Hoi allemaal, ik heb even jullie hulp nodig.
Het zit zo. Een poosje geleden heb ik samen drie vrienden, waaronder mijn vriendin, iets best wel ergs gedaan. We hebben elkaar gezworen dit geheim te houden en dat is tot nu toe gelukt, maar één iemand van de groep zegt nu dat hij het niet meer aankan en wil naar de politie stappen om zichzelf aan te geven. Alleen als hij dat doet is de kans groot dat ze er achter komen dat wij het ook hebben gedaan, en bovendien wil ik niet dat die ene vriend opdraait voor wat wij met zijn vieren hebben gedaan. Weten jullie misschien hoe we hem kunnen overtuigen zijn mond te houden?
Alvast bedankt
A
Hoi!
Ik vind het moeilijk raad te geven op deze topic, aangezien je iets wilt verzwijgen voor de politie, en dat klinkt alarmerend in mijn oren. Die ene vriend die naar de politie wil stappen, zit waarschijnlijk met een schuldgevoel, en een schuldgevoel is meestal terecht. Jullie komen misschien wel in de problemen als jullie naar de politie stappen, maar als die ene vriend naar de politie stapt, dan zit de rest van jullie vriendengroepje in de problemen.
Ik denk persoonlijk dat het het beste afloopt als jullie met heel het vriendengroepje naar de politie stappen. Geen idee wat jullie gedaan hebben, maar als jullie allemaal samen naar de politie stappen, krijgen jullie sowiso stafvermindering.
Groetjes
x
Ik vind het moeilijk raad te geven op deze topic, aangezien je iets wilt verzwijgen voor de politie, en dat klinkt alarmerend in mijn oren. Die ene vriend die naar de politie wil stappen, zit waarschijnlijk met een schuldgevoel, en een schuldgevoel is meestal terecht. Jullie komen misschien wel in de problemen als jullie naar de politie stappen, maar als die ene vriend naar de politie stapt, dan zit de rest van jullie vriendengroepje in de problemen.
Ik denk persoonlijk dat het het beste afloopt als jullie met heel het vriendengroepje naar de politie stappen. Geen idee wat jullie gedaan hebben, maar als jullie allemaal samen naar de politie stappen, krijgen jullie sowiso stafvermindering.
Groetjes
x
Bedankt voor je reactie. Mijn account is volgens mij verwijderd (geen idee waarom) dus dit is nog steeds Maui.
Naar de politie gaan, daar is het nu een beetje laat voor denk ik (alles is ongeveer vier maanden geleden gebeurd), en ik denk niet dat ik nog strafvermindering krijg. Hij zit idd met een schuldgevoel, en ik ook wel, alleen we hebben afgesproken dat we het er niet over zouden hebben, omdat anders hij, een andere vriend, mijn vriendin en ik wsl in de gevangenis komen of wat dan ook.
Naar de politie gaan, daar is het nu een beetje laat voor denk ik (alles is ongeveer vier maanden geleden gebeurd), en ik denk niet dat ik nog strafvermindering krijg. Hij zit idd met een schuldgevoel, en ik ook wel, alleen we hebben afgesproken dat we het er niet over zouden hebben, omdat anders hij, een andere vriend, mijn vriendin en ik wsl in de gevangenis komen of wat dan ook.
A
Ik denk toch dat je je beter aanheeft. Denk je dat je een heel leven kunt leven met een schuldgevoel? Denk je dat die vriend een heel leven kan leven met een schuldgevoel? Jullie krijgen vast een straf, want wat jullie gedaan hebben klinkt ernstig, maar je doet wel het goede, aangeven wat je fout hebt gedaan.
Groetjes
x
Groetjes
x
A
Je hebt dus iets strafbaars gedaan, dat moet je dan sowieso bij de politie melden. Beter laat dan nooit. Er zijn waarschijnlijk slachtoffer(s) bij betrokken, voor diegene(n) is het ook fijn om duidelijkheid te krijgen. Beter laat dan nooit naar de politie. Bij je straflengte wordt ook gekeken naar hoe verre je hebt meegewerkt met de politie en je bent minderjarig, dus je word berecht als kind. Mocht het ooit uitkomen als je volwassen bent, word je vgm berecht als volwassene. Dat is erger.
Ik zou jezelf aangeven.
Gr. Pin
Ik zou jezelf aangeven.
Gr. Pin
Ja wat het slachtoffer betreft, ik ben bang dat die niet veel meer vindt.
Het punt waarom wij besloten hebben om er niets over te zeggen was dat we allemaal wel een schuldgevoel hebben (ik slaap soms hele nachten niet erdoor) maar ik denk niet dat dat schuldgevoel minder wordt als we ons aangeven. Het is niet alsof het dan ineens oké is wat er is gebeurd. En misschien is er wel strafvermindering, maar het onderzoek is al afgelopen en als we niets zeggen hebben we helemaal geen straf, dus dan kies ik toch voor het laatste. Ik verwerk het schuldgevoel liever thuis en met mijn vrienden en vriendin dan alleen in een jeugdgevangenis...
Het punt waarom wij besloten hebben om er niets over te zeggen was dat we allemaal wel een schuldgevoel hebben (ik slaap soms hele nachten niet erdoor) maar ik denk niet dat dat schuldgevoel minder wordt als we ons aangeven. Het is niet alsof het dan ineens oké is wat er is gebeurd. En misschien is er wel strafvermindering, maar het onderzoek is al afgelopen en als we niets zeggen hebben we helemaal geen straf, dus dan kies ik toch voor het laatste. Ik verwerk het schuldgevoel liever thuis en met mijn vrienden en vriendin dan alleen in een jeugdgevangenis...
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.