Vraag

Geweld tussen mijn moeder en mij

  • 9 September 2017
  • 2 reacties
  • 2247 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo.
Mijn moeder heeft me heel vaak uitgescholden en op mij ook heel vaak geschreeuwt. Ik vind het echt niet leuk ik heb zelfs psychische problemen en ze weet het zelf. Ik word te snel depressief en denk vaker aan zelfmoord. Mijn zus die woont in Polen dus ze kan niks doen. Ook mijn vader kan er niks aan doen, want ik wil ook zelf dat hij geen ruzie krijgt met mijn moeder en gaat scheiden... Daardoor word ik ook depressief. Wat kan ik eraan doen?

2 reacties

Hoi brry ,

erg vervelend voor je ! Ik kan niet echt goed antwoorden aangezien het een heel complexe en persoonlijke situatie is , al is het duidelijk dat er iets aan de hand is bij jou thuis .
Dat je je vader hier liever niet bij betrekt begrijp ik zeker , maar merkt hij niets van deze dingen ?
Ook scheiden mensen niet door één probleem maar omdat de relatie over het algemeen niet goed verloopt . Als dit niet het geval is hoef je je er dus geen zorgen over te maken .
Je kan het beste eens met een leerlingbegeleid(st)er of leerkracht van jouw school gaan praten en zij kunnen dan samen met jou stappen ondernemen , of je kan vragen als een tante , nonkel of grootouder eens met je mama spreekt .
Zelfmoord mag je absoluut niet doen! Jij bent veel te veel waard!
Lijkt het je geen goed idee om hier met een psycholoog over te praten , zowel voor je andere psychische problemen als voor deze situatie ? Je kan naar een psycholoog vragen bij je leerlingenbegeleid(st)er of dokter .

Heel veel sterkte , hou vol !
Groetjes , Lot

Badge

Je word er hard van en het is je moeder wees blij dat ze er nog is zij is die gene die jouw op aarde heeft gebracht.

 

Reageer