huiselijk geweld

  • 3 February 2022
  • 6 reacties
  • 155 Bekeken

Badge

hallo, ik weet niet echt wat ik moet doen. bij mij thuis is er vaak geweld tegen mij. mijn vader heeft autisme en mijn moeder ocd, wat het allemaal nog moeielijker maakt. vandaag kwam ik thuis van school, pakt mij vader me bij mijn arm en gooide me op de grond. daarna heeft hij me ook nog een paar keer gestampt. mijn stuitje doet nu erg veel pijn en ik weet niet wat moet doen. staan is nu een beetje moeielijk en zitten is erg pijnlijk. heeft iemand tips?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Aah dat is echt erg ! Ik denk dat je naar de kindertelefoon moet bellen om advies te krijgen. want dit is wel echt erg voor jou ! Ik hoop dat het je lukt om te bellen . Anders een mentor op school ? je moet dit echt aan iemand vertellen :kissing_heart:  heel veel sterkte !

Badge

Dit is dus kindermishandeling je moet echt naar de politie gaan.

Hoii,

Ik zou het er (ook als je daar geen zin in hebt of bang bent) met je ouders over hebben en laten weten dat je er echt heel erg mee zit. Misschien komen jullie dan zo samen op een oplossing, want ik begrijp het heel goed als je niet gelijk een melding wilt maken ergens. Dat kan natuurlijk heel vervelend zijn ook voor jou ouders. Maar als het echt niet ophoud, ook nadat je er over gepraat hebt met je ouders, dan is het wel verstandig denk ik om er met je mentor (of jeugdzorg) of zoiets over te praten. 

Reputatie 7
Badge +9

Maak een filmpje van het geweld en ga dan naar de politie dan heb je bewijs 

Ga aangifte doen bij de politie 

Het is niet oké !!!!

Reputatie 5
Badge +5

Ik zou veilig thuis bellen, als je niet moedig genoeg bent kan je het ook door een vriend laten doen. Je moet wel kunnen aantonen dat je mishandeld word, anders helpt veilig thuis niet. 

 

!!! Ik weet waar ik het over heb omdat ik weet dat het zo kan worden opgelost omdat 1 van mijn ouders bij veilig thuis werkt. !!!

 

Maak je wel klaar voor de procedure, deze kan dramatisch en traumatisch zijn.

Reageer