Ik heb agressie problemen

  • 13 January 2020
  • 3 reacties
  • 172 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi,

Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb last van agressie problemen. Ik kan niet goed om gaan met mijn woede en richt dit vaak af op de mensen van wie ik hou. Ik heb vandaag een misdrijf gepleegd in huis denk ik, ik heb mijn zusje vertelt dat als ze niet haar mond zou houden ik haar hoofd de muur in zou slaan en haar tenen eraf zou snijden (zoals ik voor me zag in mijn hoofd, wat vaker gebeurd). Nadat ze door ging met vervelend doen begon ik met aftellen en pakte ik een mes uit de la, ik heb het mes laten zien vanaf het raam bij het toilet maar verder niets gedaan. Ik voel me leeg, ik voel me niet schuldig zelfs niet nadat mijn moeder tegen me schreeuwde en me vertelde dat ze me niet meer kan vertrouwen alleen met mijn zusjes. Ik weet niet tegen wie ik kan praten, ik ben bijna al mijn vrienden verloren tijdens de verhuizing en ik haat alles aan de plek waar ik nu woon. Het is altijd makkelijker om te praten met vreemden maar weet iemand waar ik heen kan voor hulp. Ik ben zo bang dat iemand ooit echt pijn doe, het wordt steeds moeilijker om mezelf in te houden.


3 reacties

Heyy, erg vervelend voor je! Je zou het er met je ouders over kunnen hebben en zeggen dat je er last van hebt. Misschien kunnen zij je erbij helpen. 

Je kan de woede ook proberen te vermijden. Als je bijv. vindt dat je zusje irritant doet, ga je weg bij je zusje en even alleen zitten. Zoek afleiding als je denkt dat je woedend begint te worden. Je kan aan iets leuks denken (als dat lukt) Je kan ook je agressie op iets anders uiten dan mensen om je heen. Sla bijvoorbeeld op een kussen. Het klinkt misschien heel dom, maar als ik heel erg boos ben sla ik op mijn bed, want die is toch zacht en voelt niks! 

Verder heb ik dit gevonden op internet:

https://albertsonnevelt.nl/boosheid-tips-hoe-er-mee-om-kunt-gaan/

https://www.depsycholoog.nl/woede/

Er zijn natuurlijk nog veel meer sites waar tips tegen woede of agressie op staan dus die kan je zelf ook opzoeken. Daar staan vaak veel tips. 

Ik heb hier zelf geen last van dus mega goede tips kan ik je ook niet geven, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt! Veel succes! Liefs, Naira193 :heart:

Zoek professionele hulp

Badge

heb ik ook dan sla ik mijn zusje zo hard en lang dat ze heel veel pijn heeft het lucht op maar ik vind het niet leuk het word bij mij minder maar het blijft er altijd zeker als ze door gaan terwijl je zegt dat ze moeten stopen

Reageer