Gevolgen van mishandeling.
A
Ik werd toen ik ongeveer 7 jaar oud was tot ongeveer 14 jaar mishandeld door mijn broer. Mentaal en fysiek. Ik heb altijd mijn emoties moeten verbergen zodat het zou stoppen. Daar ben ik eigenlijk nooit mee gestopt. Ik verberg nog steeds mijn emoties en wil nooit met iemand over mijn emoties praten. Ik voel me erg zwak als ik erover praat. Ik heb ook problemen met mensen vertrouwen.. Ik vertrouw eigenlijk helemaal niemand. Ik heb altijd het gevoel alsof ze me iets aan willen doen. Ik vertel mensen nooit geheimen die ik heb of privé dingen. Ik heb altijd het gevoel alsof ze het dan later tegen me gaan gebruiken. Dat ze het dan aan andere mensen zullen vertellen of me voor schut zetten. Me dingen laten doen zo dat het privé blijft. Het wordt alleen erg moeilijk om al mijn emoties binnen te houden. Ik ben nu een puber en ben dus ook vaak verdrietig. Dat probeer ik zo min mogelijk te laten zien. Maar de gevolgen zijn dan wel dat het er allemaal uit komt als ik thuis kom. Ik moet vaak huilen als ik in mijn bed lig en probeer te gaan slapen. Ik denk dan aan mijn verleden en hoeveel impact het op mij heeft gemaakt. Ik denk ook aan mijn toekomst die er niet echt goed uit ziet. Het maakt mij allemaal erg verdrietig. Heeft iemand tips om minder verdrietig te zijn? Of hoe ik mijn emoties nog beter kan wegdrukken.
A
emoties zijn er om te uiten, doe dat dan ook...woon je nog steeds samen met je broer?
A
A
Ik zou erover praten, kies iemand die je echt vertrouwd...
Dat kan iedereen zijn:
Je vader/moeder, vriend/vriendin, tante, oom, leerkracht, ....
Dat kan iedereen zijn:
Je vader/moeder, vriend/vriendin, tante, oom, leerkracht, ....
A
Hee,
Voordat Ik begin wat heftig ? ik verstop mijn emoties ook nu heb ik niet hetzelfde meegemaakt als jou ik ben wel misbruikt en gebruikt door jongens maar niet zoals jou ik snap dat je mensen niet vertrouwd en dat ze tegen je komen met je geheimen misschien heb je een vriendin die je denk ik dus waarschijnlijk niet vertrouwt wat misschien helpt Is om iets aan haar te vertellen wat niet waar is en kijken of ze het niet doorverteld doet ze dot niet kun je het natuurlijk zo zeggen via App kan ook alleen dan Is er wel bewijs dat je het hebt gezegt probeer zo veel mogelijk door te leven en niet bij dingen blijven hangen ookal Is dit natuurlijk een moeilijke situatie of vroeger geweest nu nog steeds ik zou zeggen geniet van het leven want je leeft maar 1x het Is natuurlijk moeilijk om te vergeten opschrijfen helpt ook kies maar wat je doet ?
Veel plezier meid en heel veel sterkte Xx meisje van 13 ?
Voordat Ik begin wat heftig ? ik verstop mijn emoties ook nu heb ik niet hetzelfde meegemaakt als jou ik ben wel misbruikt en gebruikt door jongens maar niet zoals jou ik snap dat je mensen niet vertrouwd en dat ze tegen je komen met je geheimen misschien heb je een vriendin die je denk ik dus waarschijnlijk niet vertrouwt wat misschien helpt Is om iets aan haar te vertellen wat niet waar is en kijken of ze het niet doorverteld doet ze dot niet kun je het natuurlijk zo zeggen via App kan ook alleen dan Is er wel bewijs dat je het hebt gezegt probeer zo veel mogelijk door te leven en niet bij dingen blijven hangen ookal Is dit natuurlijk een moeilijke situatie of vroeger geweest nu nog steeds ik zou zeggen geniet van het leven want je leeft maar 1x het Is natuurlijk moeilijk om te vergeten opschrijfen helpt ook kies maar wat je doet ?
Veel plezier meid en heel veel sterkte Xx meisje van 13 ?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.