe het afloopt 
hey Lotte,

wat erg voor je!

Ik zou indd met je mentor gaan praten, maar over bureau jeugdzorg; de kindertelefoon kan je helpen daarmee in contact te brengen! Ik heb geen idee of je dit al weet dus zeg het maar even haha. Je kan met de kindertelefoon bellen of chatten, en als die vinden dat het erg genoeg is om je in contact te brengen met bureau jeugdzorg en jij dit zelf ook graag wil kun je uit je annonimiteit stappen, en je gegevens doorgeven waardoor ze je in contact kunnen brengen. Hierover kun je meer lezen als je op de knop 'MEER HULP!' bovenaan het scherm klikt.

ik ben ook wel benieuwd hoe het afloopt, ik hoop dat er snel een oplossing voor deze situatie gevonden word!

x
hoi 

ga ga morgen met mijn mentor praten want hij was vandaag niet op 
school maar dit kan echt niet meer zo langer en er moet echt een 
oplossing komen 
bedankt voor het reageren 

liefs lotte 
hoi iedereen 

ik ben naar mijn mentor gegaan en hij
zei dat hij het erg vind 
maar dat hij er niks meer kon doen 
en dat ik later maar een keer terug moest 
komen als ik een oplossing had 
maar weet iemand wat ik nu kan gaan 
doen en het is nu ook nog vakantie 
en ik heb echt geen iedee hoe ik dit 
ja overleven en ik wil nu echt heel graag 
weglopen HELP wat moet ik doen 

xxx lotte 
Lieve Lotte,

Misschien kan je bij je beste vriendin gaan slapen en er met haar en haar moeder over hebben ( als je je bij hun vertrouwd voelt hoor).
Misschien kunnen zij je helpen :)
Ik zou het zeker wel ff proberen.
heel erg veel succes!
XX
lieve Lotte,

zoals ik jou verhaal lees kan je zeker naar een pleeggezin,
Want een moeder mag niet slaan en schoppen naar haar eigen kind.

En praat er met iemand over bijvoorbeeld een vriendin op school of iemand die je vertrouwd
die kunnen je misschien ook helpen.
En als die je niet kunnen helpen ga dan met een docent op school praten die weten altijd wel raad wat je moet doen.

liefs dromen
Haai lieve lotte

Ik denk dat je het beste even naar de politie zelf kunt lopen hun kunnen je dan beter begeleiden
Ga samen met je broer en hun zullen het regelen voor je!
hoii,
ik herken dit!!mijn moeder is ook boos zonder reden, en dan blijft ze boos...en dan wilt ze het niet vertellen. jij bent dus niet de enige die hier last van heeft!

-angel xxx
Dag Lotte,
Ik vraag mij af hoe het nu met jouw gaat?
groet,
Heyhoi,
De afgelopen jaren is er erg veel gebeurd.
Afgelopen november is het helemaal mis gegaan en ben ik naar een crisis gezin gegaan.
S'ochtends deed ik tegen mijn moeder alsof ik naar school ging, maar ik ging naar het crisis gezin. Die middag is mijn moeder door de hulpinstanties op de hoogte gebracht dat ik niet meer thuis zou komen en dat ik ergens anders woonde. Waar ik woonde was allemaal geheim enzo. Dit viel zoals verwacht bij mijn hele familie in het verkeerde keelgat en hun hadden besloten eerst ook helemaal geen contact met mij te willen hebben. Na een poosje kreeg ik weer contact met mijn broer en zo ook met de rest van mijn familie. Uiteindelijk moest ik na 5 maanden weer weg uit dat crisis gezin en sinds dien woon ik nu bij mijn oom en tante.
Heey lotte,

hoe ben jijj terecht gekomen in zo een geheime pleeggezin waar jou familie niks van afwist. En wat betekent een crisis gezin?

Liefs, AAAA

Hoii AAA, 

Dat is een echt heel lang proces geweest. 
Dit heeft heel wat gesprekken gekost, tot dat de hulpverlening door kreeg dat hoe het ging echt geen optie meer was en ik niet meer thuis kon wonen.. (heb door mijn moeder in het ziekenhuis gelegen, heb daarna samen met haar opgenomen gezeten en niks werkte) 
Uiteindelijk heb ik samen met de hulpverlening en de gemeente een plan gemaakt en zo ben ik uiteindelijk uithuis gegaan.. 
Kan ik jou ergens mee helpen?

