Vraag

gechanteerd door zusje

  • 11 January 2020
  • 10 reacties
  • 3034 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, bedankt dat je dit topic leest en ik hoop dat je me advies kan geven. Mijn thuissituatie is nogal moeilijk. Mijn ouders zijn erg streng, ik krijg voor ongeveer alles straf en als straf moet ik meestal een paar uur in de hoek staan of moet ik naakt knielen en word ik met een stok geslagen. Mijn zusje van 12 jaar (ik ben 14) krijgt nooit straf en mag alles thuis. Ik mag ook niet met mijn zusje praten, omdat dat slecht voor haar zou zijn. De laatste tijd chanteert ze me door dreigen te zeggen tegen mijn ouders dat ik haar geslagen heb. Ik weet dat als ze dat zeg ik echt een heel groot probleem heb. Ik moet nu dus iedere dag het huiswerk, waar ik echt lang mee bezig ben (ik krijg trouwens thuis les, dus ik zit niet bij haar op school). Gister had ik perongeluk haar wiskunde huiswerk niet gemaakt, waardoor zij moest nablijven. Ze was heel boos op me en zij dat ik straf had, ik dacht dat ze een grapje maakte, maar toen zei ze, net als mama altijd zegt: kleren uit en op je knieën, mijn zusje pakje de stok en ging me slaan, heel erg lang. Mijn zusje behandelt me nu echt als een slaafje, ik moet alle klusjes voor haar doen en ze geeft me regelmatig straf ze houdt heel erg van kleding maken en heeft ook een uniform voor mij gemaakt. Ik durf niet tegen haar in te gaan, omdat ik bang ben dat ze het echt tegen mijn ouders zegt. Ik voel me heel vernederd doordat ze zo de baas over mij kan spelen en ik eigenlijk niet anders kan dan doen wat ze zegt. Hoe kan ik hier mee verdergaan? Moet ik gewoon netjes blijven en doen wat ze zegt m, of er tegenin gaan?


10 reacties

Hi roos,

Best heftig hoe je behandeld wordt thuis. Dat je naakt moet knielen en wordt geslagen met een stok mag echt niet! Hoe vaak gebeurt dit eigenlijk? En hoelang wordt je geslagen? Dat je zusje je zo chanteert is ook wel heftig, vooral dat zij jou ook slaat. Maar wat moet  je eigenlijk precies doen voor haar en hoe gaat het tussen jullie twee? Dat zij jou slaat zou ik aan je ouders vertellen, dat helpt misschien wel. Ik hoop dat met goedkomt. 

hey Roosss

 

wat er bij jou thuis gebeurt mag niet! voor geen enkele mogelijkheid! 

Dit is mishandeling en dat hoort niet.

 

er is een organisatie waar je om hulp kan vragen voor je thuis situatie. je kan op 3 manieren met ze in contact komen (2 zijn bellend en 1 via de mail. de organisatie thuis kan jou helpen. gaat eerstc met jou kijken of het kan veranderen en anders gaan ze samen met jou een betere woonplek zoeken. zij kunnen je helpen zijn hebben mij ook geholpen... 

 

je kan via meer hulp in contact komen. dan ga je eerst met kt er over hebben en dan ga je samen met hun bellen naar veilig thuis. je kunt hier zelf bellen naar ze. er is volgens mij ook een mogelijkheid om te mailen maar die zie ik even niet. 

 

groetjes blue

Reputatie 2
Badge +1

Hi Roos,

Echt heftig wat er bij jou thuis gebeurt.

Misschien zou je het eens stiekem kunnen filmen en de politie daarna bellen. Het is helaas wel een vrij groot risico.  Met stiekem filmen bedoel ik dat je met je telefoon ergens achter verbergt gericht op de plek waar het altijd gebeurd. Als je denkt dat het zo gaat gebeuren ga je filmen. Daarna bel je de politie en als ze er zijn vertel je ze het verhaal en laat het filmpje aan een van de politie agenten zien. Ik zou het zelf aan een vrouwelijke politie agent laten zien. Ik vind het heel erg voor je , en wens je succes.

Heel heeel erg sorry als je door mijn plan in de problemen komt. Doe dit ook alleen als je het ZELF wil!

Succes !!

 

@AvP dankjewel voor je reactie. Het slaan gebeurt meestal 5/4 keer per week, dan word ik meestal 10 keer geslagen. 
Mijn zusje laat mij eigenlijk alle stomme klusjes doen, zoals huiswerk maken, haar kamer opruimen en stofzuigen. Ik krijg thuis les en dat is in de ochtend, als mijn zusje thuiskomt van school moet ik altijd mijn “uniform” aandoen, klinkt echt belachelijk i know (Dat uniform is een wit met paars blouseje en een zwarte broek, het zit er best belachelijk uit) Dan zegt ze bijvoorbeeld “maak mijn huiswerk” of “breng een glaasje water” ik moet dan ja, mevrouw zeggen van haar, ook heel raar, i know. Haar huiswerk moet ik altijd in haar kast maken, waarin ik ook opgesloten word (mijn zusje heeft een inloopkast dus die is best groot” Als ik een foutje maak in haar huiswerk of knoei met iets, krijg ik ook straf van haar, deze zijn vaak ook erger dan die van mijn moeder. Toen ik vanmiddag met water knoeide, Moest ik me uitkleden en werd ik heel erg strak vastgebonden aan haar bed, eerst heeft ze een glas water over mijn gezicht gegooid, en daarna werd ik vijf minuten lang met een dweil geslagen, wat erg pijnlijk was. Zo gaat het een beetje tussen mij en mijn zusje en ik kan er ook weinig aan doen.

