Hoe voelt het als je wordt mishandeld?

  • 6 December 2011
  • 22 reacties
  • 5957 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoe voelt het als je wordt mishandeld??
Ik zou hier graag antwoord op willen: dus graag reacties!

x

22 reacties

hallo,
ik ben 13 en ben ongeveer 6 maanden geleden verkracht geweest. Het voelt net of je leeg bent vanbinnen en alles anders is. Je voelt jezelf vies en beschaamd. Iedereen reageert anders op een verkrachting. Ik voel alsof er niets meer van me over schiet. Ik ben leeg van binnen en heb nergens meer zin in. Iedereen zeikgt dat ik vroeger een super haapy meisje was maar nu ben ik helemaal anders. Ik ben leeg, kan bijna niet meer lachen (alleen als ik met mijn zusjes speel of mijn hobbys gitaar en volleybal beoefen). Verkracht worden is een hel die ik mijn ergste vijand niet toe wens!!
gr Lore
Hooii.
Het voelt alsof je niks waard bent. Je doet zo erg je best maar het is nooit goed genoeg.
Je kan niet meer lachen. Je doet maar gewoon alsof je vrolijk bent.
Je mag jezelf niet meer zijn zonder dat je gestraft word. Als je jezelf niet mag zijn, wie ben je dan?
Je voelt je leeg vanbinnen. Je hebt nergens meer zin in.
"Wat is er met je aan de hand? Waarom ben je zo verdrietig?" Je wilt het zo graag vertellen, maar je weet dat het niet mag.
Je kan niet meer genieten van het leven. Je zit met je gedachten heel ergens anders.
Je wilt dat mensen van je houden. Maar je weet dat dat niet zal gebeuren.
Je wilt van mensen kunnen houden, ze vertrouwen. Maar je bent te bang dat ze je laten vallen.
Het voelt verschrikkelijk om te worden mishandeld.. Je wenst het zelfs je ergste vijand niet toe.[i]
Je wilt dat alles stopt. Dat je weg bent van alles, gewoon weg, dood.
Mishandeling/ misbruik verandert je leven. Het verandert je manier van denken en doen. Je voelt je zo eenzaam en alleen. Je durft niemand meer te vertrouwen. Je durft van niemand meer te houden. Je kan niet meer genieten. Er is niemand die weet wat er (is) gebeurd. Je bent zo vreselijk bang..

X. Justme
niet zo fijn
Wat Justme zegt klopt.

Daarbij moet je de hele dag 100% alert zijn. Geen emoties tonen, geen gevoelens. Uit niks mag blijken hoe jij je voelt, want stel je voor dat je ouders erachter komen dat je ''zwak'' bent geweest. Alle verwondingen (blauwe plekken etc.) wuif je weg met smoesjes, vaak met zo'n komisch verhaal dat iedereen erin trapt, zonder te zien dat het de waarheid niet is.

Je bent continu moe, heel moe, want naast school en sport heb je ook nog de zorg om je broertjes/zusjes en het huishouden, alles komt op jouw schouders.

Geen eten in huis? Jouw fout. Je vader werkeloos? Jouw fout. Op die manier ga je vanzelf beetje bij beetje kapot. Om jezelf te beschermen schakel je al je emoties uit, waardoor je meer op een robot lijkt dan op een mens. In je eigen ogen, ben je toch niks waard..

Ik weet niet waarom je dit vraagt, maar als je mishandeld wordt: Zoek hulp!
Het voelt alsof je niks waard bent.
Je bent al je zelfvertrouwen kwijt.
Je vertrouwen in alles kwijt.
hoi
mishandeling is helemaal niet leuk,ik ben mijn hele leven lang mishandeld en misbruikt geweest.het geeft je een eenzaam gevoel,je kan niks goed doen voor alle ander mensen om je heen,en bij het minstewordt je geslagen,geschopt,bedreigd,...je hebt geen zelfvertrouwen meer en bent bang voor alles en iedereen(zo is dat bij mij)altijd voor alles smoesjes en truckjes bedenken zodat ze in de buitenwereld er niet achter komen dat je mishandeld word.je kunt en mag er me niemand over prate.op den duur krijg je er zelfmoordneigingen van,'je wilt het niet meer,je wilt geen pijn en verdriet meer'het is echt een naar gevoel als je mishandeld wordt,je gaat door een hel!...als je eens zin hebt kun je misschien mijn verhaal eens lezen op het forum'trauma's &bang voor iedereen'je moet het niet lezen als je niet wil,maar misschien heb je dan een beter antwoord op je vraag :s
liefsnadia-xx
Hallo,
Het is inderdaad niet fijn.
Ik word al mishandelt & misbruikt van mijn 3jaar ben nu 14 dus dit gaat al een tijdje aan de gang...
Ik zelf durf het aan niemand vertellen.& hou het dus voor mezelf
Hoe je u voelt als je dit allemaal meemaakt (dat is volgens mijn gevoel):
Je voelt je leeg, eenzaam waardeloos,...
Je wilt dat iemand van je houdt, maar je weet zeker dat dit niet zal gebeuren,
Je vertrouwt bijna niemand,
Elke dag ben je bang dat je weer word pijn gedaan,
Je wilt het zo graag aan iemand vertellen, maar dat kan of mag je niet doen...
Het liefst wil je weg van deze wereld, weg van de problemen,...

