Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Broer is niet meer te houden

• 7 december 2016
  • 5 reacties
  • 1859 Bekeken

Beste iedereen,
Ik heb het thuis even gehad. Mijn moeder en broer kunnen niet meer normaal tegen me doen. Mijn broer wordt om alles boos wat ik tegen hem zeg, en mishandelt mij fysiek en psychisch. Met fysiek is het vooral slaan en schoppen, maar ook wat kleinere dingen zoals me net even een klap in mijn gezicht geven of als ik op de trap loopt in mijn knieholtes schoppen. Mijn moeder heeft er niks van in de gaten (mijn vader woont niet meer bij ons). Ze ziet het hem nooit doen, dus ze gelooft me vaak niet. En mijn broer weet het zo te brengen dat ik de boosdoener ben. Ik heb vaak gedacht aan zelfmoord en als ik geen pijn zo kunnen voelen was ik er nu al niet meer. Maar ik kan het gewoon niet. Ik ben bang voor de pijn die ik zal gaan voelen en als ik daar aan denk dan weet ik niet wat een andere oplossing is. Ik heb ook het gevoel dat ik depressief ben, geen eetlust terwijl ik honger heb, nergens zin in, vaak denken aan dood en mezelf in de spiegel kijken en denken wat voor een mislukkeling ik ben. Ik weet niet meer wat ik moet doen. HELP
Gr. F

5 reacties

Badge +2
Heyy,

Het enige dat je moet doen is IN JEZLF GELOVEN! Je bent geen mislukkeling, want iedereen is verschillend!
je bent moi zoals je bent.... en je broer; dat is heel normaal dat je ruzie met je broer hebt, maar slaan en schoppen_ dat is echt niet normaal! Zeg hoe je je erbij voelt en kijk hoe hij rageert,....als het hem niet kan schelen mak het an overtuigent voor je moeder om je te geloven wat hij doet. Ga desnoots(voor overdrijving) huilen om het tot har door te lsten dringen...

veel suc6 en hopen dat het lukt en stopt!♥️♥️

Xx
Reputatie 5
Badge +16
Kun je misschien (tijdelijk) bij je vader gaan wonen of hem om hulp vragen?
Of misschien is er iemand anders zoals een vriend/vriendin van jou of je mentor of een ander familielid die jou kan helpen?

Ik vind het erg naar en vreemd dat jouw broer dat doet, maar je hebt toch wel enigzins bewijs dat hij jou mishandelt ( blauwe plekken) ?

En pleeg vooral geen zelfmoord, de wereld kan niet zonder jou.
Hoi!

Ik weet niet wat het is om een broer of zus te hebben, dus ik kan me niet helemaal inleven. Dit klinkt misschien raar, maar misschien is het wat om op internaat te gaan, want irritaties tussen mensen wordt vaak veroorzaakt door te vaak en te veel samen te zijn. Waarschijnlijk zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben, dus ik zou nog even op reacties op deze topic wachten. : )

Hopelijk vind je een oplossing, want ook al weet ik niet wat het is om een broer of zus te hebben, deze situatie lijkt me echt niet fijn.
Succes!
Groetjes
x
Eeey!

Ga voor de spiegel staan en vertel jezelf elke dag: het is niet mijn schuld dat anderen verkeerde keuzes maken, ik ben leuk, ik kan de hele wereld aan 🙂
Maybe helpt het je sterker te voelen!

Zeg tegen je broer hoe het is. En vooral: hoe jij je vóélt. Kan pittig zijn, maar jij bent wijzer dan hij. Vertel hem hoe rot jij het vind.
Bespreek het ook met iemand. Een vriend of een volwassene, misschien hebben ze tips oid. Het is altijd fijn om iemand achter je te hebben staan. Dan gelooft je moeder je misschien ook sneller

Heel veel succes!

Xx
Kikker
Jouw broer is gewoon een eikel, je moeder is gewoon snel gelovig, en jij bent gewoon de slimste en de sterkste. Jij kan alles wat je wil maar je moet er zelf mee beginnen, wees sterk en ga naar iemand die jij vertouwd. Vertel je verhaal en vraag om een oplossing!

Reageer