Een vriend wil zelfmoord plegen

  • 5 September 2018
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een vrien van mij word geslagen door zijn vader en wil nu zelfmoord plegen hij snijd zich zelf ook
Ik weet niet wat ik moet doen
Ik wil hem helpen maar hoe heeft iemand tips
Ik wil echt niet dat hij zelfmoord gaat plegen
Moet ik naar mijn mentor gaan?

3 reacties

Hey Konijn

Een vriend van jou wil zelfmoord plegen. Je kan hier met je mentor over praten. Op school hebben ze vast advies voor jou, en kunnen ze uitleggen wat jij voor je vriend kan doen. Op deze site vind je misschien wat nuttige info.

Kan je vriend naar de huisarts, of naar zijn mentor op school? Het lijkt me van belang dat hij met iemand praat. Zijn thuissituatie is niet ok. Het is goed om hier iemand van op de hoogte te stellen.

Als je vermoedt dat je vriend op het punt staat om zijn leven te beƫindigen, mag je de politie (112) bellen. Jij kan vertellen waar je je zorgen over maakt, zodat de politie kan oordelen wat het beste is om te doen.

Hoe gaat het met jou? Ik kan me voorstellen dat de gedachten waar je nu mee zit, zwaar om dragen zijn. Misschien voel je je beter na een gesprekje met de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hey!
Je kan naar een vertrouwings persoon op school gaan die mogen (net als je huisarts) niks doorvertellen zonder jouw toestemming!
Maar de politie heeft ook speciale mensen werken die getraind zijn om te helpen.
Gr. Sayittomy
Hi, als je je mentor vertrouwd kan je naar hem? Toegaan.
Je mentor kan jullie misschien ook weer verder helpen.

Of je moet even naar de websites van Veilig Thuis en Jeugdzorg kijken. Zij kunnen je vast ook helpen.

Reageer