 

Liefs Lotte

Badge

Hallo Lotte ik ben 14 en heb hetzelfde probleem. Alleen is er een manier hoe ik dit privé aan jouw kan vragen. Mijn moeder doet mij soms ook pijn. Ik heb alle stappen hier al geprobeerd alleen naar politie gaan enz durf ik nog niet. Zou ik een paar dingen aan jouw privé op een of andere manier kunnen vragen?

Gr Ruben

 

Badge +2

Hoi @Ruben06 

 

Op het forum is het niet mogelijk om privé met elkaar te praten. Het delen van contactgegevens is daarnaast tegen de forumregels. Je kan via het forum met elkaar praten hierover en je kan ook altijd een eigen topic aanmaken om advies aan anderen te vragen, of om ervaringen te delen. 

het is ook altijd mogelijk om dit met medewerkers van de kindertelefoon te bespreken. Dat kan zowel op de chat als via de telefoon (gratis en anoniem).

 

Succes!

 

Met hartelijke groet,

 

Emma D.

De Kindertelefoon

@lotte2001 

Ga naar de politie of een vertrouwens persoon op school. Doe je verhaal en zeg wat je wil. Vertel wat er gebeurt en wat je wil dat er anders word. 

 

Reputatie 2
Badge +3

Dag, Lotte!

Dit is heel erg, uit ervaring zal ik meteen contact opnemen met veilig thuis, Dit is veilig thuis.

Als je met hij contact opneemt kunnen ze je helpen! Ik dacht dat ze ook 24/7 bereikbaar zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou vooral niet naar Veilig thuis gaan, die ********** hebben mij een trauma  opgeleverd..

 

Dag, Lotte!

Dit is heel erg, uit ervaring zal ik meteen contact opnemen met veilig thuis, Dit is veilig thuis.

Als je met hij contact opneemt kunnen ze je helpen! Ik dacht dat ze ook 24/7 bereikbaar zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.

 

Badge +2

Hoi,

 

Wat vervelend om te horen dat je een slechte ervaring hebt gehad met Veilig Thuis, @Just_a_Girl.

Toch raden wij kinderen en jongeren altijd aan om contact op te nemen met Veilig Thuis. Zij kunnen 24 uur per dag, gratis hulp bieden en er zijn heel veel kinderen en jongeren die al door hen geholpen zijn. Ook kunnen kinderen en jongeren altijd contact opnemen met De Kindertelefoon. Dit kan via het gratis nummer: 0800-0432 of via de chat. Wij zijn bereikbaar tussen 11:00-21:00. Mocht er iets zijn waar je graag over zou willen praten, @Just_a_Girl, dan nodigen wij jou ook uit om contact op te nemen met ons! 

 

Groetjes,

Emma D. van De Kindertelefoon

Ik heb een school vriend die thuis door zijn alleenstaand mama vaak geslagen werd  Vaak voor kleine dingen  Als schrijffouten of het niet doortrekken van de wc Een onderbroek of sokken die bleven rondslingeren op zijn slaapkamer

Hij is naar de politie gegaan  En is nu onder de jeugdrechtbank in een gezinsvervangend tehuis  Het was eerst een crisisopvang  En nu is hij al drie maand niet meer thuis  Hij zit nu in een gezinsondersteunend thuis  Ik vind dat hij echt heel erg gestraft Om dat hij het thuis niet meer aan kon  En ik ben mijn vriend kwijt  Ik mag of kan niet bij hem op bezoek door de corona  Zie dat je niet te vlug naar de politie stap  Want voor mijn voelt het aan als verraad naar je ouders En je komt er niet beter uit  Ander school in een ander stad ver van huis .

Hoi lotte ik weet niet of je een vader hebt maar praat eerst met je moeder dit kan bespreken of met je broer zo niet met je vader als dat écht niét lukt moet je verder kijken wat je kan doen 

Reageer