Dat is heel kort samengevat hoe je u voelt, ik heb nog andere gevoelens ma die zet ik liever niet op dit forum...
Als je dat overkomt zoek hulp (ik moet dat eigenlijk ook doen ma durf niet!)
Met vriendelijke Groetjes, Kimmm
hee,

mishandelt worden is echt niet leuk! ik ben 29 juli 2011 door me ex vriend mishandelt... ik schaamde me en voelde me vies en
voelde me ook heel erg schuldig, ook al heb ik niks verkeerd gedaan! ik had net als wat kimmm in haar reactie heeft gezet dat ik bijna niemand meer vertrouwde
en dat vertrouwen vind ik nog steeds heel moeilijk! en ik ben ook bang dat het weer gebeurd... ik heb het 3 maanden lang aan niemand verteld behalve aan me beste vriendin... op een avond werd het me allemaal veel te veel en heb ik het aan me ma verteld en een paar dagen later aan me pa... dat was en blijft altijd moeilijk om tevertellen om dat dan alles weer terug komt in je hoofd en voor je ogen zie je dan alles weer iedergeval zo wat het bij mij!

liefs laura
je voelt je smerig
ik ben half jaar geleden verkracht door klasgenoot
en ik voel me nog steeds vies
alsof je niks waard bent
alsof iedereen waar je van houd je in de steek laad
het ergste is nog als er verwondingen zijn
zoals bij mij
brandplekken en zonder dat ik het wou een tongpiercing
 het is een moment die je nooit zal vergeten alsof je weereld in elkaar zakt
Je bent bang, eenzaam..
Je vrienden vinden het raar dat je een kwartier eerder dan je moet naar huis gaat, ookal speel je tegenover je huis...
Als je even moet blijven zitten op school, omdat je leerkracht je iets wilde vragen, probeer je zo snel mogelijk naar huis te gaan, soms ren je zelfs...
Mijn vriendin krijgt geen eten als ze een minuut te laat komt.. ik ben blij dat ik dat neit heb. Ik krijg soms een klap tegen me bek aan ofzo, maar meestal is het terecht. 

xxx
pijnlijk !! van binnen en van buiten het is vreselijk mishandeld te worden ik heb het zelf ook meegemaakt en dan breekt al die vertrouwen stuk voor stuk dus je wil het echt niet meemaken :( :-(
ik word al mijn hele leven mishandeld door mijn ouders en rest van mijn familie. Ze slaan me of schoppen me. Alleen dat doet me minder pijn dan de woorden die ze tegen me zeggen. Nutteloos, kraaien stem, dik dier, irritant, sukkel, hadden we jou maar nooit gehad, toen we jou kregen was ons leven verdoemd, hoe kun jij vrienden hebben, wie vind jou nou aardig enzovoort...
Ik weet dat ik dat ben. Alleen zo vaak achter elkaar zeggen elke dag doet me gewoon pijn. Ze kunnen nooit trots op me zijn en hebben altijd wat over mij te zeuren. Ik voel me alleen. Niemand die ooit erachter zou komen. Tranen vallen elke avond en elke nacht 1 of 3 sneedjes op mijn hand van het zelfsnijden. Op school heb ik een slechte conditie door de blauwe plekken die ik regelmatig heb. Laatst was er een jongen en die lachte me uit. Als hij nou eens wist wat er allemaal gebeurd had hij niet gelachen. Maar ik houd van mijn ouders en zus en zusjes. Ze kunnen soms ook een niet schreeuwende pijnlijke kant hebben. Ik hou net zoveel van hun als jullie van jullie van jullie familie.
Heyy,
Het voelt behoorlijk zwaar om mishandeld te worden. Ik ben een paar jaren emotioneel mishandeld. Het voelt net alsof je je niks waard meer voelt, je begint je ook onzeker te voelen en aan jezelf te twijfelen. Ik heb maanden gedacht dat het normaal was dat mijn vader mij mishandelde. Maar toen ik ouder werd dacht ik dit kan zo niet meer. Al mijn energie werd uit mij gezogen en ik was dagen vermoeid. Ik heb er een trauma aan over gehouden. Ik heb mezelf beloofd als hij dat nog een keer doet dat ik het contact breken wil. Het is een harde gedachte, maar ik heb altijd gedaan wat mijn vader wou en liet het gescheld allemaal toe. Ik hou natuurlijk nog wel van hem, het is en blijft mijn vader.
Ik weet eigenlijk niet of ik mishandeld word, maar of dat nu wel of niet zo is, ik voel me soms echt alleen gelaten en als ik terug denk aan wat er is gebeurd begin ik soms in de hoek van mijn bed te huilen, ik ben gepest op de basisschool, tijdens die periode heb ik een soort schild om me heen gemaakt... Zoiets van niks boeit me, rot op daarom ben ik nu af en toe heel brutaal tegen docenten, soms breken ze door dat schild heen en dan begin ik van brutaal opeens als een kleine baby te janken, als ze vragen wat er dan is negeer ik ze vaak volledig, of wordt ik boos en eindig ik binnen een paar seconden het gesprek en loop ik weg.. Maar dat is pas probleem 1 want thuis zijn er veel problemen tussen mn vader en broer, mn vader is voor zn werk vaak weg, alleen als ik thuis kom heb ik een dubbel gevoel. Zal het weer zo gaan? Het eten is het meest ongezelligste moment van de dag, en ik haat het als er ruzie komt en er is net een vriendin die blijft eten dan schaam ik me rot, maar aan de andere kant miss ik mn vader soms ook als hij weg is terwijl als hij thuis is hoop ik zo snel mogelijk dat hij weer is "opgerot."