hey roos,

wat erg wat je allemaal zegt…

dit kan echt niet, ik zou echt even bellen met kindertelefoon(als bellen moeilijk is dan kan je ook chatten)

ik zou ook echt hier even kijken https://veiligthuis.nl/

 

ik vind het erg knap van je dat je dit hier heb durven delen en hoop echt dat je het nog vol kan houden

Reputatie 1
Badge

Hey Roos😚

Het is echt heel heftig wat er gebeurd thuis. Het klinkt als een sterk verhaal maar als je echt mishandeld of verwaarloosd word bel je naar de kindertelefoon die kunnen je helpen. Ook kun je op internet opzoeken naar mishandeling en wat je eraan kan je doen vaak word je daarmee goed geholpen. Als dit echt een grap is (heb je echt een flink probleem want nu kan iedereen dit op de wereld zien) moet je echt stoppen!

Groetjes Maud😘😘

Reputatie 2
Badge +3

Hoi hoi Sam hier,

 

Ik werd zelf vroeger door mijn vader mishandeld, ik en mijn moeder werden geslagen, geschopt en mijn moeder werd door hem bedreigt door mij te ontvoeren. Ik heb nu een stief vader en hij is heel lief.

Die situatie lijkt een beetje op die van jouw,

Mijn moeder had met veilinghuis.nl gebeld en gebeld met de politie.

 

Zei hebben haar en mij geholpen.

 

Ik zal je aanraden ook met veiligthuis te bellen of chatten, dat kan je bijvoorbeeld doen opschool als je doet alsof je naar de toilet gaat.

 

Je kan ook met je mentor gaan praten als je die hebt.

 

 

Ik wens je super, super super veel sterkte in je situatie en weet zeker dat het beter gaat komen.

Groetjes en digitale knuffels,

 

-Sam

Badge

hey,

Dit klinkt inderdaad als een vrij sterk verhaal. Ik zeg niet dat ik niet geloof dat je mishandeld wordt. maar om heel eerlijk te zijn klinkt het alsof je op de zielige verhalen op youtube bent behandeld. ik heb het idee dat je dit plaatst om aandacht te krijgen. dit kan een obsessie worden. hier heb ik ook mee gezeten. ik heb hier hulp voor gekregen. ik ging allemaal verhalen verzinnen die niet waar waren omdat ik graag aandacht wilde omdat ik die aandacht thuis tekort kwam. ik werd namelijk geestelijk mishandeld. (niet expres overigens. ik had autisme en mijn ouders dachten dat ik mij aanstelde. mijn autisme is pas is sinds kort naar buiten gekomen, en nu doen ze heel erg hun best). Misschien is het een idee als je met iemand gaat praten die je aandacht kan geven op een goede manier. een therapeut, of een vertrouwenspersoon. Je kan ook hier andere mensen helpen, maar denk goed na over wat je plaatst. zo kan je ook je familie in gevaar brengen. als je hulp nodig hebt bij het vinden van een therapeut kan je altijd even de kindertelefoon om hulp vragen.

Succes!!!

Ja, wat er gebeurd kan echt niet! En dit is niet jouw schuld, wat mensen je ook vertellen. Of je dat huiswerk nu wel of niet doet, dit mag niet gebeuren, niet door je ouders en niet door je zusje.
 

Ook al is het waarschijnlijk heel lastig om het met iemand te bespreken is dat het beste wat je kan doen. Het maakt niet uit wie het is: je mentor, vertrouwenspersoon, vriend(in), oom of tante, huisarts, etc, zolang je diegene vertrouwd en je er fijn bij voelt. Deze mensen kunnen je eventueel helpen door met jou te kijken naar oplossingen en sowieso een luisterend oor bieden. 
 

Daarnaast denk ik doordat het wel echt serieus is dat je ook het beste toch vrij snel met echte hulp in contact zou moeten komen. Dit kan nadat je iemand in vertrouwen hebt genomen, maar ook al gelijk zonder het verder iemand te vertellen. De kindertelefoon chat of bellen is een fijne  plek om je verhaal kwijt te kunnen en samen naar een oplossing te zoeken, maar een echte oplossing is toch wel echt Veilig Thuis. Je kan tegenwoordig met ze chatten of bellen en zo het over dingen hebben of zelfs een melding doen zodat ze met jou en eventueel je ouders of iemand anders in gesprek gaan. Ook kan je deze hulp via je huisarts vragen. Het is maar wat jij fijn vind.

 

De politie zoals hierboven genoemd kan zeker, omdat er wel sprake is van serieuze en systematische mishandeling, maar is misschien niet het fijnste om als eerste te doen. Als je daar alleen naar toe moet, zonder plan. Als je al eerder met iemand van Veilig Thuis of een vertrouwd iemand praat heb je er denk ik veel aan.

 

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Succes.

probeer gwn hulp te halen bij iemand in de buurt en vertel het gwn aan mensen want dit kan niet en het zou mooi zijn als je ouders en je zusje een keer gestraft worden.

zou goed zijn voor HUN opvoeding.

Reageer