Geweld thuis bij vrienden in het buitenland

  • 7 March 2018
  • 3 reacties
  • 265 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een vriend van mij woont in Wales, en zijn moeder mishandelt hem. Hij heeft aan my verteld dat ze hem slaat en dingen naar hem gooit en een keer zijn bril heeft kapotgemaakt. Ik weet niet hoe ik hem moet helpen, heeft iemand advies?

3 reacties

help please??
Reputatie 7
Badge +7
Dag Ezra14,

fijn dat je je vriend wil helpen en daar advies om vraagt. Het kan soms even duren voordat je een reactie krijgt op het forum, even geduld dus graag.
Als je nu direct over dit onderwerp wil praten, dan raad ik je aan om te bellen of chatten met de Kindertelefoon.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
Hoi!

Wat goed dat je je vriend wilt helpen. Hoe zijn moeder tegen hem doet, mag niet. Je vriend mag de situatie niet zijn gang laten gaan. Is er daar iemand met wie hij kan praten? Zijn vader, of een broer of zus?

Je vriend kan ook naar zijn mentor op school gaan. Die is er om naar de leerlingen te luisteren en te helpen. Als ze horen hoe het er thuis bij je vriend aan toe gaat, gaan ze vast ingrijpen.

Blijf er maar met hem over praten. Moedig hem aan dit aan iemand te vertellen die iets aan de situatie kan veranderen, want dit voor hem alleen houden gaat niet helpen.

Groetjes
x

Reageer