broer slaat me

  • 22 December 2018
  • 3 reacties
  • 803 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee, ik wil nu niet zo’n cringe chick zijn maar euh ja ik zit met n probleempje, ik ben 15 jaar en heb een broer van 17 , sinds jongs af aan hehben mijn broer zus (19) en ik ruzie, maar sinds mijn broer 13/14 is geworden wordt het steeds erger, hij slaat me en trapt me, wurgt me soms en knijpt me, ik ben al een lange tijd bang voor hem en ik wil niet meer thuis wonen, het maakt niet uit wat mn ouders doen hij luistert niet en scheld hun uit, mijn moeder wil ook niet meer bij hem wonen, hij heeft niet door dat hij mij elke dag aan het huilen maakt, hij is een van de redene dat ik een depressie heb, selfharm i’m in, ik heb me al sws het laatste jaar niet langer dan 1 dag blij gevoeld omdat er altijd iets is wat het verpest, ik wil geen vriendinnen naar huis nemen om mn situatie, ook ben ik begonnen met drinken en best veel, dats een van de enige manieren om het te vergeten, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen maar ik weet wel dat ik dit niet langmeer ga voelhouden mijn school is helemaal opgefuckt ik kan me niet concentreren of iets en mijn cijfers zijn echt mokerslecht ik merk dat k zelf gewoon veel chagerijniger ben, boos en verdrietig ik slaap slecht en naast depressie heb ik oververmoeidheid , heeft een idee wat me kan helpen

3 reacties

Hoi

Het gaat er bij jou thuis heel heftig aan toe. Niet ok dat je broer zich zo gedraagt.

Hiermee kan je terecht bij je mentor. Aangezien onder andere school lijdt onder je thuissituatie, lijkt het me nuttig dat je mentor op de hoogte is van wat er thuis gebeurt. School kan rekening houden met je situatie. Ook kan je daar terecht voor hulp. De leerlingenbegeleiding kan je helpen, en eventueel doorverwijzen naar organisaties die zowel jou als je gezin kunnen helpen.

Je kan hiermee naar de huisarts. Je huisarts heeft beroepsgeheim, en mag dus niet zomaar doorvertellen waar je mee zit. Je huisarts weet welke stappen ondernomen kunnen worden om je thuissituatie te verbeteren. Aangezien je depressief bent en aan zelfbeschadiging doet, lijkt het me van belang dat er liever vroeg dan laat ingegrepen wordt.

Je kan terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je anoniem je verhaal doen, en kan je, als je dat wenst, doorverwezen worden naar verdere hulp. Bij Veilig Thuis kunnen ze je ook verder helpen. Misschien helpt deze pagina je verder.

Groetjes
Kenshin
Badge
Wat erg!

Het beste is om er met iemand over te praten.
Weten je ouders al dat je wordt geslagen door je broer? Zo niet, vertel het ze! Ik denk persoonlijk dat je ouders er meteen iets tegen willen doen. En vergeet niet, drinken is niet de oplossing!

Groetjes,
Fireserver
hee , ja mijn ouders weten het, maar wat ze ook doen mn broer gaat door, hij toont echt moker erg respectloos gedrag naar mijn ouders toe, hij krijgt mn moeder best vaak aan het huilen en scheld der uit enzo , mn ouders weten ook niet meer wat ze moeten doen.. en ja idd klopt hahah dankjewel xx

Reageer