Vraag

Ik snij mezelf help!!!!!

  • 22 February 2018
  • 4 reacties
  • 417 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit niet lekker in me vel en heb me daarom gesneden een van me vriendinnen had het ook gedaan dus ik dacht k doe t gwn dus heb ik het gedaan en heb nu sneeën in me pols?

Het is best verslavend !!!

Zelf raad ik t aan niet te doen het doet namelijk veel pijn

Iemand tips om hier vanaf te komen??

4 reacties

probeer je spanning op een andere manier kwijt te raken, ga dingen doen die afleiden zoals muziek luisteren of een boek lezen. lukt dit niet kun je ook altijd alternatieven gebruiken zoals een stiekje om je pols of ga heel hard tegen je kussen slaan levert beide geen littekens op of andere niet prettige gevolgen, ook kun je deze lijst eens doornemen: https://zelfbeschadiging.nl/wp-content/uploads/2016/07/Alternatieven-voor-zelfbeschadiging-1.pdf

het is een flinke lijst met allemaal dingen die je kunt doen inplaats van snijden!
en fijn dat je zelf om tips vraagt om ervan af te komen want geloof me wat best onschuldig begint kan uitlopen tot een ramp!

hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes anoniem9000;)
Snijden is zeer verleidelijk en ook verslavend. Zelf heb ik namelijk ook in een periode gezeten waar ik het deed.

Zoals anoniem9000 al heeft genoemd zijn er andere dingen die je kan proberen om van je stress af te komen. Dingen zoals muziek kunnen echt een heel groot verschil maken.

Wat ik zelf aanraad is om te beginnen met harlopen, en dan echt, stevig hardlopen. Totdat je geen energie meer over hebt en gewoon halfdood op de bank neervalt. Het maakte echt een wereld van verschil voor mij.

Daarnaast blijft het heel belangrijk om te gaan en te blijven praten. Vrienden/familie/in therapie of gewoon met iemand online die wil/kan luisteren.


Hoop sat het helpt, stay strong.
snijden is een raar iets, ik doe het zelf ook. geen aanrader. telkens als je wil snijden moet je een pen pakken (het liefst een rode) en een beetje tegen ja vel aandrukken en streepjes zetten, als je hard drukt voel je nog wel een beetje pijn en zie je een inkt streepje maar je krijgt er geen litteken van en het is minder erg, en uitwasbaar.

succes xx

Reageer