Van de week had ik een uitbarsting tegen mn vader, dan vertel ik eens duidelijk wat ik wil dat er stopt, maar dan wordt hij boos en slaat hij mij ik loop nu met een paar hele grote blauwe plekken rond, ik ben niet iemand die zn mening voor zichzelf houdt, maar ik weet niet wat beter is een paar blauwe plekken en je hebt een korte opluchting voor een paar sec of je houd het voor jezelf... Hoe kort het moment ook is ik heb er die blauwe plekken bijna voor over om ff te kunnen uitschreeuwen 'wtf' er eigenlijk aan de hand is ?
Soms moet ik ff een uitlaatklep hebben, maar soms zou ik dat ook willen zonder blauwe plekken, thuis kan ik mijn mening niet geven, dat is echt heel rot...

Weet iemand of dit onder kindermisshandeling valt?
Als je vader je slaat, dan staat dit onder mishandeling ja. Als ik jou was zou ik er met iemand over praten, want dit kan zo niet langer meer. Zo prop je al je gevoelens op en daar voel je je niet beter op. Praat er met iemand over die je vertrouwt!! Als er echt niemand is in je omgeving dan zou je alsnog kunnen praten metde kindertelefoon..

Succes!!
Hoe het voelt om mishandeld te worden ? Antwoord ga ik je niet geven want fijn is het zeker niet !
Lees mijn topic en je weet hoe het voelt
best stom
het voelt alsof je absoluut niks waard bent en het verdient, na een periode van somberheid word je overspoeld met woede wat heetgloeiend aanvoelt. vaak wil je dan van alles kapot slaan maar kan je dat natuurlijk niet daarna ga je gewoon weer door met het leven totdat je er aan herinner wordt. Als het je ouders zijn is het vaak een mix van verschrikkelijke haat en liefde omdat ze afentoe iets kleins en aardigs doen en je dan denkt dat het je eigen fout is.
Het voelt alsof de wereld tegen je is
Alsof je alles fout doet
Overal altijd pijn
Veel klappen
Alsof je beter niet zou kunnen bestaan
Alsof niemand je mag
Overal wonden
Overal blauwe plekken
Overal littekens
En niemand behalve jij weet waarom
Altijd verdrietig
Depressief
Nooit/bijna nooit blij
Als je kleine zusjes/broertjes hebt ben je daar heel zorgzaam voor.
Je wilt je nooit vertonen met korte mouwen of een korte broek
Omkleden bij gym is awkward
Je voelt je gewoon simpelweg verdrietig, depressief, ongewenst, ontzichtbaar, en pijnlijk

Als je net zoals ik dan ook nog gepest word om de blauwe plekken en littekens heb je de pest aan alles en iedereen
hallo,
ik ben 13 en ben ongeveer 6 maanden geleden verkracht geweest. Het voelt net of je leeg bent vanbinnen en alles anders is. Je voelt jezelf vies en beschaamd. Iedereen reageert anders op een verkrachting. Ik voel alsof er niets meer van me over schiet. Ik ben leeg van binnen en heb nergens meer zin in. Iedereen zeikgt dat ik vroeger een super haapy meisje was maar nu ben ik helemaal anders. Ik ben leeg, kan bijna niet meer lachen (alleen als ik met mijn zusjes speel of mijn hobbys gitaar en volleybal beoefen). Verkracht worden is een hel die ik mijn ergste vijand niet toe wens!!
gr Lore

Heftig! Misschien voor jou een idee om erover te praten bij een psycholoog?

Reageer