Een lieve papa die mij slaat

  • 10 January 2018
  • 4 reacties
  • 517 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal

Ik heb een vraag over wat ik moet doen met mijn lieve vader.
Ik en mijn familie zijn vier jaar geleden naar Duitsland verhuist voor een nieuwe baan van mijn vader. Sindsdien is hij een zwaar vesrslavende man geworden die aan vooral z'n werk en achohol verslaafd is. Hij is de liefste zorgzaamste man die ik ken en hij is een hele goede vader. Wij begrepen/begrijpen elkaar heel goed en zijn een sterk team. Het enige is dat hij zichzelf niet kan controlen en hij alleen tegenover mij hele erge losse handen heeft. Het ging een half jaar heel goed maar vorige week is de hell weer losgegaan en werd ik vienaal op de grond gegooit, geschopt en probeerde hij mee heel hard te slaan. Dit duurde een kwartier terwijl ik vroeg op hij op wou houden. Mijn moeder kwam binnen om mij te helpen en papa van me weg te houden. Dat verliep redelijk alleen dat mama nog een paar keer blink tegen het raam werd geduwd. Ik ga er niet verder op in.
De volgende dag dacht ik de schuldige was omdat omdat ik opstandig deed en niet naar hem luisterde. Ik ben namelijk een erg lastige puber Haha. Todat ik de blauwe plekken op mij schouder, rug en heup zag en bij mezelf dacht nu is het genoeg.
Ik heb er geprobeerd over te pratende m'n moeder en vader. Papa heeft er zoals altijd eenorme spijt van en mama weet niet wat ze moet doen. Ik kan niet meer slapen en ben in een soort van depressie gekomen.

Ik heb advies nodig want ik weet niet meer wat ik moet doen.

Dankjewel

4 reacties

Sorry dat ik soms een oaar Nederlandse fouten dr tussen heb zitten
Hoi!

Niet ok van je vader dat hij zo doet. Er is geen goede reden om iemand te mogen slaan.

Had je vader gedronken toen hij je sloeg? Alcohol en stress doen rare dingen met een mens, en dat kan zich in bv. agressie uiten. Alcohol of niet, hij had het niet mogen doen. Nu heeft hij er spijt van, maar jullie zouden een manier moeten vinden om het slagen te voorkomen. Misschien is het een idee om, wanneer jullie beiden boos beginnen te worden, even de kamer te verlaten. Jij gaat naar jouw kamer, hij naar die van hem, zodat jullie even kunnen afkoelen. Je moeder kan erop toezien dat jullie even apart zitten, en als jullie allebei afgekoeld zijn, kunnen jullie praten over wat jullie zo boos maakt. Je moeder kan bij dat gesprek aanwezig zijn als "bemiddelaar".

Als je denkt dat je echt gevaar loopt, mag je altijd de politie bellen. Dat klinkt misschien extreem, maar ik wil niet dat er iets met jou gebeurt of dat de situatie uit de hand loopt.

Groetjes
x
Dankjewel voor je reactie
Mijn vader had gedronken. Ik zeg niet dat ik alles altijd goed deed maar ik probeer de situatie altijd uit de weg te gaan. Ik vind het een goede tip
Dankjewel
Je vader had dus gedronken. Nog steeds geen goede reden om jou pijn te doen, maar misschien moet de oorzaak achter dat drinken aangepakt worden. De stress van zijn werk kan ervoor zorgen dat hij sneller naar de alcohol grijpt, dus misschien moet daar iets veranderen. Is het een idee dat je moeder het hierover eens heeft met je vader?

Iedereen maakt fouten, en in de puberteit maak je er misschien wat meer, maar dat is nog steeds geen reden om geslagen te worden. Ik hoop dat de tips je verder helpen.

Groetjes
x

Reageer