Ik ben op school al 2x op mijn achterhoofd gevallen, getrokken aan mijn arm, op de grond gewerkt,
etc... het is zo vaak gebeurt dat ik nu gewend ben van de pijn die ik heb.
is dat raar? Ik had ook gewaarschuwd aan die kinderen dat ik het niet fijn vond, maar ze gingen er mee door.
Gewend van pijn
A
A
Hoi,
Nee, het is niet raar dat je nu gewend bent aan de pijn. Als jij regelmatig pijn ervaart, wordt jouw pijngrens verlegd en kun je dus meer pijn verdragen. Dit is niet per se een goed ding, want dat je de pijn niet voelt, betekend niet dat je lichaam het ook daadwerkelijk aan kan. Pijn is namelijk een indicatie dat wat je doet je lichaam aan het vernielen is, zegmaar.
Wordt je gepest dat mensen dit doen? Wat heb je er al aan gedaan om het te laten stoppen? Ben je al naar je mentor geweest? Het is verstandig om er met iemand over te praten en om het te laten stoppen. Dit is namelijk niet oké!!
Gr. Pin
Nee, het is niet raar dat je nu gewend bent aan de pijn. Als jij regelmatig pijn ervaart, wordt jouw pijngrens verlegd en kun je dus meer pijn verdragen. Dit is niet per se een goed ding, want dat je de pijn niet voelt, betekend niet dat je lichaam het ook daadwerkelijk aan kan. Pijn is namelijk een indicatie dat wat je doet je lichaam aan het vernielen is, zegmaar.
Wordt je gepest dat mensen dit doen? Wat heb je er al aan gedaan om het te laten stoppen? Ben je al naar je mentor geweest? Het is verstandig om er met iemand over te praten en om het te laten stoppen. Dit is namelijk niet oké!!
Gr. Pin
A
Diegene die mij op de grond werkte was een vriend van mij, maar ik zit nu te twijfelen of ik
nog wel vrienden met hem wil zijn. Ik heb al maar 4 en als hem dump heb ik maar 3 vrienden en dat wil ik niet!
nog wel vrienden met hem wil zijn. Ik heb al maar 4 en als hem dump heb ik maar 3 vrienden en dat wil ik niet!
A
Het maakt niet uit hoeveel vrienden je hebt. Zolang het maar echte vrienden zijn. Ik hoop dat je zoiets niet meer gebeurt!
A
Beter 3 goede vrienden dan 4 minder goede. Aantallen doen er niet toe, alleen de waarde van je vrienden 🙂
A
heel moeilijk. heb je het al aan je meneer/meester/juf/ouders er over gepraat?
A
Nee, ik durf het echt niet!
A
Moetje denk ik wel. ik denk dat er geen andere optie is.
A
Is er dan nooit de docent geweest die heeft gezien dat je mishandeld werd? Btw: miss durf je het wel als er een vriend met je meegaat.
A
Er zijn ook op sommige vertrouwens personen waar je T aan kan vertellen en hun hebben zwijg plicht.
A
Ik weet niet of ik het nog wil vertellen, het is toch het einde van de schooljaar.
A
Aha, maar als het weer gebeurd laat het dan niet met je meelopen aub...
Succes!
Xx Maii
Succes!
Xx Maii
A
Maak anders de belofte aan jezelf dat je het gaat vetellen als ze volgend schooljaar weer doorgaan. Ik zou nog steeds wel proberen te praten, anders ga je misschien met een rotgevoel de vakantie in en dat is ook niet de bedoeling!
Gr. Pin
Gr. Pin
A
Thx voor de hulp! Ik zeg het wel volgend schooljaar!
Gr Justviet
Gr Justviet
A
@pin haar tip is heel handig dus neem die mee.
A
Ga gewoon naar een andere school.
A
Hoi!
Dit is niet normaal. Dat je went aan pijn is een heel ernstige zaak.
Deze mishandeling (dat is het, mishandeling) moet stoppen. Het kan grote gevolgen voor je hebben, fysiek en mentaal.
Je gaat sowiso best naar een dokter. Misschien voel je nu geen pijn, omdat je eraan gewend bent, maar er kan toch iets mis zijn, en dan ben je er beter vroeg bij.
Praat alsjeblieft met iemand. Dit kan een familielid zijn, je mentor, random leraar, ouders, vrienden, buurvrouw... Hier moet iets aan gedaan worden, want deze situatie kan serieus uit de hand lopen. Wie weet loopt het op een dag fout en beland je echt eens in het ziekenhuis.
Je kunt je problemen oplossen en zoals Emre3xpl hierboven zegt, is het misschien geen slecht idee om van school te veranderen.
Groetjes
x
Dit is niet normaal. Dat je went aan pijn is een heel ernstige zaak.
Deze mishandeling (dat is het, mishandeling) moet stoppen. Het kan grote gevolgen voor je hebben, fysiek en mentaal.
Je gaat sowiso best naar een dokter. Misschien voel je nu geen pijn, omdat je eraan gewend bent, maar er kan toch iets mis zijn, en dan ben je er beter vroeg bij.
Praat alsjeblieft met iemand. Dit kan een familielid zijn, je mentor, random leraar, ouders, vrienden, buurvrouw... Hier moet iets aan gedaan worden, want deze situatie kan serieus uit de hand lopen. Wie weet loopt het op een dag fout en beland je echt eens in het ziekenhuis.
Je kunt je problemen oplossen en zoals Emre3xpl hierboven zegt, is het misschien geen slecht idee om van school te veranderen.
Groetjes
x
A
@emre3xpl wat is dat nou weer voor een domme opmerking?Ga gewoon naar een andere school dat slaat echt nergens op.
A
@jelmerhelper
Via de desktopversie kun je op een vlaggetje drukken. Dan kun je een reactie in stilte rapporteren. Ik denk dat dat vaak genoeg is gebeurd. Ik vind het namelijk jammer als er bij iemands topic een ruzie (o.i.d.) ontstaat, wat mensen afleidt van het oorspronkelijke bericht en de starter daardoor niet voldoende hulp krijgt.
Gr. Pin
Via de desktopversie kun je op een vlaggetje drukken. Dan kun je een reactie in stilte rapporteren. Ik denk dat dat vaak genoeg is gebeurd. Ik vind het namelijk jammer als er bij iemands topic een ruzie (o.i.d.) ontstaat, wat mensen afleidt van het oorspronkelijke bericht en de starter daardoor niet voldoende hulp krijgt.
Gr. Pin
A
Ik zit op een speciale school als jullie het willen weten en die kinderen willen altijd mij hebben,ze zijn een voor een kl****akken, een ander kind pestte mij ook.
A
Goed nieuws, die 'vriend' zit niet meer op school waar ik nu op zit en ik heb een nieuwe vriend, of eigenlijk een vriendin gemaakt.
Zal ik nu mijn topic verwijderen?
Zal ik nu mijn topic verwijderen?
A
Wauw, super fijn!
Topics kunnen niet worden verwijderd, wat in dit topic staat kan nog nuttig zijn voor anderen. :)
Gr. Pin
Topics kunnen niet worden verwijderd, wat in dit topic staat kan nog nuttig zijn voor anderen. :)
Gr. Pin
A
Mooi zo als je nog een echte vriendin zoekt ! Ben ik er voor je
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.