Vraag

Ik wil mensen slaan

  • 28 January 2020
  • 8 reacties
  • 330 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi,

Ik wordt helemaal gek. Altijd als ik boos ben wil ik mensen slaan en ik weet niet waarom en hoe ik het kan stoppen. Ik ben bang dat ik het een keer echt doe. Iemand tips?

 

Kusjes:kissing_heart:


8 reacties

Hoi

 

Bij momenten krijg je de drang om mensen te slaan. Hm, best lastig. Zou het helpen om te slaan op een voorwerp? Een boksbal bijvoorbeeld, of een kussen? Op een boksbal zou je al je opgekropte energie kwijt kunnen, zonder dat je er iemand kwaad mee doet. 

 

Als de emoties hoog oplopen, kan het helpen om je te richten op je ademhaling. Wanneer je de lichtste woede voelt opkomen, ga je denken aan kalm in- en uitademen. Het zou kunnen helpen om synchroon met je ademhaling in een stressballetje te knijpen. 

 

Ben je al eens begeleid geweest voor deze gevoelens van agressie? Misschien is het nuttig om op school of bij de huisarts aan te geven dat je bij momenten vreest agressief te worden naar anderen toe. Eventueel zou je doorverwezen kunnen worden naar een hulpverlener hiervoor. 

 

Gr. Kenshin

hey lous,

 

het beste advies dat ik kan geven is sla inderdaad iemand zo dat je de consequenties kan zie van je acties hierdoor zal je minder moeite hebben in de toekomst.

 

groetjes,

beginner

hey 

 

ik herken het wel hoor. als ik boos ben op een persoon (gebeurt niet vaak) maar ja dan zou ik ook wel iemand willen slaan. maar dat doe je niet omdat je weet dat dat niet goed is.  

je zou idd kunnen kijken of je op dat moment of later je boosheid op en boxbal kwijt kan raken. dat vind ik zelf wel helpend. zelfs zo helpend dat ik op boxen (box zak training) ga.  zo dat ik regelmatig die gevoelens kan uit. 

 

grietjes blue

Hallo loes_anoniem :)

Ik heb zelf weleens agressieaanvallen waarbij ik kan vechten en schelden, en dan helpt het mij als ik alleen in een ruimte kan zitten zonder iemand erbij.

-Dr8gon99

Je zou op boksen kunnen gaan

Je zou op boksen kunnen gaan

boem sjakalaka boek boem

Badge

hey loes_anoniem,

Misschien kan je ademhalingsoefeningen doen als je boos bent? Je kan ook op kickboksen gaan, je leert hier natuurlijk wel hoe je iemand moet slaan maar je leert er ook hoe je jezelf moet inhouden. Ook kan je van kickboksen af worden getrapt als je buiten de mat vecht. Dan heb je ook nog een reden om iemand niet te slaan! Anders kan je ook een boksbal ophangen om je energie daar op kwijt te kunnen. Dit kan ook op iets van een kussen.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! groetjes anoniempi.

Hey,

Je bent niet de enige xD. Mij helpt T inderdaad heel erg op tegen iets aan te slaan, maar soms vind k het ook gw fijn om er met mensen over te praten die ik vertrouw. 

Xx Anoniempje3 

Reageer