Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Geslagen door mijn ouders. Ik weet niet wat ik moet doen..

• 9 juli 2013
  • 7 reacties
  • 695 Bekeken

Hoi

Ik word wel een geslagen door mijn ouders maar dan houd het weer even op en dan gaat het weer door.
Is dit mishandeling? Ik heb zelfs foto's waar ik een best wel rode arm heb omdat ik ben geslagen.
Er word ook vaak tegen me geschreeuwd en gescholden.
Ook heeft mijn moeder ook gezegd dat ze me in een tehuis zou stoppen.
En als dit mishandeling is, wat moet ik dan doen? Naar de politie? Word ik dan in een pleeggezin gezet?

Dankjewel als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden

7 reacties

He Maud, 

wat een nare situatie zeg. Zoals je het uitlegt, klinkt het inderdaad als mishandeling. Ze mogen dit echt niet doen. Je kan, als je wilt, naar de politie gaan. Maar ik raad je het meeste aan contact te zoeken met bureau Jeugdzorg, zij zullen zo goed ze kunnen proberen helpen en ook luisteren naar wat jij wilt.

Ik weet niet of je nog familie hebt, buiten je ouders, maar de kans is groter dat je bij hun - grootouders, ooms, tantes - terecht komt, dan een pleeggezin. De kans is er geloof ik wel. Het kan ook zijn - ik weet niet precies hoe de situatie bij jou thuis is - dat bureau Jeugdzorg ook met jouw ouders gaat praten en dat jullie samen tot een oplossing komen. 

Heel veel succes en sterkte.
Liefs, Morte. 
Ik geloof zelf niet zo in bureau jeugdzorg, en je kan dan wel naar de politie gaan maar die gaan je dan toch doorsturen naar jeugdzorg.
Bij ons komt jeugdzorg ook en ik persoonlijk heb niet het gevoel dat ze doorhebben dat ik het liefst weg wil dan blijven. 

Volgens mij is het ook wel mishandeling als ze je pijn doen. Verder weet ik niet wat je het best zou kunnen doen. 
Weglopen zal ook niet werken want als ze je dan terugvinden (en dat zullen ze) dan ben je de klos. Dan gaan de politie enzo niet
meer serieus naar je luisteren dan denken ze van ja hij is gewoon heel erg opstandig terwijl hij het heel goed heeft dat soort dingen.

Je kan misschien het beste gewoon hun zoveel mogelijk ontlopen zodat je niet geslagen wordt.

groetjes, namen
beste maud,

ik vindt het heel erg dat je zo moet leven. dit hoort niet thuis. ouders horen van het kind af te blijven als hij of zij dat ongewenst vindt. zelf  zou ik naar de dokter en een psygoloog gaan. zelfs schreeuwen en schelden is al verwaalozing. laat het aan iemand weten. dit is niet jou schuld! xx showmesomthing
Ik geloof zelf niet zo in bureau jeugdzorg, en je kan dan wel naar de politie gaan maar die gaan je dan toch doorsturen naar jeugdzorg.
Bij ons komt jeugdzorg ook en ik persoonlijk heb niet het gevoel dat ze doorhebben dat ik het liefst weg wil dan blijven.

Volgens mij is het ook wel mishandeling als ze je pijn doen. Verder weet ik niet wat je het best zou kunnen doen.
Weglopen zal ook niet werken want als ze je dan terugvinden (en dat zullen ze) dan ben je de klos. Dan gaan de politie enzo niet
meer serieus naar je luisteren dan denken ze van ja hij is gewoon heel erg opstandig terwijl hij het heel goed heeft dat soort dingen.

Je kan misschien het beste gewoon hun zoveel mogelijk ontlopen zodat je niet geslagen wordt.

groetjes, namen

om heel eerlijk te zijn namen, je kunt het niet ontlopen. vaak hebben de ouders zelf een probleem.
x
Dankjewel voor jullie tips
Dit is zeker mishandeling, zowel verbaal als fysiek, Ik ben bang dat je in een pleeggezin moet als je naar de politie gaat, maar dit is echt noodzakelijk, want zo kan jij ook niet verder leven! Praat er met een leraar over of ga rechtstreeks naar de politie!
Ja dit is zeker mishandeling! Ga snel aangifte doen want dit kan eeeeecht niet.. Als je maar weet dat je altijd op me kan rekenen meid xx

-x Jeleefteenkeer

Reageer