iemand die ik ken heeft iemand bijna vermoord

  • 28 January 2019
  • 11 reacties
  • 230 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
hey,
ik ken iemand die iemand bijna heeft vermoord. en die gene is nog steeds om die gene uit. wat moet ik doen want ik wil niet dat die gast word vermoord en ook niet mijn vriend kliken als hij iemand vermoord heeft

11 reacties

hey,

ook al wil je het niet, ga naar de politie.
als je niks doet kost het misschien een mensenleven, daarnaast weet jij ervan en heb jij niks gezegd omdat je hem niet wilt verklikken, dit valt dan meestal onder het helpen van de moordenaar waardoor jijzelf ook straf kan krijgen....
Hey Lorenzo

Zoals Ronald2001 zei, zal je dit moeten melden bij de politie. Zo'n melding valt niet onder 'klikken', maar onder het beschermen van een medemens.

Groetjes
Kenshin
Ik vermoed dat de politie niet zal vernoemen wie de tip gegeven heeft. Je zou dat kunnen navragen op de politiebureau. Als het zo zou zijn dat ze jou als volgend slachtoffer ziet, is het zeker belangrijk om dat aan te geven.

Misschien ben je geholpen met een gesprek met de KinderTelefoon. Wie weet helpt de visie van een vrijwilliger je verder.

Groetjes
Kenshin
Het lijkt me verstandig om dit bij de politie te melden. Het achterhouden van informatie is volgens mij strafbaar. Daarbij voorkom je door aangifte te doen, dat die persoon andere mensen kan kwetsen.

Als je het politiebureau eng vindt, kan je op school, bv. aan je mentor of begeleider, vertellen wat er gebeurd is. Daar zullen ze je verder kunnen helpen.

Ik kan me voorstellen dat dit een erg lastige situatie is, maar het juiste lijkt me hier om aangifte te doen. Is er iemand in je omgeving waarbij je terecht kan, die eventueel met je meekan naar het politiebureau?

Groetjes
Kenshin
Reputatie 5
Badge +4
hey, @Ronald2001 en @Kenshin het is waar wat jullie zeggen ben aleen bang als ze van haar staf af is en dat ze dan boos op mij word en dat ik de volgende ben die ............ vul zelf maar in

groetjes lorenzo
Reputatie 5
Badge +4
hey, @Kenshin ik ga er over na denken tja eigenlijk speel ik hier nu met mijn eigen leven 😞
Reputatie 5
Badge +4
hey, @Kenshin en @Ronald2001 als ik heel eerlijk moet zijn ze heeft al die gene vermoord en daarom durf ik het ale helemaal niet tegen iemand te zeggen 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞
Je kan het altijd anoniem melden bij Meld misdaad anoniem.
Zo weet niemand dat jij de verklikker bent en hoef je je ook geen zorgen te maken om je eigen veiligheid.
Het lijkt me alsnog van belang om dit te melden. De politie heeft ervaring met dit soort zaken, en kan meedenken hoe ze jouw veiligheid kunnen garanderen.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 5
Badge +4
hey, @KareldeGrote maar dan komt ze er als nog achter want ik ben de enigst edit het weet na nu weten jullie ehet ook maar ja dat weet zij niet

Reageer